spikmatta
Är det många här som använder spikmattan?
För mig är den oumbärlig! Lindrar kanske inte jättelänge, men är så skön så länge det varar!
kram moniq
Jag tycker oxå att spikmattan är jättebra. 
~ mayolica ~

Spikis är toppen, den vill jag inte vara utan 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Jag har spikmatta och den är så jättebra, det var ett bra köp! 
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Ja min spikmatta vill jag inte vara utan.

Javisst är den skön! Den måste ju vara bra när sååå många trivs med den, jag har mellanstorleken an Yantramattan, den är kanon!
Vad hjälper den er med? Jag har den i ländryggen och ner mot låren, lägger under handduk i svanken så det kommer åt riktigt! Det är sååå skönt, ont ska med ont fördrivas säger de ju!
Kramizzzz
Oftast har jag den från axlarna och ner mot ryggen.Jag har den för mitt välmåendets skull, slappnar av så skönt och ofta somnar jag.
" Var nära naturen - var när dig själv "

Nacke, axlar och rygg. Sen lägger jag den gärna i stolen om jag sitter vid datorn länge. Den får också följa med mig på semester 
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Jag är också mycket nöjd med min spikmatta som får mig att slappna av så skönt 
/Tilja
Med ljus och kärlek... Tina
Det bästa inköp som jag har gjort/kram Spanaren
Japp! Jag använder spikmatta och det är positiv upplevelse jag får av den :-)
Jag har oxå en yantramatta(den näst största) tycker oxå att det ger en possitiv upplevelse.
Tycker att den hjälper för flera olika saker, häromdagen hade jag migrän då var spikis till jättestor hjälp. Den har oxå varit till hjälp många nätter när jag vaknat och haft svårt att sova,ibland på grund av värk och ibland har jag lagt mej på den bara för att lätt kunna somna om.
Spikis är värd varenda krona. 
~ mayolica ~

#11 Jag håller med den är verkligen suverän!!!! Den gör så att man slappnar av om man är spänd, ja det är verkligen en allroundmatta!
Ångrar INTE köpet!
Kramizzz
Spikmattan använder jag varje dag, åker jag iväg packar jag ner den, jag har den Indiska den svenska är för tuff för mig.
Hälsningar
Ann
Den fick jag sälja för jag kunde inte ligga på den. Blev så fruktansvärd kissnödig varje gång jag låg på den. Det var inte meningen att jag skulle ha den tänkte jag då.

#14 Vad skumt! Det har jag aldrig känt!!!
Kram
#14 Spikmattan behöver inte passa alla
/kram Spanaren

Nä det behöver den verkligen INTE! Men många har nytta av den, och det är ju tur! För det är ju såå enkelt att använda den.
håller med/kram Spanaren
#14 Jag kan tänka mig att du blev kissnödig när du låg på mattan för att du hade mycket att rensa ur din kropp.Så är det när man får olika behandlingar ex massage, healing med mera.Det kommer en utrensning efteråt.
Hade du fortsatt att ligga på spikmattan hade det minskat efter en tid är min tanke.
Själv använder jag spikmattan (den indiska) några gånger i veckan och jag tycker det är enormt avslappnande, och ibland uppiggande om man behöver det.
Spikmattan är toppen!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Spikmattan, dä ä mitt liv dä se.
Har även införskaffat mig en nackkudde som är lika härlig att ligga på som att vila fötterna, framför tv:n

Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Nu blev jag ju jättesugen på att skaffa en :) Ska fråga grannen om jag får låna hans först - o se hur det känns :)
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
#23 Låna och prova först,tror inte att du kommer att bli besviken. mattorna är rätt billiga nu.
Den är underbar om man har mensvärk oxå. Jag använder min dagligen för alla sorters krämpor.
Hur klarade man sig utan den
Jag ångrar inte att jag köpte den spikiga mattan! Den lindrar det mesta och den plågar på ett skönt sätt 
Jag tror Tomten kommer med en till mig
Ska köpa en spik kudde till svärsonen som har nackbesvär….det där whiplash tror det stavas så
-
Kommentarer efter jul………
när Tomten knackat på!
man kan ju göra den billiga varianten och skicka med nubb, en klistertub och ett litet tygstycke som ett gördetsjälv-kit