Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 708 ggr
Loet_old
0

Reiki undran

En undran som jag tänker fråga er om som ger reiki (kontakthealing).

När jag har gett reiki åt någon så är all min energi slut,och det är bara vila som räknas för mig.

Medan andra personer kan ge flera behandlingar åt gången utan att bli trötta.

Hur upplever ni som ger reiki.

nillanb
0

Jag kan också bli totalt slut… inte alltid men det händer i bland.

När jag får in en persons smärta/ sjkd , det händer att jag känner av det på ett kraftfullt sätt. inte alltid.

Då har jag svårt att skaka det av mig, och blir väldigt energilös.

Loet_old
0

Det är så att energin tar slut för mig varenda gång jag ger,ska tilläggas.

Instämmer i vad du säger nillan.

[rore]
0

Har också upplevt detta tidigare.

Energilöshet eller att mottagaren sagt sig bli fullständigt slut av min beröring.

Konstigt,, jag vet inte vad jag gjorde för fel. Men jag tror att jag la för mycket tanke energi på att få in personen i fråga, eller hur jag ska uttrycka mig.Skäms

Har alltid kunnat läsa av människors välmående eller icke välmående.

Men inte vetat om hur jag skulle skydda mig mot det.

Samtidigt som jag sugit åt mig eller tagit åt mig av andras energier.

Utan att veta hur jag skulle kanalisera det vidare ut ur mig/oss.

Oavsett vilken situation jag befunnit mig i, så har jag alltid varit extremt känslig/mottaglig för andras energier. Då framför allt de negativa energierna. De som gjort mig trött och tung

Som jag upplever det nu när jag ger healing så sker flödet igenom mig. Det som stannar kvar är bara kraft och ljus energi. Härligt.

Indiania
0

När jag ger Reiki brukar jag känna mig mer fylld av energi och det brukar mottagaren också göra.

Skall tilläggas att jag ger inte så ofta irl, mer på distans.

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Vintersaga]
0

#0 - Jag skulle säga att du ger mer av dig själv än låter dig vara en kanal för reikienergin. Det kallas magnethealing och innebär att du ger av dina egna krafter. Det kan ge goda resultat det med för patienten, men det är inte så roligt att ge av sig själv när man blir helt slutkörd.

Igår gjorde jag två 45 minuters healingbehandlingar på rad och kände mig verkligen upplyft av det - inte alls trött utan mer tillfredsställd med min dag! Det är så det ska vara :-)

För att veta om du ger för mycket av dig själv eller inte kan du titta på om du försöker "föra in" healingen i personen… När jag kanaliserar healingen (som man gör i reiki och andlig healing som är mina varianter) gör jag i princip ingenting - annat än att se mig som två rör (symbol för armarna) som leder vattnet (symbol för healingenergin) till kranen i handfatet (symbol för händerna). När jag vrider på kranen för att släppa loss vattnet (att släppa på healingenergin) rinner ju vattnet på av egen kraft (healingen rinner ur händerna till patienten) - inget jag behöver "trycka fram" alltså!

Förstår du hur jag menar? Är det så du gör?

Kram Rickard

nillanb
0

Loet kandet vara så att du öppnar upp dig helt för din *Klient* och på så vis *går in* i klienten.

Så du känner i din egen kropp, klientens problem…

Tyvärr händer detta mig då och då åt och jag blir psykiskt utmattad så väl som fysiskt vid dessa tillfällen.

Nu är det så att för min del händer detta ändå ibland i ett vanligt möte med människor, det blir nästan jobbigare då…

när man inte är förbered. Inte har jordat sig, brukar försöka sätta mig i en skyddande bubbla.

Jag vet ju inte hur du går till väga innan du ger healing, jag tror vi alla gör på olika sätt.

Korseett har tidigare lagt ut en Jordnings övn. Den kan du kanske bli hjälpt av.

[Vintersaga]
0

#3 - Rore, det behöver inte alls vara något fel du gjorde när personen blev fullständigt slut - det kan vara den reaktion som blev när denne fick all extra energi i sig. Det kan också vara ett motstånd som personen hade inom sig och som du genom healingen försökte bryta ner, vilket naturligtvis tar en massa kraft av denne!

Att kunna läsa av människors mående är en fin gåva om den förvaltas rätt - men då behöver man också lära sig att stänga av så att man inte alltid går och känner in hur andra människor mår! Det är precis som inom mediumskapet. Nu krävs det inga avancerade tekniker för att göra det - det räcker med att säga till sig själv att man är öppen när man arbetar och är stängd när man slutar sitt healingarbete… Flört

Att du suger åt dig och är extremt känslig för folks (negativa) energier kan ju komma från erfarenheter av människor tidigare i ditt liv, människor som kanske har agerat på ett sätt du inte gillar och som du därför har måst vara lyhörd för när det gäller deras sinnesstämningar… Det här är PU (Personlig Utveckling), men det påverkar vårt healingarbete när det låter oss vara känsliga i situationer när vi bara ska vara avspända… Jag vet inte om det är så - men svaret kan återfinnas i dessa områden av personligheten… Flört

Kram Rickard

nillanb
0

#5 förlåt jag missade ditt inlägg !

Du hade ju redan lämnat en fullgod förklaring såg jag nuSkäms

Försökte fundera ut hur jag skulle formulera mig så någon kunde förstå vad jag ville uttrycka.

[Vintersaga]
0

#8 - Ha ha, inte behöver du be om förlåtelse :-) Vi är alla här för att hjälpa varandra och ibland kan det bli många inlägg på kort tid (just för att vi är så hjälpsamma)!

Kram på dig!

Ricke

nillanb
0

#9 Jättefin förklaring du ger i ditt inlägg #7

Det är något som jag kan ta till mig,

men ibland händer det så snabbt…

som att köra in i en betongvägg i 180…

då är det mycket svårt att få detta ur kroppen, jag blir fysiskt sjuk emellan åt.

[Vintersaga]
0

#10 - Tack Nillan, det var snällt sagt :-)

Du är verkligen inte ensam om att köra rätt in i väggen i 180 knyck - det gör vi alla då och då, när vi inte är beredda på det eller vi har för mycket som händer i våra liv just då!

Det bästa att göra då är att sätta sig ner i ensamhet och bara meditera en stund - t.ex. genom att för en stund bara fokusera på andningen… Om du kan få kontroll på andningen, så att den blir djup och långsam, får du också kontroll på dina känslor igen… Flört

Meditation är väldigt välgörande - i alla situationer!

Kram Rickard

[rore]
0

Tack Ricke!

Precis så har det varit som du skriver och det går hand i hand med PU. Jag har lärt mig detta nu.

Tack för förklaringen till varför en del känner sig utmattade och slut efteråt.

Ett tag trodde jag att det var jag som överförde till den personen. Fast på den tiden handlade det inte om att jag gav healing, utan jag masserade arbetskamrater. Kanske healingen aktiverades utan min vetskap? 

Men genom dessa fenomen så ökade mitt intresse också för healing, vilket jag är glad för idagGlad

Kram Rore

nillanb
0

Tack Rikard

Meditation är välgörande det håller jag med dig,

om att vara helt i sin kropp och bara följa andningen…

Livet förändrades när jag hittade kundaliniyoga,

och lärde mig att hitta fokus inom mig i rörelse, avslappning och meditation.

[Vintersaga]
0

#12 - Jag misstänkte det Rore - och eftersom du är en PU:are så tänkte jag att det kunde vara en orsak som du skulle kunna känna igen… Flört

Att massera tar på krafterna - särskilt för den som tar emot! Självklart kan healingen också ha aktiverats när du jobbade med patienten, eftersom du är en typisk healingmänniska i din personlighet!

Det finns dessutom alltid en mening med allt som sker - och en del av våra intressen vaknar upp av just "sensationer" som sker oförklarligt… Förvånad

Jag började intressera mig för healing när jag råkade köpa en bok på rea på min kristallbutik (där jag köpte de flesta stenarna då) - och det visade sig att en ridkamrat till mig också var Reiki Master. Naturligt då att jag lärde mig reikin genom att gå kurser för henne… Skrattande

Kram Ricke

[Vintersaga]
0

#13 - Vi har alla vår egen väg Nillan :-)

Jag hittade precis samma saker som du… i qigongen. När jag provade kundaliniyoga ett år efter jag lärt mig qigongen trodde jag det skulle bli lika häftigt… det blev fullständigt kaos i mig och jag lärde mig aldrig tycka om det, fast jag tränade på det…

Så olika det kan vara… det gäller att hitta sin egen väg… Flört

Kram Rickie

Loet_old
0

#5#6 tack för era fina redogörelse,så det kallas magnethealing det jag sysslar med.det är som nillan uttryckte sig,känner av klientens problem.Bra tips ni kommer med.Glad

Kramar

Indiania
0

Tack Rickard för dina fina inlägg! Kan hålla med om att qi gong är underbart helande, Glad Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Loet_old
0

Vill bara tillägga,vilken tur att det finns ett så bra forum,där man kan fråga sig fram och få svar.Glad

nillanb
0

Jag håller med dig…

det är så fint att kunna ställa en fråga och få engagerade svar.

Tack Loet, din fråga gav även mig svar…

[Vintersaga]
0

#18 - Jo Loet, det är verkligen ett bra forum - och jag tycker verkligen det ustrålar hjälpsamhet med både att skicka healing till behövande och att fylla funktionen att dela med sig av sina erfarenheter också! Skrattande

#17 - Tack själv Indiania - visst är qigong underbart :-)

Kram Rickard

Loet_old
0

#19 Kul att det kan hjälpa andra ocksåFlört

[Vintersaga]
0

#21 - Så är det Loet :-)

Ibland behövs det någon som drar igång en fråga som någon annan har tänkt men inte tordats säga rakt ut… :-)

korseett
0

jag bara ler för jag vet inte vad jag ska säga mer- ni är så duktiga!