Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 2337 ggr
Melina.
0

Jag vill ju lära mig NU!

Visste inte riktigt om dethär hörde hemma på Healing eller ÖN, det var nog lite vilket som. Tycker att dethär känns bäst iaf =)

Jag är väldigt intresserad av det mesta inom det paranormala, healing, Djurkommunikation, änglar osv, och vill jättegärna utveckla mina förmågor. Rättare sagt, det är livsnödvändigt för mig. Men grejen är att jag inte har en aning om hur jag ska kunna göra det, eftersom

a) jag bor långt ifrån naturen (i naturen kan man tydligen göra en hel del har jag lärt mig: meditera, kontakt med naturväsen osv.) och kan därför inte bara gå ut och sätta mig under ett träd och ex meditera ostört

och b) jag är för ung för att gå på kurser (eller? Finns det något i Sthlm?).

Jag vet inte vad jag ska göra. Mår dåligt för att jag inte kan få kontakt med andra dimensioner, känner mig så fången. Det känns som att det fattas något. Jag vill verkligen inte vänta till jag blir tillräckligt gammal för att gå på kurs, det är ju slöseri med livet! Jag har ställt mig frågan "Varför är dehär så himla viktigt för mig?". Jo, jag tror att jag skulle må bättre och få ut mer av livet. Absolut.

Tror ni att jag kan göra något själv? Vad ska jag börja att öva mig på, någon speciell övning? Kom med alla små och stora tips ni har, det skulle betyda mkt för mig!

Varma hälsningar, Melina

Sunflower
0

Jag vet ju inte hur ung du är, men att få kontakt med andra dimensioner löser ju ingenting. På vilket sätt skulle du få ut mer av livet och må bättre?

Det jag tycker du ska börja med är människor, ifall du vill jobba med healing och liknande kommer du stöta på människor och du behöver lära dig kunna ta dem. Det jag har gjort sedan jag var liten som jag har stor nytta av idag är att försöka förstå människor, och skilja det du kan uppfatta till exempel genom kroppsspråk, klädsel, hur vissa människor tenderar till att bete sig etc. För att sedan kunna skilja det från din intuition.

LisaL
0

Det är också viktigt att du är redo. Du kan inte få allt på en gång för det hade du inte klarat. Jag förstår din frustation för jag var likadan men det kommer lite och lite. Tyvärr så är tålamod nog enda lösningen.

Eftersom du skriver att du är ung med så har du hela livet framför dig, så det kan vara att du behöver ¨å igenom något annat först innan det är dags. Kanske tonåren…

Kram LisaL

erkabo
0

Du är redo när du är redo.Universum ger dig verktygen vid rätt tillfälle.  Tålamod är a och o, och det är något som jag personligen måste lära mig att ha.  Bara för att jag vill betyder det inte att jag får som jag vill. När jag har släppt min tålamodspärr samt fått ökat min tillitt till att jag verkligen är duktig o kan, då kommer det att lossna men inte förr. Hade det gjort det så hade jag säkerligen inte mått så jättebra och kanske gjort mer skada än nytta

Du kan alltid förkovra dig i böcker men var försiktig det är ingen lek. 

Mvh

Erika

Melina.
0

Om ni ittar in på min sida ser nui hur gammal jag är - jag är 13.

Jag vet att man ska ha tålamod och inte gå för fort fram. Det var därför jag tänkte att det kanske kunde finnas något litet jag kan göra till att börja med, för gör jag ingenting kommer det väl aldrig att "hända" något? Men vad jag har förstått så är det först och främst sig själv man behöver jobba med, bli av med egot och så. Så det är väl där jag får börja, för jag har kommit  på att jag nog behöver jobba en hel del med den biten.. Men jag känner att jag nog skulle behöva lite handledning, så därför undrar jag om det finns.. Ja, typ kurser för ungdomar eller någon slags coach? Det går liktsom inte att bara läsa i böcker och så.

Jo, varför skulle jag må bättre? Detdär med att kunna få kontakt med andra dimensioner var bara ett exempel, jag menar hela grejen med det paranormala. För det är ju så att alla människor föds med klärvoajanta förmågor, men sedan förtränger dem osv. Så om jag skulle öva upp mina förmågor igen, då borde jag väl bli mer "hel", om ni förstår vad jag menar? Svårt att förklara =/

Hlsn Melina

Melina.
0

Kom på ett passande uttryck: Att leva i harmoni. Det var det jag försökte säga Skrattande

MariaJ
0

Hejsan snälla Melina.. jag förstår att du nu kommit in i en fas med dig själv där du börjar att se livet växa, och alla frågor som du vill ha besvarade. Livet är en väg som vi alla ska gå och vi lär oss varje dag något nytt. Jag vill att du ska tänka på att universum lär dig hela tiden, och oavsett om du mediterar eller övar på intutionen så lär du dig saker som du har till stor hjälp med då du ska gå in i nästa fas med din medialatet.

Jag har hört att det finns medium som tar emot tonåringar som är i just din fas, och om jag minns rätt så har det skrivits ng om det på ÖN innan. Det är viktigt att få svar på sina frågor, men det är också viktigt att förstå varför man kanske inte är redo för allt när man endast är 13 år. Du har många år framför dig, och om du lever ditt tonårsliv, så kommer allt när du är redo.

Min medialitet har avstannat i perioder i mitt liv, och det är pga att man ska gå igenom de händelser i livet som utvecklar den personliga och emetionella sidan av en. Det kommer alltid igen, och nu när jag är 42år, så är jag redo och mogen för att gå ut och hjälpa andra människor i olika situationer.

Jag önskar dig lycka till Melina,, du har väl hört ordspråket "den som söker ska finna".. men ha tålamod så kommer det till dig ändå !!!

Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Melina.
0

Tack, Maria! Ljus & Lycka till dig ;-)

Ska kolla upp om det finns något medium i Sthlm som tar emot tonåringar. Det kanske kunde vara ngt för mig =)

MariaJ
0

Ja, gör det Melina. Du kan alltid pm:a mig om du undrar något.Kyss

Kram på dig //  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

rosmarin90
0

Hej är det inte Ellinor Hedlund i Eskilstuna? Som tar hand om tonåringar. 13 år är väldigt ungt och i mina ögon för tidigt att gå kurser. Men samtidigt behöver man en vuxen att prata med om sånt här o där ställer nog medium upp.

ljus Rose

BENNYP
0

Böcker är en bra början då får du nog en rätt bra pejling på var du står som går att låna på biblotek. Istället för lägga dyra pengar på gå mediala kusrser.

MariaJ
0

Visst är böcker bra, men det kan också vara bra att i samband med det ha någon vuxen att prata med. När man är 13 år så tolkar man upplevelser och känslor annorlunda. Böcker kan lära en mycket, men det är också då viktigt att man känner sig mogen för att ta till sig det på rätt sätt.. 

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

BENNYP
0

Ok, såg ej åldern….

Melina.
0

Mamma har hittat en kvinna på Fryshuset som håller på med healing och några fler grejer. Hon är egentligen coach, och inte medium eller så, men det kanske kunde bli bra endå. Jag håller på att leta efter medium också, men har ingen aning om vad det kostar. Man måste ju tänka på plånboken också tyvärr.. =/

MariaJ
0

Det låter ju jättebra Melina. Om det känns bra för dig och din mamma så är det säkert bra. Man ska lyssna på sig själv.

Lycka till !! // kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

mollycrimson
0

Hej Melina!

Själv är jag 19 år och har alltid varit intresserad av det övernaturliga, det andliga. Har hållt på med det i hela mitt liv egentligen och mycket tack vare min mamma. Har bott i skogen hela mitt liv också och det har ju underlättat allt…

Vad jag egentligen vill säga är att jag tycker inte att det finns någon åldersgräns för sånt. DU vet att DU skulle må bättre av detta. Det finns så mycket du kan göra. Sök på nätet, läs böcker! Låt INGEN hindra dig :)

Kram på dig!

Kristall47
0

Vi som har lite erfarenhet vill absolut inte hindra någon, utan vi vill ge stöd och råd eftersom vi har livserfarenhet. Vi vet oftast både för & nackdelar av att rusa fram. Många kloka ord i tråden ta till dig dom det tycker jag! Tänk på att du har hela livet framför dig, så ta det varligt. Ofta så blir man vägledd hela tiden, genom böcker och annat som kommer i ens väg i lagom takt.

Lycka tillGlad

snoflinga
0

Kan för lite om det är för att egentligen ge några råd, men jag kan dela med mig av mina tankar, vilka är att jag valt att lita på att saker händer när det är rätt tid. Jag litar på universum…

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

korseett
0

nu hr ni lyckats få tag på en två år gammal tråd…

snoflinga
0

Hihi, det såg jag inte :) Undrar hur det gått, nu när hon är 15 istället :D

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.