Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 7026 ggr
Shakti
0

Om Azurit och rosa Kalcit

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här tänker jag berätta lite om två alldeles fantastiska och kraftfulla stenar som man kan använda sig av om man vill arbeta på sig själv och heala sitt inre barn.

Azurit

Azuriten har en väldigt kraftfull energi som tränger sig djupt in på mentala och själsliga områden för att hämta upp till ytan sådant man förträngt. Den hjälper en att medvetandegöra sig om gamla tankemönster så att vi kan frigöra oss från dessa och få en djupare förståelse av livet. Den löser upp speciellt föreställningar och inre bilder som vi omedvetet har tagit över från andra att tro på. Azuriten aktiverar det tredje ögat, motiverar det högre tänkadet och hjälper oss att förstå våra ångester och rädslor. Kroppsligt löser den blockader och verkar avgiftande samt stimulerar levern, mjälten och lymfflödet. Azuriten är indigoblå till färgen.

Rosa Kalcit

Kalciten hjälper oss att komma till insikt om varför man dragit på sig vissa bestämda levnadsomständigheter och hjälper oss vid andliga övergångsfaser, att hanterna förändringar och vid anpassningsproblem. Kalcit finns i många olika färger, som orange, gul, grön, rosa, blå, klar, guld.

Rosa kalcit är en sten för hjärtchakrat och den hjälper oss att befria oss från gamla (känslo)mönster som uppstått ur ångest, sorg, hjärtesorg och smärta. Den är speciellt bra på att hjälpa oss att bearbeta barndomstrauman, våldtäckter och trauman som uppstått genom kärlekslöshet. Den healar hjärtat och hjälper oss att öppna upp oss för den vilkorslösa kärleken.

När jag själv arbetade med dessa två stenar kunde jag tydligt se skillnaden hur dom verkade i mig. Azuriten fick mig att se scener ur min barndom som jag förträngt, medan den rosa kalciten gav mig insikter om hur jag själv var orsaken till många av mina problem. T.ex. kunde jag se hur det var mitt ego (superego) som talade till mig och sa att jag inte duger till någonting, att jag är dålig och aldrig kommer att lyckas med något här i livet. Mitt ego var ständigt i farten och klankade ner på precis allt jag gjorde. Dag efter dag hörde jag denna röst utan att förstå att det var min egen röst som jag hörde och utan att förstå att inget som rösten sa ens stämde! Tack vare den rosa kalciten kunde jag se hur det inre barnet i mig trodde på allt vad denna röst sa och att det bland annat var därför som jag utvecklade ett så dåligt självförtroende. Den rosa kalciten är alltså en sten som för med sig insikter och som är utmärkt vid bearbetning av olika problem och trauman från barndomen. Azuriten  aktiverar som sagt det tredje ögat och för med sig visioner, bland annat förträngda barndsomshändelser. Men den bearbetar dessa inte mycket, utan den bara visar oss hur det står till och därför är det att rekommendera att man samtidigt använder sig av en sten som ägnar sig mer åt bearbetningen, så att man kan också kan bearbeta det som azuriten hämtar upp.

Indiania
0

Tack Shakti för din artikel! Skall läsa den i lugn och ro senare.

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

nillanb
0

Tack Shakti

Väldigt intressant artikel,

och tack för att du delade din upplevelsemed oss, för att öka vår förståelse för stenarnas kraft.

Hoppfull
0

Tack för detta! Ska läsa det mera noggrant senare.

Den där blå stenen skulle jag vilja ha!!! Tyst

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Yataz
0

Det känns som om jag skulle vara i behov av dessa stenar.
Vart får man tag på dom? Jag är ny på det här med stenar…

Yataz

Shakti
0

Tack själva alla för att ni orkade läsa Glad

Eftersom jag inte bor i Sverige så är jag inte direkt så insatt i var man kan köpa dessa stenar. Jag hittade en affär på google http://www.kristallrummet.se/sv/ där dom i allafall säljer både Azurit och rosa Kalcit. Men kanske här finns någon annan som kan komma med mer förslag?

Om det finns något annat som du vill veta om stenar och Kristaller så fråga gärna.

solvinge
0

Tack för informationen det verkar ju superbra.

Är det bara att bära stenen och ha intentionen på hur jag vill att det ska fungera?

Shakti
0

Hej.

Det finns olika sätt att använda stenar på. Man kan ha dom som smycken runt halsen, bära dom i fickan eller så kan man lägga dom i handen vid meditation eller lägga dem på ett Chakra. Dvs i det här fallet, azuriten på det tredje ögat och den rosa kalciten på hjärtchakrat. Även fast jag själv ofta brukar bära stenar som smycken så håller jag dom gärna ofta också i händerna för att känna på deras energier.

Sen är det nog bäst att inte ha några förhoppningar och intentioner på hur man vill att stenar ska verka eftersom de alltid verkar utifrån det egna bästa och arbetar just där det för stunden behövs. Det är ju inte alltid något som man själv är medveten om utan därför är det bättre att man i stället förtror sig på stenen och låter den visa dig vad du har att arbeta på.

Så kan det också hända att det finns saker innom sig som man inte än är redo för att möta och arbeta på och då kanske stenen inte heller lyfter fram just det utan något annat i stället. Låt därför hellre dom egna förväntningarna vara och se vad stenen vill visa dig. Annars kan man lätt gå miste om det som stenen tar fram, för att man inte är uppmärksam utan förväntar sig något.

korseett
0

Tack Shakti för att du berättade om stenarna och hur de hjälpt dig.

Yataz
0

#5 Ok ska kolla på länken..tack!

Yataz

solvinge
0

Tack för svaret det var ungefär så jag tänkte.

Mycket bra förklaring och mycket fin iställning "att låta stenen visa mig",det känns helt rättGlad