Healingkrafter?
Jag upptäckte redan när jag var liten att jag hade någon konstig energi i min högra handflata. Det liksom pirrade och det var också som en cirkulerande energi i handflatan.
På senare tid har jag kommit i kontakt med människor som håller på med healing. En väninna till mig säger att jag har en jättestark kraft när jag sätter mina händer på henne.
En annan utbildad healare sade att jag borde satsa på att gå en healingkurs.
Igår lade jag min hand på en vän när han låg ner. Jag höll min hand över hans mage och bröst. Han sade att det liksom känns som att det bildas en kraft mellan min hand och hans mage.
Det känns som en kraft som rör sig i hans mage. När jag flyttar min hand så följer energiklumpen i magen efter min hand.
Jag kan själv känna den energin och kontakten. Han tyckte det kändes lite läskigt.
Är det detta som kallas healing-krafter?
Är det väldigt dyrt med healing-kurser? Har ni gått någon? Har ni varit med om detta jag varit med om?
Tacksam för svar.

Spännande :) Hoppas du får lite svar här, för det ska bli kul att läsa - själv kan jag ingenting om sådant men är SÅ nyfiken 
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
egentligen behöver man inte gå kurser om inte annat för att lära sig tekniker och förhållningssätt. Kurser kan vara dyra och de kan vara billiga och ibalnd gratis. Det är helt upp till den som ger kursen hur den vill göra och inget är fel.
Det finns lite mer att skriva om att skydda sig och sin klient och hur man är en kanal och bara låter allt flöda men nu är jag så trött så jag orkar inte. Antingen fortsätter jag imorgon och skriver eller så hinner någon annan före.
Tack för de orden Korseett! Jag läser gärna hur jag kan skydda mig och den jag ger till.
Jag kanske redan gör det efter som jag ber om det innan jag sätter igång. Men det finns flera knep.
Alma
När man har healingförmågan naturligt så är det viktigt att skydda sig som #2 säger. Man ber helt enkelt om beskydd från den högsta kärleken och ljuset, ber sin healingguide om hjälp och vägledning inför healingen, och även för sin klient.
Det är också viktigt att inte bli dränerad på sin egen energi när man har healat. (Det händer sällan/aldrig när man är initierad i en healingmetod, metoden har ett skydd för energidränering, men inte från astrala väsen osv.)
Du behöver nog lära dig att stänga ner och jorda den du healat på också. Även jorda dig själv innan healing, det kan blir för mycket.
Det finns många trådar att läsa om jordning mm. här på sajten. Hoppas att du finner den hjälp du behöver för att vara trygg när du healar!
Du behövs verkligen med din naturliga gåva!
Ljus Kristall47
Tack så mycket för svar. Jag hade ingen aning om att man måste skydda sig själv och den man healar, men jag har känt att jag kanske borde skydda mig på nåt sätt. Det där med jordning vet jag heller inte vad det är, men jag ska prova leta lite på internet och här och jag är jättetacksam för era svar.
Jag är av en annan åsikt när det gäller skydd. Om man måste skydda sig så är det någonting som man måste vara rädd för.
Vad är rädsla?
Rädsla är avsaknaden av helheten.
Eftersom rädslan sätt att observera världen endast är sann när man tror sig vara i avsaknad av någonting så existerar rädsla endast när man är i avsaknad av någonting.
Om man då ska utföra healing som kommer från det engelska ordet "heal" som betyder hel så är det inte svårt att förstå att healing kommer från helheten bortanför avsaknaden.
Healingen är alltså helheten och således känner healingen ingen rädsla.
Varför vill vi då ändå lägga in skydd i healingen? Orsaken är givetvis att vi inte förstått att vi lever i ett universum som lever på separationstänkandet eller kopplat ihop att det faktiskt fungerar så.
Rädslan i vår kropp får god hjälp av såväl vår vänstra hjärnhalva som skapar hela sin verklighetsuppfattning på logik, dock i avsaknad av det tidlösa perspektivet som den högra hjärnhalvan besitter.
Rädslan i vår kropp understöds även av det fysiska universum som vi lever i och som är baserad på det mätbara i form av längd bredd höjd samt även tid.
Detta i sin tur understödjer den sanning som vi bekräftar med vår vänstra logiska hjärnhalva. Att det ens skulle existera en verklighet där healingen kommer ifrån som även skulle matcha vår högra känslomässiga hjärnhalva förklarar vi enkelt bort med det vi kallar för logik.
Därför måste vi skydda oss. Helt enkelt för att försvara illusionen av att rädslan är det sanning som är den mest sanna verkligheten.
Varför måste man vara rädd bara för att man skyddar sig?
Bara för att man tar på sig säkerhetsbältet när man kör bil eller tar hjälm på sig när man kör motorcykel innebär det ju inte att man är rädd att det ska hända en olycka. Kör du med eller utan säkerhetsbälte när du kör bil?
Eftersom healingen kommer från helheten.
Om man utför healing med rädslan som ingrediens så blir det en blandning av healing och rädsla.
Jag tänker ungerär som allhealing i den här frågan, för mej känns det som att det ligger mycket i det som står i inlägg nr #6 och #8 .
~ mayolica ~
Du har nog så rätt#6, men alla människor befinner sig uppenbarligen inte där ännu (avsaknad av rädsla… rädslor är människans värsta fiende) och då behövs denna "trygghet" för dom tills de finner andra vägar.
Kristall47
Men varför tror du att man är rädd bara för att man skyddar sig? Menar du att det är ett uttryck av rädsla om en motorcykelförare skyddar sitt huvud med hjälm eller om vem som helst skyddar sig mot kylan med en tröja. Eller är det ett uttryck av rädsla att installera en brandmur eller ett antivirusprogram på sin dator?
Jag är t.ex. inte det minsta rädd för saker som man lätt kan skydda sig mot. Kan det hända att du projicerar din egen rädsla som du förtränger på andra människor?
jag skyddade mest i början men nu så ber jag ofta änglarna om hjälp och det känns som om jag inte behöver tänka på skyddet eftersom de står för det
Jordning gör jag i slutet genom att dra upp röd energi från jorden och omsluter klienten men det är inte alltid det behövs. Jag går på känsla
Ps. Sen svarade du inte på min fråga om du kör med eller utan säkerhetsbälte.
Att be änglarna om hjälp är ju ett helt vanligt sätt att skydda sig med. Jag ber också dom där uppe om skydd. Jorda klienten gör jag också efter behandlingen men före behandlingen jordar jag mig själv. Själva kan vi utan dom ljusa krafterna ändå inte skydda oss.
# 12 När du ber änglarna om hjälp så ber du ju likväl om beskydd. Hur man än ber, och till vilka så blir det ju att man ber om beskydd?!
När man känner att man inte behöver be om det då är man trygg i sig själv och tar heller inte emot dåliga energier.
Jag tycker nog att om man är lite otrygg så kan man hellre be om beskydd för att känna sig trygg.
Den ena ber om hjälp och tackar för den också, för att han har en medveten kontakt med dom ljusa krafterna och för att visa dom respekt och tacksamhet. Andra som inte har en medveten kontakt kanske bara känner en trygghetskänsla och tänker att dom nog ändå kommer att bli beskyddade utan att dom ska behöva be om det och visa tacksamhet. Man kan också jämföra det med att man tänker sig att det är en självklarhet att ens föräldrar tar hand om en som barn, att det är självklart att man får mat och har ett tak över huvudet och får hjälp och skydd i livet av dom. Men man kan också visa tacksamhet mot föräldrarna och ge dom den respekten som dom förtjänar.
#7 #11 #13
Jag ger mitt svar från två olika perspektiv.
Det ena perspektivet jag svarar dig från är från helhetens perspektiv.
Det andra perspektivet är från kontrasternas perspektiv där rädslan är en del av av denna kontrast.
Om du då ställer en fråga till mig om exempelvis jag använder bilbälte så ställer du den frågan till mig inom det perspektivet där kontrast existerar.
När du sedan gör en jämförelse med det som äger rum utanför det perspektivet och likställer det med att rädslan skulle fungera på samma sätt när man observerar verkligheten från ett helhetsperspektiv så blir det som att jämföra äpplen med bananer.
Det existerar ingen separation när allting hänger samman. Därför existerar det inte heller någon rädsla när allting är förenat, eftersom rädslan endast kan fungera om den är separerad från någonting, dvs i avsaknad av någonting.
Du vill veta om jag använder bilbälte inom rädslans perspektiv som är det perspektiv som du använder för att ställa frågan, då är svaret absolut ja.
Men i helheten existerar ju inga tankar och inte ens några ord existerar där, så utifrån det perspektivet kan du omöjligtvis svara. I helheten finns det heller ingen som rationaliserar och bedömer folk, som du här har gjort (att folk skyddar sig på grund av rädsla), utan det gör bara egot i separationen som det lever i. Om egot utifrån sin egen separation rationaliserar människor på ett så ytligt sätt att det antar att alla som skyddar sig gör det på grund av rädsla, kan det bara göra bedömningar utifrån sin egen rädsla, som det sedan projicerar på andra. Det är ju otroligt vilken förvrängd bild du har på dig själv och dina medmänniskor. Jag undrar ju om folk som kommer till dig som "healer" går hem med dina projektioner på sig?
Själv tar jag säkerhetsbälte på mig på grund av mitt sunda fönunft och inte för att jag är rädd. Skulle jag vara rädd, skulle jag inte sätta mig i en bil. Säkerhetsbältet är ju ingen garanti för att ingenting kan hända mig. Det är ansvaret som man har för sig själv, som är anledningen till att man ska ta hand om sig så bra som möjligt. Särskilt om man är healer.
Nu känns det ganska långsökt för mej att jämföra healing med att åka bil, åka bil gör man i den fysiska världen. Vi har ju lag på att använda bilbälten i dom bilar det finns. Så vissa som struntar i att ta på bältet för att skydda se kanske tar på det för att det för att slippa böter.
Det finns ingen lag på att skydda sej när man ger healing,men för dom som vill göra det verkar det fylla en fuktion. Dom som känner att det dom har ett behov av att be om skydd i samband med healing mår antagligen bättre av det,det viktiga tycker jag är att var och en gör så som h*n tycker känns rätt. Det som är rätt och sant för en människa är inte det för alla.
Men det som känns rätt för någon behöver inte alls kännas rätt för alla,jag tycker att det är viktigt att försöka respektera andras syn på saker även om man själv tycker annorlunda.
~ mayolica ~
#19 Tack för ditt kloka inlägg mayolica
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
#19 Bra beskrivet mayolica!
#19 Håller med! Bra skrivet mayolica!
#20 #21 #22 Tack 
~ mayolica ~
Jag håller också med om att var och en skall göra det som känns rätt, men det var inte riktigt det som var poängen. Poängen var det att allhealing skrev att vem som skyddar sig gör det för att han har rädslor i sig och om jag tolkar det rätt som han annars skrev borde alla som skyddar sig i så fall enligt honom inte utföra healing "Om man utför healing med rädslan som ingrediens så blir det en blandning av healing och rädsla".
Sen jämför jag inte healing med att åka bil utan jag bara tog upp ett annat exempel där folk gör något för att skydda sig, som heller inte måste bero på rädslor. Det som allhealing skriver är samma sak som om man skulle säga att det bara är fegisar som inte kan köra bil som tar säkerhetsbälte på sig. Och det har inget med lagen att göra. Jag skulle ta säkerhetsbälte på mig även om det inte skulle finnas någon lag. För vem som tar säkerhetsbälte på sig bara för att inte bli bestraffad av polisen gör det inte av eget ansvar för sin hälsa.
#24 Måste det enbart va av rädsla för att man vill ge beskydd? Det kan ju faktiskt va så att man gör det av ren omtanke oxå då man visualiserar ljuset precis som i en meditation ex.
Det är precis min åsikt. Tack!
#26 Varsågod!
Jag tror inte heller att det behöver handla om rädsla för att människor ber om beskydd vid healing.
Jag tror att många ber om beskydd mest för att dom har fått lära sej att göra så, om man går en kurs i healing så förutsätter man nog offta att läraren vet vad den pratar om. Om en lärare lär ut att det är viktigt med beskydd,så är det naturligt att eleven fortsätter på det sättet och lär ut det vidare till andra. Om det behövs eller inte hör då inte hit,däremot skapas ett behov om man får lära sej att att man ska göra på ett visst sätt.
Om man lär sej healing av en lärare som inte lär ut att man ska be om beskydd,så undrar man kanske vad det är folk beskyddar sej mot i healingen.
~ mayolica ~
Så om jag tolkar dig rätt så är du av den uppfattningen att den här verkligheten som vi lever i är separerad från helheten. Har jag förstått dig rätt då?
Ja det stämmer som du skriver. En nybörjare vet ju inte ens riktigt vad det finns att skydda sig mot, han bara lär sig tekniken av sin lärare och därför finns det heller ingen rädsla bakom det. Dom flesta skulle heller inte känna av om dom har ett astralväsen på sig. Det finns väl knappast en healer som aldrig fått på sig ett astralväsen eller tagit upp negativ energi från en klient. Det är ingenting som man behöver vara rädd för, men det kan vara jobbigt och eftersom man kan skydda sig mot det är det onödigt.
Nej, du har inte förstått mig rätt. Det är bara förståndet som inbillar sig den separerade världen och tror att vi är separerade. Men även om man är medveten om det kan förståndet inte svara utifrån helheten.
Jag kan tänka mig att i vissa fall kanske man behöver be om skydd (men det är också upp till var och en) då tänker jag på en vers ur bibeln;
Förhasta dig icke med handpåläggning, och gör dig icke delaktig i en annans synder. Bevara dig själv ren. (1 Tim. 5:22)
(Jag skriver detta för min egen del och för dom som tror på Gud)
Det finns handpåläggning för; helande, välsignelse,smörjelse och godtagande. (godtagande; exempel 1 Mos. 47:29)
Jag kan känna själv då att om personen jag lägger händerna på, ifall han/hon har "diverse djupgående problem" att jag vill be om beskydd.
Det kanske låter diskriminerande, men jag tänker återigen på 1 tim 5:22, för att man själv ska hålla sig ren från negativa energier. För ens egen del helt enkelt.
Sedan får ju alla göra som dom vill tycker jag :-)
När du skriver att jag bedömer folk så har du inte alls tolkat mig på rätt sätt. Att jag gör en observation ifrån ett visst perspektiv när det i det här fallet gäller rädsla betyder inte att observation=bedöma.
Du lägger in väldigt mycket antaganden i det jag skriver utifrån ditt eget perspektiv och undrar dessutom i ett annat inlägg i den här tråden om jag projicerar mina egna rädslor. Det är ganska magstarka påståenden som du kommer med. Tycker du att det är befogat att använda det stegringen i ett forum enbart för att mina observationer inte överensstämmer med din verklighetsuppfattning?
Varför måste ni 2 allhealing o Shakti va så taggiga mot varandra? Försök att respektera att vi alla har vår egen sanning och inte behöva vända taggarna utåt så fort någon skriver vad man själv inte anser va sanning och är det så att man inte förstår kan man försöka åtminstonde ifrågasätta med lite ödmjukhet. Det hjälper inte er diskussion vidare att ifrågasätta med sånt agg mot varann, det blir bara tråkigt.
är det inte bra att man uttrycker sin åsikt och inte förtrycker den inom sig? Vill du istället att vi ska mörka och låtsas och släta över sanningen?
#34 Jo men jag tycker att ni hugger ofta mot varann, inte första gången jag känner av det.
Sista frågan där vet jag inte hur du tänker att jag ska svara på det, då det är en fråga o påstående på samma gång känner jag. Nä jag tycker inte att vi ska mörka och låtsas och släta över sanningen. Vem är det som påstår och gör det? Vem avgör om eller någon gör det?
Nä inte mörka och ni kan diskutera vidare och jag står bakom Soffe i det hon skriver att ni är taggiga mot varandra men ni har också blivit bättre på att bemöta varandra tycker jag.
Ibland kan man komma överens om att man inte kommer överens också
En observation skulle vara att observera att folk skyddar sig, men om du drar slutsatser till varför folk skyddar är det ingen observation längre utan reslutatet av dina egna bedömningar och antaganden. Oftast baseras dessa slutsatser inte på fakta, utan på dom egna omedvetna egenskaperna som man förlägger på omvärlden= projektion. Men även om dina slutsatser på dom som du har observerat skulle stämma kan man inte dra resten som skyddar sig över en kam. Gör du det ändå och tror att det är din observation, är det självbedrägeri. Som vi redan kom fram till i den här diskussionen, skyddar sig de flesta för att dom har lärt att man ska göra så, precis som jag också lärde det. Själv är jag varken rädd för astralväsen eller dåliga energier som jag skulle kunna få på mig. Dessa kan man ta bort igen och skulle jag någon gång få på mig något så hemskt att jag själv inte klarar det, är det inget problem för min man att ta bort det.
Jag tycker inte att det som jag påstår är magstarkt, för att det är ju helt uppenbart att du projicerar dina egna rädslor. Du kan lura dig själv, men inte mig ;)
Din sista fråga är irrelevant, för att den innehåller ett antagande som inte stämmer, nämligen att din åsikt beror på observation, medan min åsikt beror på min verklighetsuppfattning. Detta är ett oschysst retoriskt knep som ofta används av manipulativa människor. Det är min observation.
#37 Nu tycker jag att vi avslutar den här diskussionen mellan er 2 innan den spårar ur totalt.
Peace, Love & Understanding!
# 37
tack för ditt klargörande.
Du fortsätter att komma med påståenden hur jag resonerar och dessa slutsatser skriver du sedan att jag har påstått.
Det är ett väldigt manipulativt sätt att framställa sig själv i bättre dager.
Nu kanske detta sätt att resonera på fungerar i normala fall för dig men icke så denna gången.
Det är inte ok att förvrida sanningen.
Att jag gör observationer utifrån ett annat perspektiv betyder att jag gör observationer från ett annat perspektiv och någonting annat betyder det inte.
Om du sedan inom ett dualistiskt perspektiv önskar tolka in någonting annat i de observationer som jag gör så begår du tankefelet att observationen jag gör är dualistisk.
Det är ingen dualistisk observation jag gör när jag gör den från ett perspektiv som ligger bortanför separationspunkten inom vilken dualismen existerar.
Jag har däremot full förståelse för att detta äger rum eftersom det är så verkligheten fungerar inom ett dualistiskt perspektiv.
Det kräver nämligen att friktion uppstår för att en rörelse i energin ska kunna äga rum.
Därför aktiverar detta mängder med känslor även hos de som läser dessa inlägg.
Jag tycker att det är bra att vi blir medvetna om hur det fungerar när energier åtminstone gör försök till att kollidera.
Jag låser tråden nu! Va snälla o red ut era dispyter via PM istället och inte här tråden. Det är inte speciellt positivt att få läsa.