Stjäl all energi?
Hej!
Har en kollega jag delar rum med (och måste göra det tyvärr) vilket är jättejobbigt, då personen tar all min kraft och energi. De dagar min kollega är sjuk är så underbara, och då inser jag hur mycket det verkligen tar på mig när personen är där.
Finns det någonting jag kan göra för att det inte ska påverka mig så mycket? Jag funderar på att byta arbete på grund av detta, men samtidigt är det inte rätt tid att byta arbete just nu - jag väntar fortfarande på "rätt" jobb som jag vet kommer, men hur härdar jag ut fram till dess?
Tacksam för tips och råd till en trött person…
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
Min erfarenhet av människor som stjäl energi,,, är människor som vi tillåter att göra det.
Mer eller mindre. Krasst sagt.
Detta fenomen bottnar i att vi själva har svårt att sätta gränser för andra människor, pgav olika anledningar.
Vi vill inte såra/kränka
Vi vill inte skapa en dålig stämmnig
Vi vill inte,,,,,
Listan kan göras hur lång som helst.
Och det är svårt att bryta gamla invanda mönster som vi bär med oss. Kan det tyckas.
Men det är väl värt mödan.
Meditation är en fantastik tillgång,,
Då vi får möjlighet att landa i oss själva. Det är oerhört stärkande för både kropp och själ.
Healing kan underlätta för tillfället, men det krävs också att man anstänger sig själv att göra förändringen inifrån.
Min erfarenhet säger att problemet annars återskapas i andra situationer.
Önskar dig lycka till.
Ljus och kärlek till dig.
Styrkekram Från Rore

Tack för svaret, du har så rätt så :) Inser när jag läser det att jag såklart bara vill ta den enkla vägen för tillfälllet - vilket ju inte är en långsiktig lösning och som du skriver sitter ju problemet hos mig själv, att jag låter mig påverkas…
Ibland behöver man någon som ser det hela utifrån för att förstå hur det hänger ihop… 
Ja, du,, snöflinga! 
Förstår precis vad du menar. Har varit där själv. Är där fortfarande där och nosar mellan varven.
Trots att jag vet att genvägar är lika med senvägar.
Lycka till!
till att börja med finns en övning du kan jobba med dagligen.
[

Tack Karin, det ska jag prova - får bli när jag har huset för mig själv och i lugn och ro kan slappna av.
den kan du göra snabbt på jobbet också
Hej snoflinga!
Det är en väldigt bra metod Karin har beskrivit..
men det finns en som är ännu lättare om du känner att det är bråttom..
Tänk dig att du klär in hela kroppen i bly, det brukar fungera direkt..
Lycka till.
PS. No defens Karin…

Karin: Min bubbla blir pärlemorskimrande - nu hoppas vi det fungerar i veckan!
Bly kändes så tungt, deprimerande, giftigt och kallt, men jag förstår tanken. Själv kopplar jag det till alla de gånger man fått på sig röntgenskyddskläder
och det blir lite fel, hihi.
det är tanken som gör det hela verkligt oavsett om det är rosa, pärlemorskimrande eller av bly. Det material du tillverkar din bubbla av är inte av så stort värde- det är avsikten som väger tyngst i effektivitet.

Ja, nu har jag gjort ett litet försök här hemma :) Har lite lättare för att låta energin regna ner över mig, än jag har för att få kontakt med jorden… Men, övning ger färdighet och jag vill verkligen få det här att fungera. Tack för tipset!

På vilket sätt dränerar din kollega dig?
För även om det rore säger är helt sant och man måste arbeta med de bitarna för att få stopp på det, så behöver man konkreta verktyg i stunden för att inte må så dåligt.
Om du berättar lite om hur det går till finns det säkert många som kan tipsa om saker du kan göra för att undvika att det blir så där jobbigt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hej!
Det fungerade över förväntan idag, det handlar mycket om min inställning har jag märkt. Och så har jag bestämt mig för att om jag inte trivs med något så ska jag säga till. Tex gillar jag inte när folk står över mig och tex läser på min dator eller mina papper eller använder mitt skrivbord för sina egna arbeten osv. Och då är det ju så enkelt att bara säga att man inte gillar det.
Och när något blir lite extra jobbigt tänker man på bubblan och hittar tillbaks :)

Kanonbra! Låter som du redan är en bra bit på väg!
Lycka till även fortsättningsvis!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
toppen!

Jag upphör inte att bli förvånad över effektiviteten!!! Idag på båten vi åkte med, satt ett par fulla gubbar och pratade med störiga kommentarer om alla på båten, och diffusa antaganden som inte stämde, även om mig och mina medresenärer. Först blev jag arg och informerade om att vi kunde höra dem väldigt tydligt, men det verkade bara trigga igång dem ännu mer. Så, då valde jag att fokusera på min bubbla - och det roliga är, att jag faktiskt inte längre hörde dem! I vanliga fall när jag försökt ignorera folk, har ändå rösterna gått igenom och jag har uppfattat orden, nu hörde jag ljud från dem och att de pratade, men inte en enda mening togs upp i mitt medvetande! Så underbart och så SKÖNT!!! Jag satt och pratade med medresenärerna och var helt ostörd av gubbarna
Jag bara fattar inte att det kan vara så effektivt! Vilken power!!!