En ny början
I kärlek sprack illusionen
om min verklighet.
Mitt inre upplöstes, gick sönder.
Miljonerbitar,,
Mitt hjärta gick i kras.
Min känsla minst sagt desperat.
Striden mot visdomen inom mig tog slut.
Den sa:
Släpp taget och följ med mig ut,,,,,,,,,,,,
Rore
och du kapitulerade till din inre visdoms stora glädje
Till viss del i alla fall. Egot är ju som sagt en lurig filur.
Jag går vilse emellanåt,, men hittar tillbaka mycket lättare nu, än vad jag gjorde förr.
bra det
Visst hittar du snabbt din sanna väg Rore…
Vacklar men faller inte…
Verkligen fina och nakna ord Rore! Vilken härlig vändning det blev 
Med ljus och kärlek... Tina
Vacklar men faller inte
Härliga ord.
Men det är nog det som är en del av lärdomen här i livet. I alla fall för mig.
Ja, verkligen. Detta kämpande med att hålla kvar gamla invanda tankar och mönster,,,,
Det är ju så dränerande och samtidigt så skrämmande att just släppa taget om den.
För föreställningen om att det går åt skogen är så stark. OM vi släpper taget om just detta.
Men i sanning,, så är det oerhört befriande.
Efteråt
Var rädd om din upphittade visdom och klarhet Rore/kram Spanaren
Tack för dina härliga ord rore! 
"Låt själen vara fri"

Underbart! 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Vad fint rore. 
Så småningom för oss alla, då finns det inga begär eller krav kvar.
Man märker om egot är inblandat om man önskar något, blir man då ledsen, arg osv när man inte kan få det man önskat, då är det egot som vill ha detta.
Meningen är att man kan vara glad och lycklig ändå även om man inte får vad man önskar sig. Önska kan man göra, men det ska inte vara för att bli lyckligare, då har man ställt krav på lyckan, detta måste ske för att jag ska må bra.
Lyckan ska vi välja alltid ändå vad som än sker. Då kan kärleken vara i oss alltid vad som än sker. Och ingen kan välja detta för oss, eller ge oss det, det måste vi välja själva.
Lite tankegångar om att släppa taget om egot.
"Önska kan man göra, men det ska inte vara för att bli lyckligare, då har man ställt krav på lyckan, detta måste ske för att jag ska må bra."
Det ligger mycket i dessa ord som jag ser och känner det. En utav de stora läxorna här i livet……..