Healing iFokus

Healing

Etiketter: hypnosregressionreinkarnation
Läst 6827 ggr
Vargkvinnan
5

Nån som vill öva hypnos?

Precis som rubriken säger så är jag jätte sugen på att bli hypnotiserad men eftersom jag har jätte dåligt med pengar nu så tänkte jag höra om det finns någon som vill öva på mig?

Måste väl finnas lärlingar som behöver öva upp sin teknik? :)

Qamilla
1

Ser att du inte fått något svar. Jag jobbar med hypnos och visualiseringar men behöver inte öva.

Mitt råd till dig är att kolla på ditt bibliotek. Det finns hypnoser på CD att låna som är bra. Dessa kan du ju även jobba med flera gånger (vilket också behövs för bästa resultat). Tänk efter vilken typ du vill testa och prova en CD. Lycka till.

Vargkvinnan
0

Ok tack så mycket ska testa det! :)

Ann1
0

Ja det funkar jättebra. Jag satt på jobbet en dag och behövde en paus i kontorslandskapet. De hade en länk från SR med hypnos som jag provade i 10 minuter. Och jag försvann helt i min egen värld. Folk runt mig märkte det.. Fast jag bara blundade…

Tror jag..

Blev inspirerad att prova själv. Skulle vilja lära mig för att lära gravida kvinnor som jag jobbar med.

Tarzan88
1

# 1 Vadå kan man hypnositera sej själv?vad får man fram då,vad händer?ja är intresserad av mina tidigare liv,vet du hur man kan göra?

de svårt att få fatt på nån  nära där man bor,men kan man ta reda på sina tidigare liv på egen hand?Skrattande

Genom självhypnos?

Hoppfull
0

Det där med hypnos för att nå tidigare liv kanske inte är att rekommendera att man gör själv. Det behövs en utbildad terapeut som kan ta hand om de eventuella reaktioner man får.

I och med att historien bakåt i tiden varit både våldsam, fattig och grym så är det sannolikt att de allra flesta av oss bär med oss trauman av olika karaktär. Så vi behöver ha någon duktig med oss när vi beger oss till de minnena tror jag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

NessaInglorion
0

Håller med Hoppfull. En regressionshypnos bör utföras av en terapeut som kan lotsa en säkert genom alla känslor och minnen som kommer till en. Jag kan varmt rekommendera det dock, jag fick ut jättemycket av det. Glad

"Låt själen vara fri"

Tarzan88
0

# 6 Har du gjort En regressionshypnos?
Vart hittar man en duktig och seriös sån?vad kostar de hur lång tid är man hypnotiserad?

Och får ,man en inspelning på de som man sagt under hypnosen?är väldigt nyfiken

NessaInglorion
0

#7 Ja jag gjorde en för 4 år sedan här i Stockholm. Vet inte var du bor men terapeuten jag gick till heter Mårten Bäckström och han är helt fantastisk! 90 min kostar 1000:- då man går till Mårten och det är absolut värt det flera gånger om.

Mårten spelar inte in sessionerna, han tar anteckningar och om man vill får man efteråt skriva av hans anteckningar och ta med dem hem. I de flesta fall behövs det inte då man hela tiden är medveten om vad man upplever, säger och gör. Jag minns hela min regression utan problem men det är klart att det kan vara bra att skriva upp de namn som kommer till en samt platser och länder. Jag valde att skriva ner det Mårten hade antecknat men har inte en enda gång tittat på det pappret.

Som sagt, 90 min och då tar kanske själva hypnosen med avslappning och allt drygt 60 min. De första 30 minuterna satt vi och pratade. Mårten är en varm och vänlig själ som det är lätt att prata med och han får en att känna sig trygg. Har planer på att gå till honom igen inom en snar framtid.

Du kan säkert söka på nätet efter en hypnosterapeut där du bor.

Om du vill kika lite på Mårtens hemsida så kommer länken här.

http://www.hypnodev.se

Lycka till!

Kramar Nessa

"Låt själen vara fri"

Tarzan88
0

# 8 ok tack,ja bor i Borås så ja har göteborg inte så långt bort heller om de finns runt om här kanske

NessaInglorion
0

Oj, den blev verkligen skum den där länken! Obestämd

Det kanske räcker om du går till http://www.hb.se och klickar dig fram. Glad

"Låt själen vara fri"

Tarzan88
0

Skrattande# 9 Tusen tack för hjälpen :)

Ska kolla upp detta

[yodhe]
1

Det finns en artikelserie på Existen om Självhypnos, som jag har skrivit..

Fungerar väldigt bra att göra själv om man följer instruktionerna ordentligt och ser det seriöst..

Varsågoda..

Tarzan88
0

# 13 vart finner jag den artikeln?kan ja få länken ?Skrattande

Cani
0

Jag tänkte fråga, är att gå in i trans samma sak som hypnos? Om det är det så har jag varit i hypnos flera gånger. Och måste säga att det är otroligt löjligt att betala folk även 10 kr eller 5 kr och helt otroligt löjligt med 1000 kr när du kan hipnotesera dig själv. Vill inte komma med negativa komentarer men jag vill att var och en ska förstå att folk döljer vår natur och du själv kan ta tag i vad du själv kan göra o skapa. Du har allt som behövs. Ska nämna dem sakerna här som jag delar med mig gratis =) !!

------------------------------------------------------------------------------

Mat för överlevnad

Toalett så du kan bli av med din avföring efter du sugit in näring genom mat.

Kroppen

Och en kärleksfull själ.

-------------------------------------------------------------------------------

Att ta betalt för healing eller liknande som hypnos osv är skam. (enligt mig) och inget illa menat så ingen behöver ta åt sig…..

fråga mig så ger jag dig svaret gratis eftersom jag behöver dig i framtiden. Jag behöver inga pengar. Pengar kommer inte kunna heala mig men du kan.

Förstår ni min poäng här? Ju fler vi har som kan saker så ändrar vi vårt framtid fortare. Nåja ska lägga ner jag sa mitt. GL & HF

Tarzan88
0

# 15 Mycket Intressant,vad syftar du på då? Ja vill gärna höra vad du har att säga mer ,för de ligger nått bra i de du skrev,så vad kan  du lära mej? Skrattande

[yodhe]
0

# 16 Gå in på Sajten Existens och titta under Artiklar längst upp på den svarta listen…

Sen är det bara att klicka sig fram, det finns 5 avsnitt i ämnet och alla förklaringar du behöver..

Jag har utfört detta i många år och vet att det både fungerar och inte är farligt om man tar det på allvar..

Om det är något annat du undrar över i artiklarna är det bara att PM:a mig..

Cani
0

16# Tack.

Hmm jag syftar på allt. Men måste säga jag kan inte allt men jag svarar på allt jag kan och måste säga ändå att jag kan en hel del. Så jag vet inte vad du är mest intresserad utav att lära dig så du får fråga mig =)

Ibland men att lära nån annan måste man förstå den andras andlighet så man kan tolka saker lättare.

Måste bara säga innan du frågar hehe.. Teleknis är jag inte ett dugg bra på =D

inte än! =P