Healing iFokus

Healing

Läst 505 ggr
korseett
0

God morgon 20 december

Idag faller snön igen. Jag ska ha butiksöppet och så fortsätta att plocka saker.

Julen kommer at firas hos min familj i Torsby. Det bestämdes igår eftersom ingen av oss var speciellt hågade att göra i ordning huset såpass så att vi kan ta emot gäster. Det kostar på att bo i ett renoveringsobjekt ibland

Ha en fin 4 advent

[Spanaren]
0

God morgon korseett och alla andra!

#0 Hoppas att du har stjärnor och ljus som tindrar i ditt hus Flört Resten är inget måste och allt blev löst på ett bra sätt eller hur? Viktigast är väl maken och du plus era kissar Skrattande

Släpp alla krav och måsten och var bara i nuet/ kram Spanaren

Loet_old
0

God morgon på er.

Ja tänk idag är det den 4de söndagen i advent och i morgon så är det vintersolståndet och det börjar vända mot ljusare tiden,skönt en ljusglimt att se framemot.

Ha en riktig fin söndag alla!Glad

nillanb
0

Godmorgon på er Glad

Vi tänder fyra ljus i kväll.

och de får brinna ned

för längtan, glädje, hopp och fred,

men allra mest likväl

för fred på denna lilla jord

där människorna bor.

- Inger Hagerup

Ta hand om varandra

Indiania
0

Godmorgon alla!

Sov länge i dag och nu skall vi dricka kaffe med nybakad rågkaka och ost.Det har snöat en hel del i natt och det är så vitt så vitt.

#0 Ha det mysigt i Torsby Karin och kör försiktigt!

## Tack Nillan för din underbara dikt Kyss

Ha en fin 4:e advent på er!

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
0

Goder morgon på er alla. Idag blir det till att koka bruna bönor och göra jansson.

Här kommer snön stilla och lägger sig så fint över marken. Hoppas vi får ha det kvar över jul.

kramenGlad

[Spanaren]
0

#5 Bruna bönor, så gott men det äts inte på julborden i norr. Men minnet sedan barnens jular i söder finns kvar Skrattande

/kram Spanaren

Ps Nillan tack för din fina dikt!

snoflinga
0

God morgon allihop! Hade en skön kväll med goda vänner igår och så blev jag klar med mitt syprojekt - skönt!

Idag ska jag till hästapållen som vanligt, är sugen på att låta honom få springa så fort han önskar, han talade tydligt om att han ville det igår men då var det inte läge Skrattande Håll gärna tummarna för att hans rygg är oöm idag, vi har börjat rida med sadel igen och jag är lite nervös för hur det ska gå Obestämd Det verkar gå bra hittills men man vet aldrig…

Hoppas ni får en skön söndag med fyra ljus tända! Skrattande

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Indiania
0

#7 Om du visste vad mycket det är av dig här i dag snöflinga… Skrattande

Härliga stora snöflingor i massor dalar ner, kommer att tänka på min bardoms jular, underbart är det i alla fall.

Jag håller tummarna för att din häst är bra i ryggen i dag!

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

korseett
0

#7 många ömma ryggar blir bättre av en bomlös sadel har det visat sig- ett tips

[Spanaren]
0

#7 Kan du inte lägga in din fina hästbild i denna dagens tråd, för ni var så fina Flört

[GunillaF]
0

God middag!

Jag önskar er en fin fjärde advent!Glad

När fjärde ljuset brinner

vi hämtar julegran

och alla barnen räknar

dan före dan före dopparedan

[rore]
0

Godeftermiddag!

Här har snöflingorna dalat,, mjukt och fint hela morgonen,,,härligt.

Nillan och Gunilla! Tack för fina dikterKyss

Önskar er alla en mysig fjärde advent.

snoflinga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godkväll allihop!

Hästen är fortfarande oöm i ryggen och vi har busat i snön idag med Skrattande Har provat bomlös sadel men tyvärr gillade inte min rumpa den alls, och han verkade bli öm även av den typen - dock finns det en snordyr variant som nog skulle fungera men den har jag inte alls råd med - och är inte beredd att lägga de pengarna på en sadel - om det inte var det absolut enda han kunde ridas med.

#8 Visst är det helt underbart med alla snöflingor? Jag satt också och tänkte på min barndoms jular och snön när jag körde bil idag. Och så minns jag min mormors historior om hur man i hennes barndom hade så kallt att det frös nästan hela vägen till Danmark, så att man kunde gå över Öresund. Kanske ska vi vara glada att det inte är SÅ kallt i alla fall :)

Lägger in bilden på mig och hästapållen igen - jag fick fjäska mig till den då mor min inte alls hade tid att stå och plåta oss igår, mitt i julbaket Oskyldig

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

[Spanaren]
0

#13 Tack snöfinga och jag njuter över att se er så samspelta Flört

JILE
0

Godkväll Korseett och alla andra. Idag tog jag och min dotter fram längdskidorna och tog en vända. Jag fick förstås "älga på" först och göra spår.

Sedan har jag gjort köttbullar till jul, hälsat på min syster så dagen har varit späckad med allt möjligt kul och mindre kul eller sk "måsten".

Kram och hoppas ni andra haft en skön 4:e advent.

Jile