Skapat ett healingklot.
Efter en lång diskution (och då menar jag lång) kom vi fram till att man kanske kunde skapa ett healingsklot genom att koncentrera sig och rikta sina energier till bollen. Jag vart deppig för några dagar sedan och tänkte på bollen och fokuserade (tänkte mig ett vitt klot) och att jag tog emot den possetiva energin den gav ifrån sig och jag blev mycket gladare (dessutom blev jag av med huvudvärken som jag hade då också).
Det fungerade, jag tror det är bra att man själv när man är glad och mår bra skapar ett healingsklot för sedan när man mår dåligt kan man ta till sig den healingen som klotet ger.
Ett tips, det fungerade för mig. =)
Tack för tipset! 
Det var så lite så
energiklot använder jag mig av i meditation och qi gong. Jag lägger mina problem i klotet och även mina mål och det funkar
#3. Smart. =) Jag är glad att vi kom på detta i alla fall, tycker man skulle skriva om det, kanske en artikel, vore ett bra sätt om man inte har möjlighet till dator eller få hjälp med healing av någon annan? =)
Jag använder mig av samma klot som korseett, vi går samma qigongkurs och det funkar här också.
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Det låter super. =)
jag och Indiania får fundera på detta hur vi ska kunna beskriva hur vi gör TrevorS
Jag kom och tänka på att när jag jobbar med healing på distans så är det ofta energiklot jag använder till det. Inte tänkt på att det var nåt speciellt med det.
Ja bra att ni kom underfund med klotet på egen hand
Att skapa energiklot gjorde vi som övning i början på första reikikursen,det är ett sätt att lära känna healingenergin. Har inte tänkt på att använda energiklot på länge bra att bli påmind. Tack för att du tog upp det.
Att använda energiklot på det sättet som korseett beskriver,lägga in mål och problem i dom var nytt för mej. Den där qigongkursen ni går på låter jättespännande.
~ mayolica ~
vilket bra tips med Energiklot. Jag ska försöka nästa gång jag behöver ny energi,
Kram
jag kan berätta att när jag skapar mitt energiklot så känner jag det i händerna mellan mig och när jag för händerna mot varann blir det precis som två likpolade magneter, dvs händerna möter på ett motstånd och vill inte gå inåt
#10 Javisst man kan känna klotet,det går även att se dom ibland.
~ mayolica ~
#10 Jag är ännu inte initierad i Reiki men har känt det där klotet så många gånger ändå. När någon i min närhet har ont eller mår dåligt blir mina händer väldigt varma och när jag sen försöker föra ihop händerna så går det inte, precis som du beskriver korseett! 
"Låt själen vara fri"
Klotet är en del i healing processen. den finns där,så den behöver man inte skapa.
* 10 Tänk de har jag gjort många gånger utan att veta att det är en energiklot. vet att det är energi mellan händerna när det är motstånd, men inte att det är energiklot
#12 Klotet har inget med med att vara initierad i reiki att göra. Vi skapade energiklot som en övning att känna energin innin man fått någon initiering, man skulle då lära sej att kunna känna energin och kanterna på klotet,och använda klotet på lite olika sätt. Det går även att kunna se klotet.
#13 Det klotet jag syftar på nu är ett klot man skapar själv av energi med tanken.
#14 Att man käner att det finns energi mellan behöver inte betyda att det alltid måste vara ett klot,energi har vi ju överallt.
När healingenergin startar för mej brukar jag inte känna det som ett klot,jag känner det mer som att energi börjar forsa från händerna och flöda i kroppen. Det startar offta av sej själv om någon är i behov av healing utan att jag behöver veta om det.
Fast det händer ibland att jag ser ljusklot flyga förbi i rummet i samband med healing,särskilt när jag började med reiki så flög det väldigt mycket med energiklot i rummet
~ mayolica ~
#15 Ok, jag föstår. 
"Låt själen vara fri"