Healing iFokus

Healing

Etiketthealingmetoder
Läst 907 ggr
asesan
0

Olika healingformer

Hej!

Jag har försökt läst om olika healingformer på nätet. Dels har jag läst om reconnective healing, sedan var jag inne på en sajt om John of God och deras energihealing och spiritistisk healing. Sedan har jag sett att det finns transcendental healing, reiki m m. I reconnetive healing och reconnection så är det en återkoppling mellan en själv och jordens rutnät men det jag undrar över då jag läser om de olika healingformerna, är det samma slags energi? Samma slags energi fast man utför healingen på olika sätt, eller? Jag tycker att det känns som en djungel och det är svårt att förstå om det är någon skillnad i energierna/verkan, även om själva utförandet är olika. Att healingutövandet är olika, det förstår jag men är det någon av dessa som är mer verksam än den andra? Är bara lite nyfiken och försöker lära mig mer.

korseett
0

enligt mitt sätt att se det på så upplever jag de olika metoderna som olika verktyg. Du kan skruva in en skruv med flera olika redskap men en skruvmejsel av rätt storlek och med rätt utseende i nerändan funkar bäst

asesan
0

Tack så jättemycket  för svar. Jag har missat denna tråd, Soffe,  tack för tipset. Korseet, menar du att man från början måste veta vilken skruvmejsel (healing) man skall använda för att det ska bli rätt s a s? Det är det jag undrar lite över, hur vet man det? Eller det kanske inte spelar så stor roll vilken slags healing man anväder för att energin är densamma, eller?

Soffe
0

#3 Ingen fara. Men det är trevligt när man är på ett nytt forum, att kolla igenom artiklar o så när det är ett intressant ämne :-)

mayolica
0

Energifrekvenserna känns inte riktigt lika i alla healingmetor,vissa frekvenser kan passa bättre vid olika tillfällen. Det kan oxå vara så att olika människor upplever att någon metod känns bättre eller kraftfullare än någon annan healingmetod.

Reiki är en mycket enkel healingmetod  som offta rekomenderas för nybörjare,där söker sej den helande kraften själv dit den ska och ställer in sej som den behövs.

~ mayolica ~