Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 5035 ggr
JILE
0

Trauma ringar!

Trauma-ringar bildas av negativa och traumatiska upplevelser från Detta och tidigare liv.
De Sätter sig som ringar runt kroppen, en ring för Varje trauma.

Trauma-ringarna blockerar vår Aura och Håller den tillbaka, Vilket gör Att Auran minskar betydligt.
Om nu Auran krymper för mycket så påverkas man Lättare av negativa energier såsom gitternät (Curry, Hartmann, mm.) Eller el-energier. En kraftig Aura är att föredra.

Med slagrutans hjälp Tonar man in sig på trauma-ringen, de upplevs som en vägg I aura-skiktet. Man tar reda på Vilket Chakra som påverkas och Hur lång tid inträffade tillbaka traumat.
Med klärvoajant seende kan man Också ta fram händelsen som skapade trauma-Ringen.

Undrar om någon här på sajten har varit med på att ta bort sina traumaringar?

kram Jile

Indiania
0

Tack JILE, detta var intressant har aldrig hört talas om detta tidigare.

Vi får se om någon kan berätta om de haft upplevelser om traumaringar.

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Spanaren]
0

#0 Det gav mersmak och jag vill att du berättar mera om detta ämne, tack Skrattande /kram Spanaren

Loet_old
0

Det här var mycket intressant då jag brukar använda slagruta. men då till att leta vattenådra.

Har inte hört talas om detta tidigare jag heller!

snoflinga
0

En liten fundering på detta - för några år sedan trillade jag av en häst och slog mig rejält i ländryggen, långt ner. Ingenting hände, men det var fruktansvärt psykiskt för det var en sån rejäl smäll och kändes långt värre än det var.

Nu tycker jag mig kunna känna av det här ungefär när det hände varje år. Inte så att det gör ont men det känns som att "kroppen minns" det vid samma tidpunkt som det hände???

Kan det vara så eller är det bara inbillning?

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

JILE
0

Kul att jag kom med ngt intressant, ja jag vet inte så mkt om det själv. Fick av min reikilärare höra att min dotter som är allergisk skulle gå till en person som heter Peter Westergård och som är duktig healer och han kan ta bort dessa traumaringar.

Har pratat med en kvinna på nätet som också gjorde detta för något år sedan , men hon bodde så långt bort. Nu har denna Peter mottagning hemma hos min reikilärare så jag blev intresserad. Han har även en healing hund som är med. Han kan kinesisk medicin, akupunktur är shaman mm.

Det står lite på nätet om ni söker på traumaringar också.

#4 ja detta du känner kan ju vara SK cellminnen också som de säger. Tex om man har varit med om ett dödsfall så kan man vid samma tidpunkt varje år känna depression. Dessa traumaringar kommer av ev chocker eller ngt man varit med om och hindrar en senare.

Kanske ngn vet mera.Glad

Kram Jile

[Spanaren]
0

# 5   /kram Spanaren

Mads
0

Så intressant ! Hur skulle man ta bort dem nu då ? Finns fler än ett sätt ?

Kram

Amor Vincit Omnia

Denna kommentar har tagits bort.
snoflinga
0

Jile: Verkligen spännande :) Ska du prova gå till honom?

JILE
0

#6 Tack :-)

#7#8:-) Ja man kan ta bort dom på olika sätt, man kan ta bort dom med slagruta/ pekare,

Det finns olika sätt att upplösa trauma-ringarna.
Förr använde Shamaner sig av trummornas frekvens för att avlägsna ringarna.
De slog dubbla frekvensen av trauma-ringens frekvens, som därmed upplöstes.
En annan metod är att använda mental- och healingenergi för att upplösa ringarna.
En tredje metod är att lyfta ringen över personen med slagrutans hjälp och jorda den.

[Spanaren]
0

#10 Bara insuper varenda stavelse om detta Flört Säger som jag brukar att man blir aldrig fullärd … och tur är väl det Tungan ute

JILE
0

#9 Oj förlåt såg att jag missade ditt inlägg. Ja vi ska dit den 9/12 med min dotter. Hon fick säga själv hur hon ville, och hon ville det och då kan ju även allergier och astma försvinna som kan påverkas av detta.

Får väl berätta vad som hände senare. Läste att många ungdomar som velat ta livet av sig eller haft depression som de inte vetat vad det berott på har blivit så glada efter att de tagit bort traumaringar. En del kan inte ha något runt halsen mm pga att de kanske blivit hängda i tidigare liv. Sånt kan man ta bort med detta. så man kan ha slips i jul …skämtåsido. Dåligt skämt kanskeSkäms.

Kram

JILE
0

#11 Nej det pluppar alltid upp något nytt intressant. Fast lite undrar man ju om det är meningen om man ska ta bort dessa ringar. Obestämd

men om man kan må bättre i detta livet så varför inte.

Hoppfull
0

Så intressant JILE!

Vem har kommit på detta?

Och försvinner traumat eller bara energin från traumat? För trauman sitter ju i den fysiska kroppen med som minnen om jag fattat det rätt?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

korseett
0

verkigen intressant- tack!

Mads
0

Verkligen jättespännande, men så blir jag lite nyfiken på hur man vet om man har trauma ringar ? Jag har ju varit med om trauma, men ingen aning om jag har då fått dessa ringar.

Kram

Amor Vincit Omnia

JILE
0

Kul att ni tycker det, för jag tyckte detta lät  så intressant själv och ville dela med mig. Vet inte Hoppfull, men hittade detta på nätet om vem som kommit på det:

http://biphost.spray.se/rackis/liv-tidigare.htm

Pappa till kunskaperna är f.d. FOA-forsaren fil.lic Arne Groth enligt nedanstående källa.Hörde av en annan smålänning att Svenska Slagruteförbundet vid ett möte i Sätrabrunn hade en kurs där Jenny Fransson visade hur hon såg blockeringarna, färg, tjocklek, rör in i kroppen etc etc. Hon och hennes pappa plockade bort en blockering på en kille som knappt kunnat vrida på huvudet efter olycka. Efteråt såg han glatt förvånad ut och vred lycklig på huvudet utan smärta.

Hoppfull
0

#17 Wow!! Imponerande!

Ska läsa länken vid tillfälle! Tack!

JILE
0

#18 Skrattande

Loet_old
0

#17 Helt fantastiskt!

Läste att om man har ringar kring halsen, kan det tyda på att man har begått självmord i tidigare liv.

JILE
0

#20 ja precis, en del kan ha svårt att ha ngt högt i halsen som krage eller slips. Glad

Loet_old
0

Haha, härliga JILEFlört

Man kanske får börja hoppa hage över glitternätet!Skrattande

JILE
0

Ha.ha ja man vill ju inte ha fler ringar, räcker nog med de som är :-) fast det kan ju var snyggt med några man "ser" också.

Hoppfull
0

#21 Sådana saker kan även bero på att man avrättats via hängning eller halshuggning…

JILE
0

#21 ja precis..kusligt. Kanske därför man har besvär med nacken mm..vem vet.

Indiania
0

#24 Stämmer det. Jag känner flera som har dessa problem att de inte orkar ha något som sitter åt i halsen.

Hoppfull
0

Ja det finns ju en del som tror att just nackproblem kan bero på sådant! Känns ju som det kan bli ganska svårt att åtgärda eller hur? Flört

Indiania
0

Ja det är nog inte det lättaste…

allhealing
0

Traumaringar,

För några år sedan så var jag medlem under ett år i Svenska slagruteförbundet. Jag gick med för att det var enda möjligheten för att komma på deras årsmöte och där kunna lära mig om slagrutor. Jag hade innan detta årsmöte ingen uppfattning om hur slagrutor fungerade förutom att jag visste att min farfar var väldigt duktig på att ta ut vattenbrunnar med en trädklyka.

Inom förbundet så fanns det en falang som hade väldiga kunskaper inom området healing/slagruta och en av dessa personer lärde mig hur en slagruta fungerade och dessutom hur det fungerade när man med en slagruta tar reda på om en person bär med sig ett trauma och dessutom hur man tog bort traumaringar.

Den metod jag fick lära mig var följande: Man tog reda på personens ålder. Om personen var 40 år så backade man 4 meter. Varje meter representerade då 10 år. Varje decimeter motsvarade ett år.

4 meter bort från personen motsvarade år 0 och när man kommer fram till personen med slagrutan och nuddar personen representerar det personens ålder idag.
Eftersom slagrutan reagerar på det man beställer så får man beställa sökning efter traumaringar.

Man stegar sedan bak lite innan 4 meters gränsen så att man även får med nåt år innan personen föds.
Sedan går man sakta fram mot personen tills slagrutan ger utslag. Om inget utslag ges, ingen traumaring.

När/om man upptäckter en traumaring backar man för att sedan gå framåt och verifierar en gång att det verkligen stämmer.

Därefter backar man igen och beställer att traumaringen ska upplösas sedan går man framåt.

Man backar sedan igen och beställer sökning efter en ny traumaring.

Man upprepar detta tills man kommer fram till personen.
Detta har jag prövat och det fungerar alldeles utmärkt. Jag har även provat metoden mer mentalt när jag arbetar med healing på distans och det fungerar precis lika bra även där.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Loet_old
0

#29 Aha, det går till på så sätt.

Tack för den beskrivningen!

maximiljana
0

Arne Groth upptäckte detta 1990 när han gjorde healing med slagruta och händer runt personer.

Jag gick i lära strax därefter och var med om många experiment med traumaringar.

När jag gör denna form av healing använder jag helt och hållet slagrutan och händerna för att ta bort traumaringarna.

Det är ett slitgöra och ett detektivarbete men ger resultat .

Traumaringarna är töjbara och man kan få dra iväg en bit innan de släpper från fästet.Som ett gummiband nästan.Lite häxkrafter skall nog till för att rensa ordentligt.

#29.Din beskrivning får mig att höja på ögonbrynen även om vi talar om samma sak.Om du menar att man bara kan beställa att traumaringen upplöses.Varför inte bara beställa direkt att det som skadar person skall försvinna.Vadan detta fotarbete?

JILE
0

Åh vad intressant att det kommit in fler som har erfarenhet. Kul att läsa hur ni gör för att bli av med dessa traumaringar även om det sker på olika sätt.

Kram Jile

snoflinga
0

#31 - vad kul att läsa om din erfarenhet, texten om att de är töjbara fick mig att småle lite, jag fick så roliga bilder av sega, rosa, traumaringar som uppför sig som ett tuggummi :) Det är så roligt att lära sig nya saker varje dag Glad GladGlad och man vet inte vad man ska börja med att prova!

maximiljana
0

När jag börjar startar jag där personen står .Jag vandrar ut från personen och markerar med en pinne varje 5års eller 10årsperiod i personens liv.Ju längre ut från personen jag går desto längre tid har förflutit.Jag fortsätter vandra förbi födelsetiden för personen.Jag vandrar vidare och markerar tidsperioderna i tidigare liv.

På så vis kan jag bestämma i vilken ålder personen i sitt tidigare liv fick sin traumaupplevelse om jag vill det.

Tänk er att varje tidsmarkering bildar en ring runt personen.Jag söker efter förtätningar i auran med händerna eller frågar efter en traumatiserande händelse och låter slagrutan slå ned när jag funnit det.

Jag börjar känna på förtätningen med händerna och puttar lite på förtätningen.Jag tittar på mina tidsmarkeringar och bedömer att denna förtätning  ligger på 20årsmarkeringen.

Jag frågar personen vad som hände i 20årsåldern samtidigt som jag känner förtätningen i mina händer.Det brukar räcka för att hela historien skall komma fram.

När personen berättat sin historia beslutar vi gemensamt om vi skall försöka rensa ut lite trauman där.

Spetsen på slagrutan brukar kunna haka fast i traumaringen och man kan sakta dra den bort från personen.Den är motsträvig och brukar töja sig för att till sist släppa med ett slasch.Jag brukar få hela härligheten över mig.

Lyckas jag inte i första försöket använder jag mina händer och formar och drar och samlar ihop hela traumaringen och vandrar iväg med den till någon bra jordning.

Som ni förstår är detta ett tufft slit Jag hade gärna gjort en beställning på att traumaringen skall upplösas om det nu går.

Så tala om för mig då om det är så enkelt.

#33.det där med sega rosa tuggummiliknande traumaringar är inte helt fel liknelse.Det ät precis så jag upplever dem.

maximiljana
0

När man trummar bort traumaringen måste man veta vilken frekvens den ligger på.Nu ligger de ofta på väldigt låga frekvenser så då går det med trumman men….det avstör bara.

T

allhealing
0

Det jag beskrev var metoden jag blev lärd.

Självklart finns det andra metoder som är enklare.

Jag arbetar själv med en sådan ensekundsmetod idag. Däremot så fick jag under utbildningen verktyg som hjälpt mig att komma fram med nya arbetssätt.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

maximiljana
0

Inom svenska slagruteförbundet har det funnits medlemmar allt ifrån forskare, proffesorer, ingenjörer osv till shamaner healers andligt sökande människor och de extrema på ytterkanten.

En bra mix med ömsesidig respekt och utbyte av kunnande.Genom detta samarbete och kunnande har vi fått många olika tekniker att utöva healing på.En del tekniker där vi försöker förklara fenomen med fysikens lagar .Andra som forskats fram som inte ännu kan förklaras.

En spännande mix av människor som man inte hittar någon annan stans.

#36.Den metoden du blev lärd på ett årsmöte kanske inte kom från någon som utövade det .

Men du förstod principen och utformade din egen variant.Bra så

Vad jag vill åt är en ensekunds variant som du kallar det.Så att jag bara kan lyfta mitt trollspö och säga.

Sim sala bim……. traumaring försvinn.

Jag tror ju inte att det är så enkelt men det kanske är det som är felet.

majlar
0

#37 Jag står först i kön när den dagen kommer. Sim sala bim……

kramen

Loet_old
0

# 37 Tack för denna beskrivning,ska läsa igenom det i lugn och ro.

Hoppfull
0

Oj så många intressanta kunskaper ni delar med er av!

Tack!

Merami
0

#37 Ha ha .ja de hade vatt bra med sim sala bim.

JILE
0

Hej, nu var vi på detta igår och jag säger bara woh….vad han kunde. Han ritade upp var ringarna satt och sedan tog han bort dem. Han fick in att över sängen fanns ett currykors som han tog bort där på mottagningen så att nu går det att ligga där.

Han hade inga pekare utan stod med händerna en bit ovanför kroppen. han kunde även känna ut vad man behövde i vitaminer mm. Min dotter ville få reda på om hon tålde islandshäst, och det kunde han svara på.

Ja det var helt fantastiskt. Jag fick gå fram och känna över bröstkorgen hur energierna jobbade och det kändes som kall luft blåste ut ur bröstkorgen.

Måste nog gå själv på detta också.

Kram Jile

Indiania
0

DEtta låter väldigt intressant Jile. Var finns denne mannen?

Kram Indiania

JILE
0

Mailar  dig Indiania…

Kram Jile

snoflinga
0

JILE: Verkligen spännande :) Jag visste inte att man kunde ta bort currykors Skrattande Undrar också var han finns Flört du kan väl skicka PM?

korseett
0

#42 hur kan man ta bort currykors? det är ju jordlinjerna som korsas. Eller tog han bort den skadliga verkan av currykorsen? *fundersam*

JILE
0

#45 Yes

#46 ja han avprogrammerade eller ngt sådant den skadliga verkan.Kan lägga mig där nu utan att vara rädd för strålning eller vad man ska säga. Är ju inte så hemma på detta :-)

Kram

korseett
0

aha!