När redo för att initieras?
Nästa fråga :)
När är man redo för att initieras? Är det så att man först måste ha arbetat med sig själv och sedan när man är "helt perfekt" i balans så är man redo, eller kan själva initieringen i healing göras någonstans i mitten och kanske till och med hjälpa till i ens personliga utveckling?
Även om "alla" kan ge healing, är det väl som med andra förmågor att vissa kan bättre och vissa kan sämre, hur bra kan man bli genom envishet och träning om man inte har någon extra förmåga från början? Och det här borde betyda att man kanske har andra förmågor som
Kan en initiering som görs på någon som inte är i balans medföra psykiska problem? Har läst om en man som initierades i en vanlig healingform och som sedan blev djupt deprimerad och anklagar initieringen för det, men jag gissar att det handlar om att personen i fråga inte var redo?
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
När redo? Det är svårt o svara på för alla tycker jag.
När jag valde att börja med Reiki så kände jag att just då kändes det rätt för mig, jag kände att jag ville lära mig och behövde det oxå. Tror inte det finns någon som är helt perfekt i balans, utan man får gå på sin inre känsla och självklart kunna prata med en lärare som håller i en kurs vad han/hon tycker.
Jag har upplevt att healing hjälper till mkt i ens personliga utveckling, för mig har det varit så iaf.
Hur bra man kan bli från början utan extra förmåga? Jag anser att alla har förmågan att heala. En del har det starkare med sig och det tror jag har med utveckling o inre lärande att göra. Mer vet jag inte om den saken.
Kan en initiering ge psykiska problem? Vet att det varit på tråden innan här förut nåra ggr. Vet inte vad jag ska svara korrekt på det, men jag vill inte påstå att healing ger psykiska problem, utan om man mår dåligt efter en healingbehandling eller initiering, tror jag det beror på vad som finns obearbetat inombords. Det kan ligga något latent osv. Det kan göra att en utrensning blir så stark att man inte klarar av att hantera det psykiskt. Enligt vad jag fått veta så finns det dem som drabbats av psykos efter initiering och det är såklart mkt tråkigt.
Varför det blir så och vad det handlar om vet jag inte exakt mer än att min tro om det är att man har något som ligger latent inombords. Kan oxå va att man reagerar starkt på en utresning att kroppen får en chock.
Hoppas du blir nöjd med mitt svar till dig.
Jag kan bara hålla med #1!
När du känner att det känns rätt i ditt hjärta då är det också rätt! Ingen annan kan veta eller bestämma åt dig. Du själv bör ta beslutet. Är du minsta tveksam så låt det "mogna" i din tanke och i ditt inre först.