Healing till min katt!
Zenita har varit lös i magen idag och varit väldigt lugn och stilla. Nu på kvällen så blev hon plötsligt hur pigg som helst och ville leka och busa. Och så åt hon lite av kokt torsk och ris som jag gjort i ordning.
Två timmar senare var hon inne på toa igen och då sprutade det från hennes mage. Där kom också lite blodigt slem. Hon verkar inte lida av det för hon hoppade upp på fönsterkarmen redan efteråt och skulle titta ut. Hon är inte varm, hon har klara ögon och tandköttet är som det ska, inte blekt.
Jag har gett henne healing över buken och det var precis som hon märkte det för hon ryckte till och så tittade hon mig rakt in i ögonen. Precis som "tack".
Jag får se hur det är i morgon om jag ska åka in till sjukhuset. Det kan ju vara något olämpligt hon ätit, blomma eller något.
Men om ni vill så skicka gärna lite kraft och styrka till henne så att hon blir bra i magen, min älskade lilla flicka. Jag är ju så orolig.
Kram
Jag sänder healing till Zenita 
Jag skickar till Zenita! Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack!
Hon verkar pigg idag. Hon har ätit kokt torsk inatt och även nu på förmiddagen. Hon verkar helt normal och jag hoppas att det inte var något farligt. Jag ska köpa majsvälling och morotspuré.
Och så får jag skicka en bön till Jesus. 
skickar lite påfyllning
Zenita och jag tackar 
Hon har busat och varit igång idag precis som vanligt, och terroriserat mig precis som vanligt, tack o lov!!!
Hon har inte bajsat idag vilket är ett tecken på att diarren har stoppat.
Jag blev ordentligt skraj igår 
Ja hon är inte helt återställd för hon fick diarre igårkväll också, men jag tror inte hon är sjuk. Jag tror att hon har fått någon intolerans eller att köttfärsen hon fick i torsdagskväll låg för länge innan hon åt den, så att den blev skämd.
Hon får nu diet hela veckan och förhoppningsvis ska hon bli bättre, annars får jag ta henne till veterinär. Hon är pigg, busig och precis som vanligt så sjuk är hon inte.
Så en liten tumme kan kanske hållas att hon blir bra igen i lilla maggen.
får hon några mjölkprodukter?
# 8 - Ja tyvärr har hon fått detta och jag tror det kan vara en möjlighet. Hon har fått grädde eller vispgrädde, ibland ren och ibland utblandad med vatten.
Hon är lite knepig denna dam för hon är dålig på att dricka vatten ur sin skål. Det går bra att dricka från badkaret eller från vasken i köket men från skålen…….. nej. Att dricka vatten från mitt glas när jag äter går också bra för lilla damen. Därför har jag använt grädden som "lockmedel" för att hon skulle lära sig att dricka ur sin skål.
Men nu blir det ingen grädde förrän problemet är utrett.
det kan finnas tillräckligt med vätska i den mat hon äter om det inte är torrfoder. Torrfoder kan vara en källa till diarréer med.
Hon äter inte torrfoder, bara blötmat. Så visst har hon fått i sig vätska. Men just nu är det inte så mycket eftersom hon får kokt torsk och kommer få kokt mat hela veckan. Då får jag verkligen hoppas på att hon dricker sitt vatten. Katter behöver inte så jättemycket vatten, men något ska de ha ju.
men i kokt mat är det ju massvis med vätska
Javisst det har du ju rätt i - *slår mig själv i skallen* 

Hon har bajsat helt normalt nu 

Skönt Morgaine att Zenita mår bättre, då mår matte också bra.
Min Oscar är nästan helt bra i sin tass nu.

Vad är det där med katter och vatten, vår katt dricker helst ur vattenkannan med tassen, eller ur vårt lilla glas med en stickling i fönstret? Och det är trots att han har fräscht vatten i sin skål. Är det godare med gammalt avdankat vatten? Har dock aldrig märkt att det påverkar hans mage så han får lov att fortsätta :)
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
Ja visst är det märkligt med katter och vatten. Min förra katt var väldigt förtjust i att dricka vatten ur vaser och skålar som jag satte på elementen för att fukta luften. Gammalt unket vatten!
#18 ja så är mina katter med. De går till ngn gammal hink som stått ute med samma vatten i flera veckor. Inte blir de sjuka heller.
Har upp nytt vatten åt dem ,men det dricker dom inte gärna.
//Jile
Kanske det är en kvarleva från den tid de levde i öknen och fick dricka där det fans tillfälle.
#20 Ja man vet aldrig. Något är det ju :-)
Vad fina missar….oh fin fontän Jeremina, tror katter tycker om rinnande vatten. Det är ju lika med dessa virvlare man kan köpa och sätta på kranen , som säljs och ska vara nyttigt. Rinnande vatten är ju ett levande vatten och ger oss positiva energier. Så det är nog det katterna vill ha.
#25 ja vilken fin katt Oscar är så blank päls och fina ögon. De är så ståtliga helsvarta katter tycker jag.
Kram Jile
Vad gullig din kolsvarta Oskar är Indiania!
Tack Loet!
Pelle tycker jag ser så snäll ut 
#28 säg inte för mycket nu Indiania
,för Pelle har ombytes väder ibland!
#29 Han är " mänsklig " med andra ord 

Kan man gått nog säga
# 22 - Men så gulligt
Ja det gäller att komma på det bästa.
Indiania! Är Oscar helt svart?
Zenita är egentligen mörkbrun med svarta tigreringar, men detta syns bara när solen kommer på.
#37 Ja Oscar är helt svart
DEt var en fin bild på Zenita och cyklamen 
#38 Vilka härliga katter du har.
Härligt med kattbilder och tur "Morgaine" att din lilla kisse blev bättre i magen.
Skickar en liten kattbild jag med, det är min sons katter, men när han är borta så bor dom här. Två små ståtliga herrar, med ett humör som låter duga.
Kram till alla katter
Ja,se dessa kattor. vad skulle man göra utan dom
Åhh vilka härliga kisar det finns här på forumet.
Zenita tror nog att hon är en papegoja eftersom hon vill sitta på min axel och så är hon väldigt pratig. 
#41 Vilka fina ögon alldeles blå på missen.
Kram Jile
#45 Vad fin bild..vilken fin färg på ögonen.
Mmmm………..vilka ögon!

# 48 - Oj en sådan busig blick! Hon liknar min Zenita förutom ögonen. Zenita har "guldfärgade" ögon 
Oj oj den kissemissen såg busig ut. Svart som natten och gula ögon.
Det är det ultimata.
#48 Undrar vad din katt hade i kikaren

#49-50
Min sambo gillar inte djur alls (och som ni kanske märkt är jag djurälskare över allt annat, hästar, hundar, katter, kaniner, ja allt) och jag har därför levt med bara mina hästar sedan vi blev sambosar. Men, så när farmor låg på sin dödsbädd bad hon oss att ta hand om hennes katt, och vad säger man då? Sambon kunde inte säga nej, och så blev vi med katt (till min stora lycka även om det var en mycket tråkig anledning).
Nästa önskning är en hund men jag inser själv att det blir lite svårare - men katten passar oss så himla bra, han har inte förstört/klöst/haft sönder någonting hemma vilket var sambons stora rädsla, och det känns som att det var meningen att det skulle bli såhär. Han passar så bra med sambon som till och med gillar honom lite. Frågan är om någon vovve kan hitta oss av en slump och passa lika bra i familjen.
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
Vilka fina katter och bilderna är så bra med. Det är inte alltid så lätt att få till bra bilder..kram på er alla