Ponni
Jeg har en fantastisk ponni, og det er noen ting jeg lurer på, og henvender meg hit i håp om at noen kunne "snakke" med han. Jeg har ikke slike evner, men er overbevist om at det er sant. Håper noen kan være snille å svare meg. Han ble skada i juni/august men før dette var han kjempegod i ponnitrav. Det er en gotlandsruss travponni, som min søster bruker i som allroundponni. Har han lyst til å fortsette med trav? Føler han noe smerte noe sted, som følge av skade? Tror vi må få knekt opp bekkenet hans, kan det stemme? Liker han sofie (min søster) og **trives han med det han blir brukt til? vil han ha noe annerledes?
Hvordan liker han bittet han bruker nå om dagen?**
Hva syntes han om fóret?
Om det går kan noen fortelle han at jeg har bestilt et mildt bitt jeg tror han kommer til å like, med kobber :) Uff, dette ble mye. Men om jeg får svar på noe av det ville jeg vært veldig takknemlig! :) Han heter Hult Bemil.
På forhånd takk :)
Välkommen hit!
Vi har lite tunt med djurkommunikatörer ännu på sajten men jag hoppas att det någon av dom tittar in och kan hjälpa dig

Hej! Vilken söt ponny du har! Ska bli kul att läsa om någon svarar, själv kan jag inte tala med djuren på något vettigt vis, men fick känslan av att han gillar travet :) Fast mig kan du inte rätta dig efter - jag har fått bilder några gånger från mina egna hästar, men det var längesen sist, säkert tio år sedan, och har varit vid nära kontakt med dem.
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Det är ett tag sedan jag tränade på att tala med djuren, men den första känslan intuitivt är spontant att han känner sig belastad. Det känns ungefär som att jag går o bär på något tungt över ryggen. Jag får oxå känslan av att han är trött och ledsen. Jag känner mig besviken över något. Känns oxå som att han saknar någon eller något. Det känns inte som det va som förr.
Detta är känslor jag får till mig, så jag kan ha fel oxå.
Kolla hästens blodvärden. Be en kotknackare känna igenom hästen och dra den i svansen för att stretcha lite. Gillar inte blött underlag, vill ha det torrt under hovarna. Magproblem. Gillar barn.

Jättefint bildcollage ponni :) Nu har du fått lite svar också, hoppas de kan hjälpa er! Glöm inte att gå på din egen intuition - bara det att du skriver här betyder ju att du undrar och undrar du så finns det nog fog för dina funderingar - så brukar det vara!
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.