Healing iFokus

Healing

Läst 684 ggr
snoflinga
0

Vad ska ni äta i kväll? (OT)

Har idétorka och lovade i ett svagt ögonblick att jag skulle fixa maten idag - så jag tänkte sno inspiration från er :)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Hoppfull
0

Vi ska äta en enkel köttfärssoppa… fräst köttfärs, lök, vitlök, timjan, örtsalt och kanske annat man är sugen på, som får koka med vatten, buljong, tomatpuré och potatistärningar. Gott, billigt och enkelt!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Loucar
0

Här blir det köttbullar i tomatsås och pasta, jag hoppar pastan och steker en zucchini och lökblandning istället. Glad

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

majlar
0

Här blir det pasta med ostsås

Stek en gul lök i en gryta, häll i en burk krossade tomater, hacka i en grekisk ost en sån där liten i en plastpåse, jag kommer inte på vad dom heter.

Koka ihop så osten smälter och blir trådig. Smaksätt med grönsaksbuljong svartpeppar och mer salt om det behövs.

Billigt snabbt, gott och enkelt. Man kan byta ut osten mot en burk tonfisk.

Dubbla receptet om ni är fler än två

Kristall47
0

Här blir det rotmos och bacon, älskar båda smakerna…mmmmums!

[Spanaren]
0

Här blir det rester. Bland annat hemgjort morotsmos (2 morötter och resten potatis) plus köttkorv, finns baconpannkaka och pastagräng med grillad kyckling i.

Bara svårt att välja Skäms för alla rätter kan man inte äta Skrattande

/kram Spanaren

snoflinga
0

Åh, tack för alla tips! Eftersom bilen var igenfrusen kunde jag inte handla - så jag inventerade frysen och det fick bli vårrullar och ris (igen).

Här fanns det flera bra tips - jag har bestämt mig för att skriva ner förslag på mat i min kalender, längst bak, så kan man alltid kika där när inspirationen tryter. Det är en ganska liten lista än så länge men man måste ju börja :)

Bilen är förresten upptöad, tog en minut med varmvatten, hihi, sen körde jag till stallet :)

Ann1
0

Hör här

Låter lite konstigt…men potatis i ugn med en burk tonfisk och …bearnaisesås över….Gratäng. Salta peppra.

Barnen älskar det

Kul med lite mattips. Tack

Loucar
0

snoflinga om du kikar in på matlust finns massor med tips på mat. Flört

Hälsningar

Louise

[Spanaren]
0

www.matklubben.se

Här finns verkligen allt man kan önska sig och mer därtill Flört

/kram Spanaren

Ps I bak och matväg alltså!

snoflinga
0

En liten fråga, är långkål den grönkål man har på julbordet? Lovade att försöka fixa den i år och jag är värdelös på mat - men hittade ett recept på långkål och det låter som att det är julbordsgrönkål?

Tack för tipsen Loucar och Spanaren!

Loucar
0

snoflinga i den här tråden rätt långt ner finns ett recept på grönkål till julbordet.

Hälsningar

Louise

evaste60
0

Håller med Spanaren, matklubben är verkligen en guldgruva….Tungan ute kika in där, lovar att ni inte blir besvikna. Men glöm inte att anmäla er som medlemmar så ni kan ta del av recepten, kostar inget!!!!

Ha en bra dag! Flört

Eva

[Spanaren]
0

#12 Ja visst ja Flört /kram Spanaren