Healing iFokus

Healing

Etiketter: aurachakra
Läst 931 ggr
Natalie
0

Energiforandring i samband med menstruation

hej!

Jag har lite funderingar kring hur energifaltet kan forandras i samband med menstruation. Ar det nagon av er kvinnor har som har upptackt nagon forandring? Speciellt med tanke pa er som har kraftig PMS (emotionellt upp- och ner)?

Jag tankte pa det idag, da jag snart ska ha mens och kanslan jag far ar att det kanns som en obalans i energin nagonstans! Om man lar sig att balansera detta Chakra (vilket det nu ar som ar kopplat till menstruationen) kan man da kanske ocksa lara sig att kontrollera sin pms?

Nagon som vet mer om det har?

Tacksam for svar, Natalie

korseett
0

En intressant tanke Natalie men jag har ingen aning. Hoppas att det finns de som vet mer. Menstruationen är ju ett av kvinnokroppens sätt att rensa sig både fysiskt och energimässigt.

[GunillaR]
0

Intressant och spännande! Hoppas någon kan svara på detta, för visst var det väldigt svajigt i tillvaron dagarna innan mens för att sedan kännas som en stor lättnad när det hela satte igång även om det gjorde ont.

Jag använder dåtid eftersom jag lämnat denna tid bakom mig.

Kristall47
0

Mensvärk är en sak som tillhör naturen sas, man kan inte påverka fertilitetsmöjligheten normalt sett, förutom av piller. Det blir energiförändringar under denna hormonella cykel, helt klart.

Det man kan göra är att effektivt lindra och ta bort mensvärk, genom att dels ge varmenergi via eld- elementet "stark och mentalt ge ökad kroppsvärme utskickad via ens händer" detta skall spridas och komma från flera håll och lösa upp värken så att den sprids och tappar fotfästet. Därefter kan man göra ett distansarbete genom att arbeta i auran och ta bort den upplösta energin.

Det är sakral som är kopplat till menstruationen och sexualiteten, även rotchakrat är kopplat till det senare.

Använd dig av Stenar om du inte kan healing. 

Karneolen har en mycket positiv inverkan på alla problem som gäller underlivet, speciellt för kvinnan, det kan gälla sexuella obalanser, menstruationsproblem/smärtor eller starka blödningar. Karneolens energi aktiverar dina sexuella energier mycket positivt.