Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 2718 ggr
[Woozy]
0

Positiv vs negativ energi

Hej.

Jag undrar om det finns nån ute i etern som vet vad det är för skillnad mellan att få god energi respektive dreneras på god energi??. Nu menar jag feelingen. När man får god energi så "vibrerar" det liksom. -Kan det "vibrera" även om "nån" drenerar en på energi?

Hoppas ni förstod frågan.

Woozy

[GunillaR]
0

För att svara på denna fråga måste man ju exakt veta när man blir dränerad på energi.

När man får healing så får man ju god energi och då känns detta på ett eller annat sätt i både kropp och själ. Men då är man ju riktad på att ta emot Universums energier.

För att kunna veta vad den negativa energin gör och hur den känns, hur skulle man då göra? Man kan ju inte sätta sig ner och be om att bli dränerad på energi.

[Woozy]
0

Jag Kände senast de vibrerande igår natt. Det hände lite obekväma grejer i lägenheten. Enligt mina teorier så finns det bara två alternativ.

1. Någon gav mig positiv energi för att jag skulle klara av natten.

2. Någon drenerade mig på energi. Antagligen nån av "de"?? som förde liv igår natt.

Jag är 100% säker på att känslan jag har vid vibrerandet har med energi att göra. Jag har endast tre ggr i mitt liv upplevt detta. Den första gången var när den synske damen var här med mediumet ganska nyligen sen. Hon "tankade" över god energi i säkert 5 minuter genom att ha sin hand på min. ( i början småskakade handen för att senare inkludera även underarmen).

De två sista gångerna så har vibrerandet kommit från fötterna när jag legat till sängs. Eftersom det är "nån" som vid flera tillfällen tagit mig på fötterna/fotleden så har man ju undrat lite vad som sker. Man vet ju inte om det är "nån" som "tjyvar" energi från mig eller inte.

Woozy

[Woozy]
0

Jag kan tillägga att igår natt, när det vibrerade, så var jag tvungen att uppsöka toa. Efter det att jag laggt mig i sängen igen så började vibrerandet igen efter kanske 5-10 sek. Knepigt är väl bara förnamnet.

Woozy

[GunillaR]
0

Har du upplevt några vibrationer längs med ryggraden?

[Woozy]
0

Nej, inte såna vibrationer i ryggraden. Däremot har jag upplevt "enorm" värme som upplevts som den kom innuti ryggraden, men det har jag förknippat med mina sjukdomar i ryggraden. Det har jag upplevt 2ggr. Något annat förutom "eländet" jag har, har jag inte upplevt. Iaf vad jag minns.

Woozy

Edit: Det är nog 4 år sedan jag sist kände av "värmen".

[GunillaR]
0

Har du hört talas om Kundaliniresning?

[Woozy]
0

Nej. Vad är det?

Woozy

[GunillaR]
0

Kundalinikraften är en universal kraft. Den finns latent hos alla människor. Man liknar kraften som en orm som reser sig i ryggraden. Den ligger från början ihoprullad i området kring svanskotan.  När man påbörjar sin andliga utveckling så börjar kraften resa  sig. Vid resningen så går den sakta uppåt och arbetar sig genom Chakra för Chakra. Ibland stannar den för att inte mer fortsätta resningen och ibland så fortsätter den upp till kronchakrat.

Vanliga symptom (hittat på nätet)

Citat
Typiska kundalinisymtom:

* Brännande värme eller iskalla strömmar som rör sig uppåt genom ryggraden. Eventuellt förnimmelsen av luftbubblor eller en orm som rör sig upp genom kroppen.
* Elektriska pirrningar i underliv, ryggrad eller huvud.
* Spänningar eller stelhet i nacken, samt huvudsmärtor.
* Känsla av övertryck i huvudet.
* Vibrationer, oro eller kramper i benen eller andra ställen i kroppen.
* Snabb puls och ökad ämnesomsättning.
* Störningar i andnings- och/eller hjärtfunktionen
* Överkänslighet mot ljud, ljus och lukter samt andra människors närvaro.
* Orgasmupplevelser på olika ställen i kroppen, eller totala kosmiska orgasmer.
* Mystiska religiösa upplevelser, uppenbarelser och/eller kosmiska glimtar.
* Parapsykiska förmågor.
* Ljusfenomen i eller utanför kroppen.
* Problem med att finna balans mellan dels starka sexuella impulser, och dels en önskan om att leva i upphöjd renhet.
* Ihållande ångest eller ångestanfall för att man inte vet vad som händer.
* Sömnlöshet, manisk uppstämdhet eller djup depression. Energiförlust.
* Försvagad koncentrationsförmåga och minne.
* Total isolering för att de inre upplevelserna inte kan kommuniceras ut.
* Upplevelser av besatthet och poltergeistfenomen .
/citat

[Woozy]
0

Hej och tack för ditt arbete för min räkning. Jag sökte oxå efter "sjukdomen??) på nätet och stämmer det som jag läste så förklarar det varför jag har "konstiga" besök av olika "raser". Det är ju sjukt skrämmande isf. Sedan så står det där jag läste att det bara blir värre och värre och värre. Att det är ohygliga krafter man har att göra med.

Hoppas jag fattade fel. Jag fick "hjärtklappning" och ångest i natt efter jag läste informationen om det jag inte vet vad jag ska kalla det för. Kundalini.

Nu förstår jag varför det inte hjälper att jag flyttar runt till olika bostäder hela tiden. Gråter

Det här är en liten del "saxat" av det jag läste inatt.

Kundaliniresning uppträder framförallt som följdverkning av yoga, felaktig meditation (TM, Chakra m.fl.), healing, reiki, kanalisering, qigong, kropps- och psykoterapi, frigörande andning (rebirthing), holotropisk andning, pranayama och andra nyandliga metoder vars syfte är medvetandeförhöj-ning.
Andra områden där det finns stora risker att bli psykotisk eller dra på sig diskarnerade (avlidna) varelser är om man på något sätt förlorar kotrollen, alttså inte är "herre i sitt eget hus", som vid:
* trance och hypnos
* under vredesutbrott
* automatskrift, pendelsvängning
* spiritism
* vid extrem trötthet
* alla andliga övningar, där man på något sätt försöker att överskrida gränsen till den andliga världen

Jag ljög om jag sa att jag är herre i min lägenhet. Det närmsta jag kommer på är "min hjärna är våldtagen". "de" har alltså redan vunnit? Så det avr en avliden varelse som "kröp" i vardagsrumstaket (svart skugga som liknade något en snigel på röreslemönstret).

Ska jag tolka det som tex "den grå mannen" försökt varna mig för nåt hemskt? Vad ville flickan som visade sig i vardagsrummet? Varna mig? Vad betyder ögonen på badrumsdörren? Är det de ondas?

Just nu så har jag insett att kommer få ett helvete resten av mitt liv. Skäms

Informationen hittade jag på www.kundalini.se

Varför känns det som det där med pulsen/magen bara är början?.

Woozy

[Woozy]
0

Om du visste hur många symptom jag har av de som du skrivit upp. Gråter

Woozy

[Woozy]
0

Jag är ytterst TACKSAM för att du frågade mig de frågor du gjorde + att du nämde kundalini. Jag hade tänkt börja med healing och meditation samt så småningom gå nån/några kurser inom mediumskap. Allt som har med det andliga ska undvikas.

Kan "det här" vara orsaken till att vissa inte märker det onda som varit/ev är kvar i lägenheten?

Woozy

[GunillaR]
0

För att jämna ut stigningen av Kundalini så bör du avbryta all andlig aktivitet för en tid framöver. Minst tre månader skulle jag rekommendera men gärna ett halvår.

Jag tror inte att det finns något ont i din lägenhet men eftersom du har en stigning på gång så uppfattar du detta.

Jag skulle också rekommendera dig att sluta jaga spöken och allting som handlar om mediala och paranormala fenomen.

Du behöver jorda dig och balansera dig. Detta kan du bäst göra om du börjar med något projekt där du använder händerna i skapande syfte. Renoveringsprojekt i lägenheten, jobba med blommor, skaffa en hobby, vad som passar dig.

Och så ska du välkomna den andlighet som kommit till dig, inte vara rädd för den Flört

[Woozy]
0

Jo det stod på sidan www.kundalini.se att det tex var bra att gå ut i naturen. Gå barfota om det tillåts etc etc etc. Det stod även andra saker som inte är så trevliga att läsa. Det finns ingen, absolut ingen som kan överbevisa för mig att det jag upplevt inte har hänt. Det finns ingen som kan säga att inget ont kan hända.

Om någon INTE kan se ond energi här betyder inte att det INTE finns. (inget illa menat). Jag blir inte lugnare av att någon inte märker av det jag märker av. Jag säger inte att det är kundalini till 100%, men jag "hajja" till rejält då när jag läste om det.

Ska man bara gå efter symptomen när det gäller tex sjukdomar, så har så gott som alla människor en hel del sjukdomar. Så visst är jag medveten om att man ska ta vissa symptom med en nypa salt, men de här symptomen tar jag på fullaste allvar.

Woozy

korseett
0

en bra jordnings och skyddsövning har du här

[Woozy]
0

Tack för tipset.

Woozy

solvinge
0

Jag skulle vilja säga att det du upplever som onda varelser, är egentligen dina rädslor. Jag har upplevt sånt också.

Upplever man att andra vill göra något, så var bestämd och tänk att det här är bara rädslor, men jag vet att jag sa bestämt och tänkte "Det är jag som bestämmer i mitt liv"

Jag är ingen expert men kundalini är väl ingen sjukdom, det är en stark energi som hjälper en att bli mer andlig, att se klart.

Men viktigt är att det inte går för fort, att hela tiden, vara i naturen och jorda sig, göra vardagliga saker, diska, städa, jobba i trädgården mm och att inte sitta för mycket för sig själv, att leva här på jorden med det vanliga livet.

Ibland kan jag känna mig lite konstig i huvudet, lite "förvirrad" då vet jag att det är dax att göra mer jordande saker, inte meditera på ett tag.

Hoppas du får hjälp att må bra!

[Woozy]
0

Jag använde "sjukdom" i "mitt exempel". Jag visste inget bättre ord. Det kan nog vara rädslan som spökar till det ibland, helt klart. Men det här är inte "påhittad" orsak som får rädslan att spåra ur. Det finns orsaker som gör att jag har en viss rädsla när det händer vissa saker. Det går inte att komma ifrån.

Det är ju en av orsakerna till att jag spelade in två st filmer. För att få bekräftelse på att nåt inte är som det ska vara. Nu fick jag ju inte med det jag ville ha med direkt på filmerna, men jag fick med tillräckligt för att begripa att det sker saker.

Än en gång. Hade inte vissa saker skett så hade jag säkerligen kanske haft annan stabilitet än vad jag just nu har.

Jag vet inte hur många som läst alla mina inlägg, men jag kan berätta lite vad som hände i min förra lägenhet (utan att bli långvarig). Det rann "vätska" ur garderobsdörrarna i hallen. Toa-dörren kunde smälla igen med full kraft. Jag har blivit slagen. Nån har andats mkt tungt i mitt öra (typiskt demon-ljud). Min tjej satt och kollade på tv. "nån" stänger av både tv och video, sen hör hon samma (antar jag på hennes beskrivnng) tunga skrämmande andningsljud.

Hundar har skällt okontrollerat i lägenheten när såna varit där. papperspåsar har vecklat upp sig. Det lät ungefär som nån skulle slå på en uppvecklad papperspåse med en lång pinne ungefär. Det är över 6st personer exkl jag och min tjej som upplevt "Nåt" i den lägenheten etc.

Oavsett hur himla rädd jag är, så kan inte den rädslan göra allt som skett. Det är helt omöjligt.

Ska inte tjata sönder den här tråden, men jag ville bara berätta varför jag har en viss mörk erfarenhet och varför jag är nervös/rädd när det sker vissa saker i denna här lägenheten. Självklart triggas min rädsla mkt lättare än "normalt", men jag tycker det finns vissa orsaker till det.

Woozy

[Woozy]
0

Missförstå mig rätt nu.

Jag är inte ute efter att övertala/övertyga någon, utan jag startade denna tråden om någon visste om "känslan" av att tanka och att bli tankad på energi var likadana. Sedan när jag efter att fått fråga om jag visste vad kundaliniresning var så, så läste jag på om ämnet och blev jag skraj eftersom jag tyckte mkt stämde in på det jag upplever, så därför så råkade jag byta ämnet lite granna.

Det är jobbigt att inte veta vad det är man ser/hör/känner och varför.

Bara för att man ser det man ser, betyder ju inte att man vet vad det är man ser.. etc.

Woozy

[GunillaR]
0

Jag hade också en spontan Kundaliniresning och trodde att jag blivit skvatt galen. Så av en händelse så gick jag i stan och kom förbi en butik som sålde "new-age" prylar och böcker. Jag blev i princip knuffad in i denna butik och framför en bok som handlade om Kundalini. Jag köpte boken och började läsa, och fann att det var precis detta som det handlade om.

Det är inte alltid vi förstår andevärlden. Faktum är att vi för det mesta inte förstår vad som händer och ännu mindre varför det händer.

En erfarenhet som jag har gjort är att när man söker svar på en fråga så ska man inte söka utåt utan istället söka inåt. Man måste också ha tålamod och inte forcera något. Allting kommer till en när man är mogen för det.

subtil
0

Woozy, det låter som du skulle behöva rensa vissa saker hos dig. Det finns några saker jag skulle rekommendera b.la Soul fragments och Et implants. Dessa saker brukar ligga som störande element hos många som upplever det som du beskriver.

/Subtil

[Woozy]
0

Vet ej om jag någonsin kommer bli "mogen". Foten i munnen

Woozy

korseett
0

ha tillit till dig själv Woozy- rätt tid kommer.

[Woozy]
0

Sorry jag missade ditt inlägg. Vill du förklara så är jag ytterst tacksam.

Tack för uppmuntran.

Woozy