Healing iFokus

Healing

Läst 544 ggr
xinluo
0

Önskar också hjälp

precis som Rore skriver i sin tråd.

Mitt problem är att jag har ett tryck över bröstet som gör att jag har svårt att andas och jag blir yr ibland.

Har kollat hjärtat med ultraljud, EKG och arbetsEKG och allt är normalt men jag har ändå dessa problem.

Kan ni hjälpa mig? Ser alla svar Rore fått och ni är så duktiga.

stora kramen till er

( vet inte vart jag ska lägga tråden därför blir det OT)

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Indiania
0

#0 Tryck över bröstet, något trycker dig. DEt verkar som du har något inom dig som behöver komma ut.Förlösande av gammal eller  nyare smärta av något slag. Har du nådon sorg du går och bär på? Har du för mycket omkring dig så du känner dig stressad?

Tänk efter.

Kramar Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

asesan
0

Pratar nu av egen erfarenhet. Hade precis som du och gick igenom alla hjärtundersökningar. Det som var underligt var att det kändes som ett verkligt hjärtproblem. Tryck över bröstet, oregelbunden hjärtrytrym o s v. Blev jätteförvånad då undersökningarna inte visade något. Kände mig inte stressad över jobbet alls trots att vi hade mycket att göra. Fick tänka efter ordentligt. Om inte undersökningarna visade någonting, vad sjutton kunde det då vara? Kom på att jag var frustrerad och irriterad på min chef som jag inte tyckte tog sitt ansvar. Jag var så arg ibland att jag höll på att gå i taket och tänkte ideligen på detta.

Kom till insikt att ingen ilska i världen är värld min hälsa. Dessutom var det för mig onödigt att lägga ned så mycket energi på något som jag i alla fall inte kunde påverka. Så jag försökte i min fantasi visualisera att jag lade tillbaka all ilska, frustration och problem på den där det egentligen hörde hemma, min chef. Problemen försvann efter detta, någon enstaka gång har det kommit tillbaka men försvunnit direkt. Förstår nu hur nära kroppen och psyket står varandra egentligen.

Du har säkert andra livsefarenheter. Men tänk efter så som Indiania skriver. Kanske du har någon/något du kan skicka tillbaka känslan till.

Lycka till

Kram

xinluo
0

Ja jag har sorg dubbel sorg.

Men den här tyngdkänslan nästan kramande har varit sista veckorna och hjärtat slår dubbelslag, det är så obehagligt. Det är väl mycket gråt som behöver få komma ut. Jag har varit stark nu i 5 månader och fixat mycket praktiskt. Det är kanske dags för mig att dra mig tillbaka och låta sorgen få ta plats. Tillåta mig att vara ledsen.

Jag lägger inte energi på det jag inte kan påverka det har jag jobbat med länge för att lära mig när det gäller jobbet men privat kanske?

Sen tror jag att jag tar på mig andra människors känslor väldigt lätt. Känner av familjens känslor och har svårt att veta om det är mina eller någon annans känslor.

#1 Indiana du vet ju lite om mig, kram till dig

#2 Tack för att du delar med dig av din erfarenhet och jag ska tänka på dina råd och tänka på det du skrivit, kram till dig också

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

[rore]
0

xinlou.

Soregen tar sin tid och du har haft fullt upp. Kanske är det din tur nu att ta den plats och tid det som behövs. För att du ska kunna ta dig vidare.

Var inte rädd för att gå vidare i sorgearbetet. Det du har kärt kommer alltid att finnas där djupt inom dig.

Kram rore

nillanb
0

Xinlou låt sorgens vågor komma…

Nu har du varit stark länge nog… för andra…

Vilket har behövts känner jag, men nu måste du få din sorg och smärta ut ur ditt inre.

För att kunna hela dig…

Jag känner det som om du inte vill släppa fram all din smärtsamma sorg… i rädsla för att den ska sluka dig helt…

Mitt råd till dig är att du ska skrika ut din smärta… gråta och låta din sorg få ta plats.

För att sakta bygga upp den glädje som du/ni alla som hör ihop behöver.

Sänder ljus till dig

Kramar om dig

[asamaria]
0

Sänder till digGlad

Kram Åsa

xinluo
0

Tack alla underbara medmänniskor det värmer djupt i mitt hjärta. Ni har så rätt, det finns ingen genväg ur sorgen.

kramen till er

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo