Healing iFokus

Healing

Etiketthealingmetoder
Läst 815 ggr
[Hukanson]
0

Andemateriell healing ?

Healing finns ju i många varianter . Den klassiska varianten är dels den andligt avancerade helaren och den örtkunnande medicinmannen .

Genom traditionen kan vi dessutom se en annan variant - tillverkning av andligt avancerade materiella föremål med helande egenskaper . Här också i två varianter , dels typ heliga föremål och dels tabletter och tinkturer .

Vad kan man säga om den metod som beskrivs i länken nedan ? Har den en plats i ett modernt Sverige ?

HELANDE GREJ

[GunillaR]
0

Något måste vara fel, jag får hebreisk text!!!Förvånad

[Hukanson]
0

Javisst - det är den andliga chockbehandlingen !! Bättre än rent materiell elchock  , hahaha ,

Det går att välja engelska högst upp till vänster .

[GunillaR]
0

Ha ha, ja den var bra Glad

Ska kolla på engelska nu istället, hi hi .

[Spanaren]
0

Det blev svenska för mig, men jag orkade inte igenom texten Flört

/kram Spanaren

Ps Till vänster får du/ni dra ned texten så att ni kan läsa

korseett
0

ja du, vad ska man säga om detta. Jag orkade inte ens ta mig igenom den engelska texten men det handlar om någon sorts amulett eller?

[GunillaR]
0

Ja en kabbalistisk amulett som ska skydda mot det onda ögat och som ska göra att folk omkring en uppfattar en positivt.

korseett
0

ja egentligen om den ha laddats rätt borde den ju ha samma effekt som Kristaller och stenar. Men kanske alla dessa redskap som finns hjälper pga tankens kraft?

[Hukanson]
0

Intressant kommentar Korseett, är någon av oss egentligen någonsin separerade från vårt eget tänkande ? Självklart inte förstås . Ingenting utanför oss kan separera oss från vårt eget tänkande . Då uppstår frågan om det räcker med att jag själv tänker "denna grej är helande " i stark tro på det , för att det skall bli sant . Eller att det måste vara "objektivt sant" vilka kriterier man då ställer på det ? Eller att två människor delar en tro på att "denna grejen är helande" och att då två människor delar denna starka tro blir det sant . Men i detta fall är det en kabbalistisk judisk-israelisk tradition - hur skulle du tänka här ?

korseett
0

Jag bortser från att den har någon sorts koppling till någon religiös tradition för jag kan inte tillräckligt om det för att uttala mig men jag tänker som så att om det hjälper någon att bli en bättre människa så är det ju bra. Däremot inte sagt att jag tycker det är bra

Vi sitter ju alla i olika grader av insikt i oss själva och kan en amulett, sten eller annat som laddats med viljan av att bli en bättre människa så kan den saken vara den utlösande faktorn till insikt. Men då ska du ju ladda den själv.

Om andra laddar den hur ska du då veta om det laddats med rätt projicering för dig?

Amuletter kan vara bra hjälpmedel men då är den som ska använda den som från sitt innersta verkligen vilja att få något förändrat och ladda den med den viljan. Det betyder inte att man får det man önskar. Det betyder inte att livet hänger på en amulett/sten men den kan vara det som hjälper vårt inre att hålla fast vid visionen.

Vissa saker har krafter på egen hand som kan hjälpa oss vidare men även här anser jag att det är avhängigt på användarens syfte.

Om man dras till en viss sak/amulett/kristall så är det menat att den ska hjälpa till. men om man införskaffar sig saker bara för att det är kul att ha då mister de sin kraft. Men tankens kraft tillsammans med något som hjälper en att hålla fokus är effektivt.

Hoppas att jag nu inte slog krokben på mig själv här för jag utvecklade tankegången medan jag skrev Skrattande

asesan
0

Kanske det är så att det egentligen inte är amuletten i sig som gör att man blir bemött positivt utan tanken/övertygelsen  att man har en magisk amulett gör att det blir så. Att man kanske med tankens kraft åstadkommer samma resultat men amuletten underlättar för människor att kunna fokusera på just detta då man har amuletten.

Om någon räcker fram en sten som sägs vara positivt laddad och säger att denna sten kommer skänka dig lycka och hopp, då kanske vi tror på att denna sten kan göra oss allt detta,  trots att vi kanske själva, utan sten, skulle kunnat åstadkomma samma sak bara genom att tro på det starkt. Vem vet, tankens kraft och allt detta.

[Hukanson]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Healing är ju egentligen den andliga praktik som är mest materialiserad av alla därför att man använder inspelningsmedia i så stor omfattning och med så stor framgång .  Det är underbart att det går att kombinera ord och bild både för information och kunskap samt en fungerande behandling och terapi .

Jörgen Gustafsson , känd medial från teve , berättar om sin cd-skiva som han säljer genom affärerna .