Healing iFokus

Healing

Etikettnäring-för-själen
Läst 806 ggr
Indiania
0

Vad är helande för dig?

Livet består ju av både glädje och sog. Var hämtar du din kraft för att orka de olika påfrestningarna i vardagen?

Själv försöker jag känna tillit till att det som sker har något all lära mig. Både naturen och musiken ger mig själv kraft, likaså möte med människor berikar mycket och qi gong ger mig kraft.

Vad är din kraftkälla i vardagen?

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

För mig är det helande att få vara ifred. Lugn, ro och tystnad helt utan krav. Dessutom att vara ute i friska luften en stund varje dag… det är oerhört läkande.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Indiania
0

Ja i kravlösheten finns det mycket kraft. Likaså att skaka av sig ev. olust med en promenad. Det låter härligt Hoppfull.

Tack för du delar med dig till oss andra. Kram Glad

[Spanaren]
0

Naturen är min kraft!

Suger in massor av en härlig kärlek när jag och hunden vandrar i skogen med varandra. Helheten med att stanna av och få förgylla något med kameran som kanske ingen annan ser, är fantastiskt.

Ensamheten trots tvåsamheten är underbart och stärkande!

Gona och bona, så att jag, maken och hunden trivs, ger mig en enorm rikedom.

Tilliten att ge och känna med andra människor är också en kraft. Skapa och snickra med mina ord är underbart skönt!

Skicka kärlek till någon och få dubbelt tillbaka är också en stor kraft!

Försöka med att inte somna och vara osams är också en läkande kraft.

/kram Spanaren

Ps Missförstå mig inte med ensamheten - jag menar att det är skönt att kunna uppskatta den friheten ibland.

Indiania
0

Naturen är underbar Spanaren och friheten tycker jag också är viktig!

Snickra med ord det vet vi att du kan, du är ett naturbarn Spanaren och Tack för ditt inlägg! Kram Glad

Hoppfull
0

Ja för mig är ensamheten i familjelivet en absolut nödvändighet för att inte gå under. Med tre barn, man och husdjur blir jag bitvis alldeles dränerad på energi.

Då finns ensamheten helt utan krav som balsam i ett riktigt risigt hår Skrattande Och i den friska luften får hjärnan nytt bränsle och blir pigg och alert igen.

Tack och kram själv Indiania och självklart till dig med Spanis!

Soffe
0

Jag har ingen kraftkälla, utan jag använder mig utav mina egna tankar o känslor. Jag föredrar att bara sitta i lugn o ro, gå in i mig själv.

Indiania
0

#6 Tankar är väl en väldig kraftkälla Soffe! Glad

Kramen till dig

[Spanaren]
0

Tack #4 och sant #5

Soffe-Tofflan - när du går in i dig själv - blir väl då din styrka?

/kram Spanaren

Soffe
0

#7 Ja det är det verkligen och det brukar fungera bra tycker jag.

#8 Ja det är min styrka att gå in i mig själv.

Kram

Loet_old
0

Hoppfull kunde inte uttryckade bättre i sitt inlägg #1 ,så är det för mig också. det är ett bra sätt att sortera sina tankar på.

Indiania
0

#10 Ja, det är sanna ord! Jag har varit ute på en promenad och luftat av mig i vinden och de första snökornen har kommit! Skrattande

Kram

nillanb
0

Tystnad och stillhet är ett måste för mig.

Jag mår så gott när jag är i väg på min *kundalini*yoga…

Eller sakta strövar i skogen med min hund, går gärna och sätter mig  vid sjön och bara är…

Så stärker jag mitt inre.

Indiania
0

Vad härligt det låter Nilla! Flört Kram

[rore]
0

Jag söker mig också till ensamheten för att tanka på energi, att kravlöst bara få lov att vara är oerhört viktigt för mig.

Promenera i blåsten är en ny upptäckt rening för migFörvånad Alldeles underbart att strosa runt när det blåser.

Det negativa blåser som bortGlad Befriande.

Att finna förlåtelsen är också det helande.

Samtala i förtrolighet.

Det finns mycket som är helande. När jag tänker efterKyss

Kram Rore

tilja65
0

För mig kan det vara lite olika situationer. T.ex. är det stilla meditation, gärna på spikmattan eller en stunds avkoppling i ett härligt skummande bad med tända ljus och stilla musik. Ibland är det bara att få vara en stund i sig själv (gärna med en kopp kaffe eller en kopp te ute i trädgården), det kan också vara när jag läser en bok. Faktum är att när jag sitter och skickar healing så laddas mina batterier genom att jag blir så uppfylld med kärlek och ljus… Skrattande Åh, vilket härligt ämne att skriva om. Jag känner att jag fylls även nu när jag sitter och tänker på det Skrattande

Kram Tilja

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Indiania
0

#14 och #15 ni skriver så inspirerande båda två! Skrattande

Visst finns det många olika sätt att hitta kraftfulla och helande saker, att ge och skicka healing är ju ett sätt och fin musik ett annat, jag har ju förmånen att kunna ta till mig stillheten och friden på dagarna då jag är hemma. Så många gånger är det annat jag också behöver göra för att tanka energi.

DEt är så intressant att läsa allas svar!

Kram på er allesammans! Kyss

[Spanaren]
0

Håller med Tilja att detta var ett intressant ämne!

Varmbad och ljus, böcker, och säkert något mera Flört

/kram Spanaren

asesan
0

Som så många andra skriver så blir jag helad av naturen. Då man går ut på en promenad med hela huvudet surrande av tankar, försök till problemlösningar, minnesfragement av samtal o s v så plötsligt kanske man blir medveten av de där två ekorrarna som jagar varandra runt tallstammen, solen som silar ned genom bladverket, doften av skog och tänker att livet är så mycket större än det jag tänker på. Det är där, just där jag går som är det väsentliga. Det stora.

Även ögonblick i vardagen bland människor kan man hitta helande ögonblick. Idag på bussen hem från jobbet går det på en blind kvinna med en ledarhund. Han leder henne fint till en plats och hela tiden viker han inte med sin blick då han tittar på henne. Det är som han läser av hennes person och energi. Jag blev alldeles tårögd och kände mig alldeles varm och ödmjuk över dessa djur som med sin villkorslösa kärlek bara är där för oss.  Vilken gåva.

[Spanaren]
0

#18 Tänkvärt med djurens vilja att finnas till för oss :-)

/kram Spanaren

majlar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För mig är healing, en stund tillsammans bara med mig själv.

Eller en promenad i skogen med min hund Siri, att se hennes svans vippande en bit före på stigen ideligen, nosande i varenda litet hål.

Men det som ger mest healing just nu, det är att snosa i nacken på mitt yngsta barnbarn, det ljuvaste av ljuvlighet. Då blir man snurrig och kärleken bara dallrar i hela kroppen. Kram Marianne

Hoppfull
0

Åh underbara småbarnsnackar… och fötter… Kyss

Indiania
0

#20 Ljuvlig bild! Vad gott du har det! Kram

korseett
0

jag har inte tänkt på var jag hämtar min kraft förut. men jag har olika sätt. Dels är det katterna som ger mig kraft, en god bok gör det också liksom qi gong och meditation och massage. Sen när jag får behandla andra så ger det mig en otrolig kraft och glädje. Men det finns nog många små saker som stärker upp min energi och helar mig.