Healing på plats
Jag gör en tråd som får behandla hur man bemöter klienter vid healing på plats.
Alltså jag har inte vågat mig på det än. Jag kör distanshealing i princip rakt av men vid mina andra behandlingar så kommer healingen på automatiskt så det liksom ingår. Men jag är lite rädd för att ta steget fullt ut och erbjuda enbart healingbehandlingar på plats. Jag tror det beror på prestationsångest - att jag ska ge kunden någonting. ja kanske jag inte ens tror på mig själv tillräckligt fastän jag vet att det funkar.
Så hur gör ni med förberedelser och annat?
Jag förbereder mig på samma sätt som vid distanshealing.Försöker hitta mitt inre lugn så jag är avslappnad och är i varandet.Har alltid ett tänt ljus inärheten och lite skön musik i bakgrunden.
Men håller med om att det är många gånger lättare att slappna av med distanshealing…..och jag tror det har att göra med om önskan av att individen skall känna att det blir någon behållning av det hela.
Det brukar i alla fall gå vägen vilket som.Det blir nog bra när man är i det kärleksfulla flödet.
Det gäller att släppa att man skall prestera tror jag. Ibland tror jag vi krånglar till det för mycket.
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
ja jag krånglar nog..
DEt är inte du som krånglar korseett, tror vi alla har lätt för att göra det när vi vill prestera 
marianne har undrat varför jag nite vågar ge healing på plats som behandling- jag kan ju. Att tex tala om att de inte ska förvänta sig att det händer så mycket är ju en sak att ta i beaktningen.
Jag tror det är för du vill så väl, så du inte vågar för det.
Släpp kravet på dig själv så är du där, du som har så goda healingkrafter i dig. Jag har ju känt dina healingkrafter!
Känner så väl igen mig i din situation Korseett. Jag tänker så mycket på om personen känner av healingenergin eller inte. Om personen kommer att bli nöjd efteråt eller inte. Jag tror att våra tankar sätter upp så många hinder för oss själva och vi vill göra alla nöjda och glada. Plus vår kontroll och prestation är i vägen för oss.
Jag brukar tända ljus, ha lugn musik på, och personen får sätta sig ner i min soffa för att bara landa och varva ner och pratar lite smått innan jag gör behandligen. Sedan får personen lägga sig på massagebänken med en filt över sig.
Jo, så är det nog i början innan man har vant sig vid,
att för det första bemöta främmande människor, bara det kan vara jobbigt nog..
Sen att man ska vara trovärdig i det man gör som healer…
Förväntningarna är stora hos klienter som mår dåligt, man är ju som en livlina för deras smärta..
Det krävs stor omvårdnad och förståelse för den oron..
Men som jag skrev i förra inlägget, så talar jag alltid om att jag vet att det finns förväntningar och ber därmed klienten att försöka släppa dom..
Det jag gör och alltid har gjort från början är,
att framförallt lyssna till mitt inre, att hålla fokus på vad jag ska göra och att separera mig som person för att mer agera som en healer, ungefär som en yrkesroll..
Visst, tar man med sin personlighet också, men det är inte den som ska spela den stora rollen i behandlingen, mina erfarenheter av upplevelser kan jag delge vid behov, men det är mitt andliga Jag som främst arbetar..
Träning ger färdighet…att lita till sina guider, att veta att man får den hjälp man behöver, jag tror verkligen av hela mitt hjärta,
att om det inte var meningen att jag skulle utföra det här, då skulle det heller inte fungera..
Något som också är väldigt viktigt för mig är,
att klienten förstår att jag är ett redskap, att arbetet måste utföras av pesonen själv, det är inte jag som varken healer eller person som kan bota eller hela klienten,
många som inte har så stor erfarenhet av healing tror just detta, vilket då är viktigt att poängtera..missförstånd uppstår lätt om att behandlingen inte har fungerat på den grunden…
I och med det kan man också avdramatisera själva healingen i sig, " jag är inte mer än någon annan"
Självklart ger jag feedback på behandlingen, men det grundläggande arbetet ligger hos klienten själv..
Finns mer att skriva om, men tar det vartefter som…
Får jag bara komma in här med en dum fråga;
Gör man annorlunda när man healar på plats mot när man skickar på distans?
Jag har fått healing på plats och då har det varit aurahealing, men det kanske finna andra metoder. Kanske denna fråga hamnade fel….
#8 På sätt o vis blir det ju annorlunda eftersom du inte har klienten hos dig. Men healingen är densamma upplever jag det som.
Jag föredrar att ge healing på plats, för då får jag den riktiga kontakten med den jag ger healing till. Det blir mer verkligt och starkare då.
att bemöta klienter är jag väl van vid eftersom jag är terapeut men det sitter nån slags bromskloss hos mig när det gäller healingbehandlingar på plats. Jag ska nog bara våga steget och tro på mig själv
# 8 - Men hur gör man helt praktiskt?
Ska klienten ligga ner eller? Och hur arbetar healern? Eller det är olika?
#11 För att uppleva och va totalt närvarande tycker jag att det fungerar bäst att ligga ner. Men man kan lik gärna sitta upp oxå. Det bestämmer man själv. Oftast så är det lättare att slappna av när man ligger ner.
När jag sänder healing gör jag inte det komplicerat. Jag sitter ner och ber om healing och att få hjälpa den jag ska sända till. Sen fokuserar jag på healingflödet och har samtidigt oftast en slags kontakt med den jag skickar healingen till. Och på så vis kan man få till sig färger, bilder, känslor osv. Men jag tycker huvudsaken är att man känner att healingen förmedlas och att man sedan har kontakt med den man sänt healingen till eller givit på plats.
Nu jobbar ju inte jag med healing, utan det är ett intresse jag har och jag är än under inlärning. Därmed kan jag inte säga att jag kan göra det yrkesmässigt så bra som de som arbetar med det varje dag eller flera dagar i veckan.
Jag skulle vilja säga att det är nog lite olika hur var och en gör när man jobbar med healing. Det bästa är nog att hitta ett sätt som känns rätt för en, även om det inte behöver va så mkt annorlunda.
Tro på dig själv Karin!!!
Förslag innan healing fysiskt.
Ge dig själv en stunds avkoppling och fyll dig själv med Reiki eller den healing som du har tillgång till, huvudsaken är att du får energi inför healingen du ska ge. Visserligen så får man Reiki under tiden man ger, men det är bara positivt att fylla på energi och ljus. Hur man är gör så är det lite ansträngande utav anspänningen att ge healing fysiskt om man inte är van.
Berätta enkelt för din klient vad du ska göra innan du startar - att du ska tillföra en energi som hjälper kroppen att hela sig själv och att den fyller på kroppens uttömda energiförråd. Tala om att din klient kan uppleva ljusfenomen, tankar på ev. blockeringar när de löses upp, se bilder för sitt inre, frysa eller bli extra varm under healingens gång mm., eller så upplever man ingenting, men tala om att man ändå får den healing som är i prioritet just nu.
Berätta också mer om vad som händer vid alternativa terapiformer, och på andra sätt vid helande, och läkande, ofta så uppstår reningsprocesser och läkningsprocesser. Berätta vad detta innebär så din klient inte blir rädd när detta sker.
Fråga alltid innan du har musik på, alla känner inte för att lyssna på musik även om det är vacker och avslappnande musik, detta gäller även rökelse. Tillämpa en så avslappnande miljö som möjligt. Ha en lagom rumstemperatur, och dämpad belysning, inga starka lampor. Ha filtar, kudde och näsdukar till hands.
Be din klient att blunda och slappna av. Man kan prata under tiden men man bör inte konversera hela tiden, det som går förlorat är den djupa avslappningen och förståelse som man kan uppleva. Lyssna på sin klient och låt denne prata, du lyssnar som ett stöd, men det allra bästa är att ni har ett samtal efteråt och då går igenom vad klienten och du upplevde, om dennes ev. problem.
Mvh/Kristall47
tack kristall för goda råd!