Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 1480 ggr
snoflinga
0

Healing mot migrän?

Har ni erfarenhet om healing brukar vara en effektiv behandling mot migrän? Vad kan orsakerna till svår migrän vara enligt er erfarenhet?

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Indiania
0

Ja healing vid migrän hjälper åtminstone i den inledande fasen.
det är nog många gånger individuellt vad som orsakar migrän……

I en del fall verkar det ju vara ärftligt, tror också att det kan vara bekymmer och stress som utlöser ett anfall, det man samlar på sig som man inte gör något åt ( men det är min uppfattning det)

Hoppas du får flera svar från de som kan mer om detta.

Kramen

" Var nära naturen - var när dig själv "

Kristall47
0

Om det är du som har migränen så får du lite funderingar här.

Alla åkommor har en grundorsak som vi bör titta på. Vi människor skulle inte behöva några sjukdomar eller besvär alls, men så är det nu inte. Vi skapar dem själva, och en del har vi med oss från tidigare liv i våra celler och DNA.

Bakomliggande orsak kan vara att du inte tillåtit dig att leva i din egen sanna natur Jag Är. Om du som barn/tonåring drömt om att bli ex. flygvärdinna, konstnär, författare eller vad som helst och tillåtit dig att lyssna på andras önskningar om din framtid så har detta påverkat dig så starkt att migränen framkallas när du inte kunnat bestämma själv. När du kan släppa detta och får en insikt om detta så kan du lösa upp blockeringen.

Det kan även vara att du känner skuld över att du har vågat ifrågasätta dem som påverkat dig. Kanske är du inte ens medveten om vad du egentligen önskar till den milda grad att du lever i någon annans skugga. Kanske har du tänkt och frågat dig själv många gånger: varför kan jag inte bli det jag vill?

Ta även ett titt på din sexuella relation, troligt att det kan finnas problem även där, eftersom du saknar kontakt med din kreativitet och kraft för att skapa det liv du vill leva.

Fråga dig själv: Om allt hade varit annorlunda och helt perfekta vad skulle jag då velat vara, eller vad vill jag vara nu om omständigheterna varit annorlunda och skulle tillåta det?

Det är din verklighetsuppfattning som du ska ta en till på eftersom det är där det största hindret ligger för att skapa din fulländning och potential.

Tänk att du inte blir mer älskad för att du förlitar dig på andra. Erkänn för dig själv och acceptera dina rädslor och gå i riktning mot dina drömmar, ge dig själv tid att komma dit.

Jag tänker lite på din andra tråd där du hade ett stort behov av att planera. Du får tänka till lite omkring allt detta.

Ett försök att hjälpa dig kram Kristall47!

snoflinga
0

Tack Kristall, men det är (som tur är) inte jag :) Ska spara din text och se om jag kan introducera bitar av den till personen i fråga - det känns så svårt när man vet att folk har ont och man inte kan hjälpa, man vill liksom hitta alla möjligheter till hjälp!

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Kristall47
0

Ok! ge personen allt som jag skrivit så kan personen själv känna efter om något stämmer in som kan vara till hjälp.

Dessa råd är generella så det är oftast grunden för alla.

Ljus och värme!