Healing iFokus

Healing

Etiketthealingmetoder
Läst 6268 ggr
Tatsu
0

För mycket healing?

Kan det bli för mycket av det goda om man får flera gånger/vecka?

Hur lång tid tar det oftast innan det verkar?

Jag ställer upp som försökskanin till en som håller på och utbildar sig och första gången jag tog emot var jag verkligen pigg och min värk försvann dagen efter.
Nu när vi har provat har jag känt när kroppen blir "genomgången" men det verkar inte som om det händer något mer.

En kvinna jag gått hos förut sa att det kan ta upp till 3 veckor innan man blir bra.

Ska det gå ett visst tag mellan healingen eller gör det inget om det blir ofta.

Ni som förstår er på detta kanske kan ge mig lite råd den som lär ut åt personen som övar på mig säger att det inte gör något om man får healing ofta.

Skulle gärna vilja höra era åsikter

Tatsu

allhealing
0

Det beror helt på hur man arbetar.

Med mitt arbetssätt så räcker det med ett besök. Resultatet är ofta omedelbart.

Eftersom jag som healer "enbart" fungerar som en guide till det område där felet existerar så finns det aldrig en garanti för att en healing kommer att ske.

Om det sker eller inte beror på den personen som tar emot healingen. Om det inte är ok för någonting i den personens livsprogram så kommer inte heller någon healing att äga rum.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

cillaj
0

Precis, som Allhealing säger, man kan inte direkt styra healingen, den går dit den behövs bäst för stunden, om det nu finns ett behov d.v.s.

Om man kan ge ofta eller inte?

Det beror på en själv, hur mycket man orkar ta emot, det kan börja kännas efter ett tag om du är mottaglig, beror också på vad du behöver "rensa ut". som menas med att de fysiska åkommor du har, sitter i trauman man har upplevt.

Hur lång tid det tar?

Finns ingen tidsaspekt på det då vi alla är unika och individuella människor.

hoppas det ger något..

cilla

mayolica
0

När det gäller reikihealing,som är den metod jag är mest insatt i.Så behöver man inte vara orolig att det ska bli för mycket healing eller för ofta,reiki är ballansen och skapar inte oballans. Det är inte heller så att den som ger healing proppar in energin hos den som får healing,det är mer så att man erbjuder healing. Den som tar emot healingen drar till sej och aktiverar den healingen kroppen vill ha. Om inte healingen fungerar kan det bero på att mottagaren omedvetet inte vill ta emot healing,då aktiveras ingen healing hur mycket healingenergi som healern erbjuder.

Nu framgår det inte vilken healingmetod det gäller i detta fallet,det kan skilja sej lite mellan olika metoder och finnas lite olika rekomendationer. Om den som ger healing har fått lära sej att det inte spelar någon roll hur offta man får healing,är det säkert så.

Men även om det inte skadar att få healing varje dag,så är det viktigt att det känns rätt för dej. Om du känner att det blir för mycket med mer än en gång i veckan,så är det bättre att säga att du inte vill få healing tätare.Annars kanske healingen blir en negativ upplevelse för dej,det är ju inte meningen. Känn efter hur ofta du tycker är lagom och lyssna på det,så blir det nog bäst.

~ mayolica ~

TantAlma
0

Av egen erfarenhet så märker man det först efter ett par veckor.

Man kommer på sig själv att vissa symptom är borta eller mildrats till det bättre.

Jag fick andlig healing senast och dessför innan har jag fått reiki healing.

Alma

Kaylaza
2

Nu för tiden känner jag av healingen omedelbart, och sedan lugnar det ned sig efter några timmar, och avtar sedan i långsam takt eftersom jag fortfarande inte blivit särskilt bra på att heala mig själv och därmed hålla kvar balansen. Minns inte hur det var i början -har gått på healing i tre år nu.

Med tanke på att det healing gör ju är att öppna blockeringar och återställa balansen har jag svårt att se hur man skulle kunna få för mycket. En orättvis jämförelse, jag vet, men man kan på ett sätt se det som att ladda mobilen -oavsett hur länge man har kvar telefonen i laddaren blir inte batteriet mer än fulladdat. Och balans kan ju aldrig bli mer än just balans, när man återställt den.

tilja65
1

Min erfarenhet är också den att man inte kan få för mycket healing. Man får det helande som är meningen just då. Healingen börjar verka direkt, men det kan precis som andra skrivit ta ett tag innan man själv upptäcker förändringen. Ofta är det kanske inte ens den förändring man själv hoppades på eller sökte för och då kan det till och med vara så att man inte märker förändringen själv. Andra runt omkring kanske upptäcker det istället.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Kaylaza
1

# 6 Instämmer helt och fullt. Jag tycker det är väldigt fascinerande hur man påverkas och förändras (och ganska sällan på det sätt man innan hoppades). Men oavsett om man önskade det innan eller inte, så är det ju i stort sett alltid till det bättre.

Som någon sade till mig en gång "Du får nästan alltid det du verkligen önskar, men väldigt sällan på det sätt du tror"

carip
2

En av mina kunder sa - tänk så trevliga alla har blivit!

Det är också ett resultat av healingen Flört

korseett
0

#8 haha ja visst är det det!

Mairi
0

Kan det inte vara så att du vant dig vid att leva i dessa healingenergier hela tiden?

Första gången kände du en tydlig skillnad när det startade, men eftersom du får en stadig påfyllning hela tiden så har du inte längre något att jämföra med… man känner ju heller inte doften av en parfym man använder varje dag. Flört

Kristall47
0

Reiki är en healingform som man inte kan ta för mycket av, tvärtom eftersom den finns omkring oss alltid, människor kommer att "dra" till sig energin automatiskt i framtiden och vi behöver inte aktivera den på samma sätt som vi gör nu.

Så finns det en uppsjö av healingenergier som bara aktiveras en kort stund, för att sluta efter några få minuter. Typ Kundalinireiki, Goldreiki, Månljus, Eterisk kristall och många, många flera. Dessa är inte så högfrekventa att det skulle skada på något sätt.

Däremot finns det mycket högfrekvent energi som kanaliseras ner inför framtiden, människor är inte vana vid dessa ännu och kan må dåligt vid för mycket energi av dessa, så man måste låta människor vänja sig succesivt.

Vi uppdateras nu på jorden av energivåg efter energivåg för att höja frekvenserna och vi påverkas alla av detta (syftet är rättvisa, fred och harmoni som kommer att råda i framtiden). Senaste vågen var 19:e och 20:e okt. Vi påverkades på natten denna gång och det varade i ca 8 minuter.

Ljuset ska segra!

Yataz
0

#11 Intressant!

Yataz

Loet_old
0

#11 Välkommen hit Kristall47 och hoppas att du ska trivas här,ser att du redan har börjat skrivaGlad.

Du får gärna skapa en egen tråd om dessa högfrekventa energier för framtiden och berätta för oss som lever i nuet, hur energierna fungerar.

Kristall47
0

Kanske när jag har mer kunskap att dela med mig, jag får lite då och då, hav tålamod!Glad

Yataz
0

#14 Det ser vi fram emot! Glad

Yataz

stina63
0

*11 Tack för inlägget kristall 47. Nu förstår jag varför min guide sa till mej. " Det är den nittonde"

Jag förstod ingenting alls men svaret gav du mejSkrattande

Kram Tina

Kristall47
0

"13 Tack för välkomnandet och förlåt att jag var lite disträ i mitt inlägg #14.

#16 Skönt att kunna hjälpa utan att veta om det, fint att du fått ett svar som du förstår.

Kram