Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 14083 ggr
Tarzan88
0

Hur använder man stenarna?

Ja har en del stenar men känner ingen skillnad,hur gör man /använder man dom så dom ger kraft och "aktuveras"

Skulle behöva hjälp och rådSkrattande

korseett
0

hej tarzan!

Vet du vilka stenar du har så blir det lättare att ge dig råd.

Tarzan88
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1  kolla in bilden,där ser du vilka stenar jag har

De ska va om ja inte minns fel Azurit,Kalcedon blå "klar",

Onyx,Bergskristall (4st), kattöga,Pyrit,Jaspis röd,Jaspis leopardskinns,Tigeröga,Turitella

Cani
0

svårt för mig o säga eftersom jag själv måste känna vart dem passar in på chakran. men jag vet 100% ial att den blåa som e uppe till vänster är för halsen =P

gl

Indiania
1

Hej Tarzan

Onyx: Befrämjar objektiv handling och andling inspiration samt ger större kontroll över känslor och passioner.

Fysiskt: Stärker hud, hår och naglar.Balanserar den maskulina och den feminina sidan.

Chakra: Rotchakrat

Nyckelord: Kontroll

Bergkristall : Skapar energi och öppnar dörren för det goda och positiva.

Fysiskt: Vid alla former av energiavbrott, tex ärrvävnadsbildningar som skapar blockeringar av energiströmmen. Särskilt lämplig efter diskbråcksoperationer.

Chakra: Alla

Nyckelord: Energi

Kattöga: Befrämjar intuition, klokhet, genialitet, särskilt vid ekonomiska transaktioner. Ger karisma och genomslagskraft.

Fysiskt: Huvudvärk, bristande näringsupptag, luftrörskatarr.

Chakra: Hjärtchakrat, tredje ögat.

Nyckelord: Glädje, ro och lycka.

Pyrit: Pyriten ger robusthet och löser upp våra fysiska och psykiska blockeringar.

Fysiskt: Bra vid nervösa sjukdomar, förstoppning, astma, bronkit och stamning.

Chakra: Hjärtchakra, halschakrat.

Nyckelord: Löser upp blockeringar.

Hämtat ur: Kristallnyckeln av Jette Holm

Hinner jag skriver jag ner resten av stenarna senare.

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Tarzan88
0

Jag har stenen Jet också,den svarta!

Jag undrar hur mna aktiverar stenarna alltså,hur man kan få dess "krafter"energier,ska man säga nått när mna ska använda dom eller ska man lägga dom på nått särskilt ställe på kroppen!

De är de jag inte vetRynkar på näsan

Sen vad är det för skillnad på

Azurit-Malakit

och  azurit stärkt blå?

Indiania
0

Vad trist då satt jag och skrev i onödan då.

Du kan ju titta vilket Chakra du kan lägga stenarna på i alla fall.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Tarzan88
0

# 6 nä du skrev inte alls i onödan Skrattandede alltid bra att bli påmind kanske är nått ja glömt ju,de va intressant att läsa de du skrev,men ja vet inte hur man gör me dom,om man lägger dom på dom olika chakran och om man ska säga nått!Rynkar på näsankanske vet du ?

korseett
0

de flesta stenar kan man bära på sig. Om du vill rena dom kan du göra det genom att lägga dom i havssalt i några dagar. Släng saltet sedan.

NessaInglorion
0

Jag bär mina stenar nära kroppen och har dem under kudden när jag sover. Efter att jag renat dem fyller jag dem med den kraft eller energi jag behöver extra utav, detta gör jag genom att hålla stenen som jag ska aktivera i handen och låter energin flöda genom handen ner i stenen. Det brukar kännas alldeles varmt då jag gör det men upplevelsen är säkert olika.

Ex så fyller jag min rosenkvarts med kärlek och ljus, min citrin med positiv energi och glädje osv. Glad 

Klart att du kan lägga stenarna på de olika chakrana om du ska meditera osv, det finns många bra artiklar om de olika chakrana här på sajten och vilka färger de har, vad för stenar du kan använda osv.

Lycka till!

Kram Nessa

"Låt själen vara fri"

Cani
1

Har alltid stenarna bredvid huvet när jag sover, passar bäst för den vita kristallen tycker jag eftersom den är som en svamp för dåliga energier =)

Hur som helst, Tarzan88 du skrev om hur man aktiverar stenarna o får deras energi. Vissa kan svara olika men det här är mitt svar:

Stenar har jag aldrig hört att man kan aktivera dem på nått sätt eftersom jag inte testat men det jag vet är att dem alltid strålar, om inte dem strålar av sin egen energi så är den blockerat av nån annan energi som har fastnat på den och man kan göra den ren på egen hand men rekomenderas lätt så som 8# sa, salt vatten och sen kan du lägga den i gjord för den ska samla i sig energi. det där med gjorden är jag osäker för jag har inte känt någon skillnad om jag ska va ärlig =D hehe. Men så många som vet de så de nog sant de. Hursom helst…

När jag använder en sten för heala eller ta dess energi till min Chakra så brukar jag först kolla hur de känns ibland brukar de va så att de helt annorlunda känsla eftersom man kanske har en annan energi i chakrat fast de är samma sort på nått sätt =P  .. Det här är också en viktig sak jag vill säga = Stenen kan också vara för stark ibland för vissa chakran och det kan göra otroligt ont som andligt dåra men om det händer (om inte det händer o du inte känner det andliga) då tycker jag du ska låta chakrat vänja sig med stenen.

När du ska suga in energin från stenen/kristallen så lägg den vid chakran och börja med att känna efter om du kan och låt oss säga grön sten för hjärt chakrat exempel. tänk på ditt hjärt område och börja tänka som om det är en tunnel mellan hjärtat och stenen/kristallen
Warning, drar du in energin för hårt o om din hjärt Chakra är skadad eller obalans  eller nått liknande så kan saker kanske gå fel. rekomenderas att du tar det lugnt med andningen då. Bäst att du andas som om du viska vid sånna situationer. Börja så med alla för säkerhets skull om du inte känner energi o din kropps vibration.

Cani
0

Wow. skrev nästan en bok! *tittar upp* tihi

Hoppas du fick ditt svar föresten =P

Tarzan88
0

# 10 Jäte bra skrivit!

Men funkar de verkligen,kan inte känna nått,har haft stenarna på mej hela dagarna på jobbet,haft bergs kristallen under kudden varje natt men märker INGEN skillnad,va ska ja känna?hur vet man att de funkar?Skrattande

Cani
0

12# Ja det funkar, men själv brukar jag nästan aldrig använda dem om inte jag ska rensa min Aura som efter att jag sitter vid datorn eftersom den sänder en massa störande ämm frekvens eller vad man kallar det.

Grejen är att du måste veta vad du vill göra med stenen. Du kan självklart lägga stenen överallt vid din kropp men vart vill du komma med det? vill du heala eller lägga balans i chakran?

Du ser skillnad när du mår bättre vid det området. Då vet du att du gjort på rätt sätt. Jag förstår vad du tror med stenar. man kan inte bara heala kroppen med en sten nära kroppen så som jag vet. Om inte det är en sten som på filmer som har feta magiska saker i sig =P hehe.

Du måste jobba med stenen min vän. Jag testade göra så en gång som du jag har en sten som är väldigt bra för hjärt chakrat o jag gjorde en halsband utav den och tog på mig den. Men jag blev störd utav den när jag hade på mig den eftersom…. ämmm hjärtchakrat vibrerade inte, som jag sa innan ibland måste man vänja sig vid stenen för man har en egen sorts energi inom sig.

Kan du berätta vad du vill göra med dig själv istället så kan jag ge tips vart du kan börja. för de verkar som om du vill testa på något men inte får det gjort.
Om inte du har så bra kontakt me din andlighet så tycker inte jag att du ska satsa på stenar utan satsa på dig själv. Meditation som är grunden till det hela. När du har förtstott o upplever tystnaden så kommer du förstå energin i luften o kommer inte behöva stenar osv. Stenar och sånt är mer för akut om man säger så =P

Hoppas denna kommentar hjälper dig.

Shakti
0

#Tarzan88

Du kan använda stenar på olika sätt, du kan ha dom i fickan, bära dom som smycken runt halsen eller handen, hålla dom i händerna eller lägga dom på ett Chakra. Lägger man stenar på chakran brukar det vanligtvis vara stenarnas färger som man går efter, dvs, röda stenar lägger man på rotchakrat, gula stenar på solarplexus och gröna stenar (även ljusröda) på hjärtchakrat osv. 

Att rena stenar bör man alltid emellanåt göra, för det fastnar ju svett, smuts och främmande energier på dom och det gör man bäst i rinnande ljummet, rumstempererat vatten. Sen bör man även ladda upp sina stenar, hellre mer ofta än sällan! Det kan du göra med att lägga stenarna på t.ex. ett ametist- eller bergkristallkluster, lägga dom i månsken, vissa stenar som t.ex. bergkristall kan du även lägga i solen, men då ska det vara direkt efter soluppgången när solen inte är så het än. Det enklaste sättet att rena energetiskt och samtidigt ladda upp dom är nog med Reiki.

Egentligen är alla stenar unika och alla stenar har sina egna användningsområden och skötselråd så därför är det att rekommendera att man, om man är osäker på en sten, alltid kollar upp och letar reda på hur man ska använda och vårda just den stenen. Att man inte drar alla stenar över en kam alltså. 

Vissa stenar är känsliga för salt och bör därför inte läggas i salt, t.ex. Azuriten som lätt mistar sin glans. Sen skulle jag heller inte hålla stenar så länge som några dagar i salt eftersom salt tömmer all energi från stenarna, även deras egna energier, så därför skulle jag bara hålla dom där i några timmar.

Du skriver att du fyller stenar med den kraft eller energi du behöver extra utav. Men varför inte låta stenens egen kraft och energi fylla dig i stället?

Du behöver inte göra något alls om du lägger stenar på chakran utan att bara ligga där och njuta. Lita i stället på att stenarnas egna eneriger och den universella energin alltid verkar för ditt bästa och att energierna går precis dit dom behövs.  Att visualisera det ena och det andra leder bara till kontroll över energierna och hindrar dig att se vad stenarna tar fram i dig. I stället för att själv försöka påverka behandlingen är det bättre att bara ligga och njuta och iakta sig själv för att se vad stenarna tar fram ur ditt undermedvetna.

I ditt sista inlägg skriver du "Om inte du har så bra kontakt me din andlighet så tycker inte jag att du ska satsa på stenar utan satsa på dig själv"

Om man arbetar med stenar så gör man det ju för att man arbetar på sig själv. Du kan använda dom antingen för att komma i harmoni eller för din andliga utveckling.

Tarzan88
0

# 14 Tusen tack för ett bra svar! Skrattande

Cani
0

14#

aa, om du tycker det så varsigod.

Men svara på det här isåfall. Att öppna tredje ögat till exempel gör man det med stenar eller med tekniken inombords? Säger stenen till dig hur du ska använda kroppen och styra den?` Berättar stenen för dig hur du ska kontrollera chakran så du kan hålla dem stängd och öppen?

Jag säger bara saker jag varit med om och saker jag vet om. Men tror inte du varit med om sånt aa visst kör på och sprid ett ryckte du inte är 100 på men sånt vill jag inte argumentera med för de känns onödigt.

Tarzan88
0

# 16 dina svar va oxå bra Skrattandeja får ju prova mej fram me de ni skrev till mej Flört

Shakti
0

Hoppas att du fått svar på dina frågor Glad 

Jag vet inte vad du har varit med om, men det låter inte som energiarbete. Människans chakror är inga vattenkranar som du kan vrida på och stänga av hur som helst utan om ett Chakra är blockerat finns det alltid en orsak till varför det blockerar obeorende på om det handlar om tredje ögat eller vilket Chakra som helst. Det är också naivt att sträva efter att öppna det tredje ögat och tro att nu blir det fart på min intuition och på mina mediala förmågor. Hela chakrasystemet är som en orkester. Om du spelar ett instrument så högt att du inte hör dom andra instrumenten blir det ingen riktig musik av det. Om du skulle ha ett helt öppet tredje ögat Chakra men ett blockerat rotchakra och ingen jordning blir det bara flum av visionerna du upplever.

Obalans i ett enda Chakra kan leda till obalans i hela energisystemet, för att andra chakras måste kompensera det som går fel i ett visst Chakra. Som healer kan man kanske se obalanserna men du ser inte vilken blockering som var den ursprunliga blockeringen och vilka upplevelser personen hade som är orsaken till att ett Chakra blockerar. Stenarna och den universella energin arbetar på orsakerna och bearbetar dom precis i rätt ordning.

Så för att svara på din fråga, om du vill öppna tredje ögat måste du arbeta på det som är orsaken till att ditt tredje öga blokerar. Orsaken måste nödvändigtvis inte ha med tredje ögat att göra utan kan sitta i vilket annat Chakra som helst. Man kontrollerar heller inte sina chakras. Man behöver inte hålla energisystemet under kontroll för att man bara behöver hålla saker under kontroll om dom inte är i harmoni. Energiarbete syftar på att uppnå harmoni. I den sista meningen visar du mig att du inte är i harmoni och att även ditt tredje öga är blockerat. Kanske mina informationer kan hjälpa dig vidare. Lycka till!

Cani
0

18#

Väldigt bra skrivet. Älskade de. du anar inte.. Jag förstod de flesta du sa redan. det finns små saker jag stör mig som varelser som tar ens energi och sen orkar man inte bry sig mer så varit och sen fortsätter dem.

Du sa också om att jag hade en blockering och jag inte vet om det. Varför säger du det när du inte har någon aning om jag har de.

Ett exempel!

När du sitter vid datorn så kommer nån strålning från skärmen mot din kropp och huve så om du till exempel gör så som du säger att inte bry sig om att stänga chakran så får ju du en annorlunda frekvens i dig som är störande en. Jag menar det är ju också så blockeringar kan ske. aiint it sooo? =/ *stolt* tihi

Tack för ditt svar det värmde

Shakti
0

Blockeringen ser jag på grund av ditt sätt att reagera på mitt inlägg (sista meningen) och slutsatsen som du drog. Varelser som drar energi är ofta astralväsen som man skapar med sina egna tankar, men kan även vara själar som inte har gått in i ljuset. Men inte all sorts energilöshet beror på det. För det mesta är det blockeringar i energikroppen som är orsaken.

Mot strålning kan energikroppen skydda sig själv. Kroppen har ett eget energetiskt immunsystem och ett Chakra drar ihop sig av sig själv om det behövs. Det kan du t.ex. känna tydligt i solarplexuschakrat om du är rädd. Trycket som du känner där är helt enkelt solarplexuschakrat som stänger sig så att de skadliga energierna (rädslan) inte ska fördela sig i hela energikroppen. Det är en sund reaktion som bara blir till osund permanent blockering om du lever i rädsla längre tid. På samma sätt skyddar sig det energetiska immunsystemet mot strålning. Men eftersom strålning även påverkar den fysiska kroppen är det ändå osunt att utsätta sig för strålning.

Cani
0

17#

Jag kom på hur du kan få stenen garanterat att funka men du ska ha stenen nära chakrat eller som andra sa handen osv men hur som helst att du behöver göra om du är osäker så ska du slappna av vid det området du har stenen på och tänk på det området och tänk efter hur du mår just då. Därifrån kan man lägga till kärlek harmoni känsla till kroppen där du tänker på då kan de ge fortare effekt.

jag har själv funderat på om det är så att jag själv skapat dem varelserna och tankar men jag kan inte säga vilket som är rätt eftersom jag inte är där än. Ah visst ser jag energi o vissa saker men behöver lite mer än så.

Jag har 3 blockeringar och kanske mer eftersom chakran är mer än 100 men tänker nu på dem kända färgerna som alla känner till. så jag har en del arbeten tills jag kan ha kontakt me gud o änglar. Har sett änglar men har svårt o prata med dem för jag är vid healing processen. Så du verkar kunna låter det som.
Men skulle du kunna säga vart man ska stå vid 2012? Jag menar jag för det första måste heala vingarna och sen suga in energin i de, så vet ej om jag hinner få till de tills den dagen så man kan flyga över vågorna. Om du tänker att jag skapat eller inbillat de me vingarna så vet jag inte.

Brukar testa/ forska mig fram saker folk säger så om de funkar så funkar de annars prova något annat =)

Shakti
0

Hej Cani!

Jag har själv haft astralväsen på tiden som jag led av ångest och panikattacker. Healern som hjälpte mig och som senare blev min man och min lärare tog bort varelserna men han sa att det är jag själv som skapar ångestväsen med mina tankar. Därför gav han mig rådet att bära salt med mig. Astralväsen gillar inte salt för att saltet löser upp dom. Det hjälpte verkligen. Jag kunde äntligen gå ut till affärer och ut bland folk utan att få panikattacker. Sen arbetade vi på orsakerna som låg långt tillbaka enda till barndomen och sen dess är jag healad.

Nästan alla människor har blockeringar någonstans. Man kan se det som vår livsuppgift att bearbeta dom.

Jag hajar inte riktigt vad du menar med vingarna som du skrev om. Varför tror du att vi ska få vingar?

Egentligen finns det för lite substans för att anta att något speciellt ska hända år 2012. Det finns ju bara mayakalendern och mayaböckerna och olika tolkningar av det som står där. Men mayaindianerna var ett folk som trodde att dom måste offra människor till gudar för att inte bli förintade, vad som ändå inte räddade dom från att gå under. Så dom satt nog inte inne med den högsta sanningen. Att man heller inte kan lita på kanaliserade budskap har vi ju fått bevis på flera gånger. Men egentligen spelar det ingen roll om jorden transformerar sig till en annan dimension. När vi dör hamnar vi ändå hos Gud och om det finns andra dimensioner och planeter att inkarnera på och om det är meningen att vi ska inkarnera där så kommer vi ändå att göra det. Det behöver inte jorden transformera sig för. Vad som än händer hamnar vi till slut alltid hos Gud och det behöver vi inga vingar för.

Cani
0

Hej shakti.

Tack för din komentar, det där med vingar kan jag inte säga mycket utav eftersom jag känner energi o kan känna chakran o de som inte vi kan se me ögat men kan ändå göra de när jag väl konsentrear mig och jag har känt att det är något liknande på ryggen som vingar så jag ser det som vingar. Att offta människor o barn till gudarna, jag tror inte du förstår den delen heller så jag ska inte fortsätta på det.

När det är ont om kunskap är det svårt o koppla saker o ting men jo dem har säkert offrat till gudarna för dem var nog rädda då. när du har gudarna då hör du själv det är inte guden vi tänker på utan (gudarna) flera vilket innebär de kan va en ras som är stark som gudar eller liknande och äter kött o blod.

Tack för din komentar men varelserna är verkliga men kan inte komma åt en när man är healad o vibrerar jag förstår på hela andligheten men tackar dig ändå varmt för man ser att de finns folk som vill hjälpa =)

O sen att vi åker till gud hur som helst så är jag osäker på det eftersom folk som styr vårt samhälle har fått vissa människor att inte använda sin kärlek i sitt universum för manipulation så dem får nog inte fler chanser att komma ut.

Shakti
0

Hej igen!

För mig var varelserna också verkliga, men du kanske tror att dom är overkliga för att man ofta skapar astralväsen med egna tankar.

Mayaindianerna hade flera styckern gudar, t.ex.  regnguden som dom trodde att dom måste offra människor till så att han inte skulle förinta dom. Vem som tror på en sådan smörja kan helt enkelt inte sitta inne med högsta sanningen om existensen.

Sen är i alla fall  inte jag det minsta osäker på om vi till slut hamnar hos gud eller inte för jag är helt 100% säker på att vi alla, var och en av oss gör det. Så väl ond som god. Det handlar snarare om hur många gånger man måste inkarnera, t.ex. för att man har gjort onda handlingar. Men förr eller senare kommer vi alla att gå tillbaka dit vi kom i från :)

Cani
0

Hej igen =P

Jag håller nog med det du sa sist. Men jag vill uppdatera dig isåfall att människor runt jorden har berättat om varelser som reptiler som käkar människor men älskar mest barn mer vilket som står i koranen men något liknande. Ämm så för mig passar allt de här tillsammans eftersom jag har något liknande erfarenhet.

Så om du hör något och ignorerar det så är det ditt problem/frielse vad det nu än är.

Kul att du hörde av till mig! =D

Shakti
0

Det finns olika reptiler som äter människor, som krokodiler, aligatorer, pytonormar och varaner som blir upp till två meter. Men jag vet inte vad det har med saken att göra, om du menar att det var dom som mayaindianerna offrade människor till så är det ju ytterligare ett bevis på att dom inte var särskilt andliga utan bara vidskepliga vildar.

Cani
0

Hehe jag håller med dig om det =D men nej. Du förstod mig fel. Om du frågar din man om han haft astral erfarenhet om dem här varelser i (fysisk) form som är gröna oftast och vissa har svansar, dem står upp så som människor. Själv har jag inte sett, men är lite osäker =P men det är den här rasen som sägs leva på vår jord i hela denhär tiden och kan forma kroppen som människor och lever bland dem. (Sägs det)

Så det är en pusselbit =)

Shakti
0

Om det är något som är fysiskt är det inga astralväsen, för astralväsen existerar endast i astralvärlden och dom är på en mycket lägre andlig nivå än vi. Man kan jämföra dom med ett virus som man har på datorn. Dom reagerar som ett program och har inget eget intellekt. Sen vet jag fortfarande inte vilka reptiler du menar, menar du sanningsrörelsen som tror att jorden styrs av rymdödlor?

Cani
0

Det var det jag mena det sista du sa..