Lugn, frid, ro, balans, harmoni, tystnaden.
Dessa ord har förmågan att komma dig själv riktigt nära. De är kärleksfulla ord som inte skrämmer dig. Det är ord som inger ett förtroende och skapar en längtan efter att få vara tillsammans med dom än mer. Det är som om tiden stannar av i deras närhet och ingenting behöver göras. Allting står i det närmaste still. Pulsen i kroppen saktar ner och ljudet från omvärlden försvinner allt längre bort. Ditt fokus förflyttas sakta sakta från ditt yttre till ditt inre och ingen brådska råder längre. Det är som om tiden upphör att existera och alla behov av att göra någonting just nu upphört att existera. Tiden står still och hjärtat slår allt långsammare. Friden inombords är påtaglig, den är efterlängtansvärd och orden betyder verkligen någonting för dig. Lugn, frid, ro, balans, harmoni, tystnaden. Ingenting är i denna stund viktig i din yttre upplevelse, du fokuserar helt på det inre och tiden har för ett ögonblick försvunnit långt långt bort i fjärran land.
Tack allhealing medan jag läste blev jag alldeles varm i hjärtat!
Tack för att du påminner mig, dessa ord behövde jag just nu.Det är lätt att glömma att känna lugnet och friden inom sig emellanåt.
Jag glömmer aldrig första gången jag kände friden i mig själv, det var när jag läste i Eckart Tolles bok om " Kroppspredikan " som jag fick den känslan och den går inte att beskriva i ord det måste man uppleva för att förstå hur det känns.
Vet ju inte om det var enbart det jag läste i boken säkert hade det så smått startat inom mig samtidigt gick jag en kurs i "Personlig utveckling" innan men just när jag läste i boken infann jag denna friden inom mig och nu har jag fått kontakt med känslan igen så Tack för hjälpen!
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Man tackar och bugar aldra ödmjukast.
Härliga ord,, som sprider värme i hjärt trakten och hela kroppen,,,,
Tack!
Mmm att vara i nuet med sig själv är underbart och uppenbaras sen tillfället med att vara ett med allt, då är det fullkomligt 
Tack Allhealing/ kram Spanaren
Tack allhealing
Sanna ord, tack allhealig!

Fint skrivet! Och viktigt tror jag i dessa "rusa-runt-tider" vi lever i.
Sedan tror jag nog kanske att tystnad är ett ord som faktiskt skrämmer vissa ganska rejält… men de är kanske de som behöver det allra mest!
Tack!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
tar till mig och lugnar ner mig
tack Kent
Den var riktigt meditativ..
Tack Kent, får man kopiera ner den för eget bruk?? med din upphovsrätt såklart..
Varsågod, eget bruk går bra. Ska själv använda texten på min hemsida lite längre fram när den nu blir klar =)