Reiki
vill så gjärna lära mig reiki healing, men jag tycker det är så svårt när jag kan inte gå kurs för jag har inte råd och jag hittar inga bra reikiböcker. vet nån hur man tränar upp sig eller nåt annat för att kunna reiki?
Du skriver att du inte hittar några bra reikiböcker. Har du läst alla? Jag tycker själv att Willam Lee Rand har mkt bra reikiböcker, så det rekommenderar jag att läsa. Att lära sig reiki utan att gå kurs tror jag blir svårare, men säkert inte omöjligt.
Hej! Jag tycker böckerna av Frank Arjava Petter är jättebra! Reiki Fire rekommenderar jag speciellt.
Kolla också in International House of reiki på nätet. Det finns många bra texter samt några jättebra gratis podcaster att ladda ner!
Sen tycker jag också att du ska hitta en kurs. Vissa kan ju lära sig Reiki själva, men jag behövde definitivt hjälp och initiering. Jag gick mina kurser i Australien och England, så jag kan tyvärr inte rekommendera nån här i Sverige. Men hoppas du hittar nån som känns rätt för dig.
Lycka till!
Kram från Elin
Jag skulle rekomendera Anna-Lena Vikströms reikiböcker .Stora grundkurshandboken till att börja med .Den är skriven så att man kan lära sej att börja med reiki hemma på egen hand med flera olika bra övningar för att öppna sej för reikienergin,och börja använda reiki för hemmabruk,sedan finns Stora fortsättningskurshandboken, den är mer inriktad på att lära sej att ge reiki på avstånd med symboler.
Du kan lära dej att använda reiki till privat bruk genom böckerna,men för att få arbeta profesionelt med healing och kalla det reiki så måste du gå utbildning och vara initierad av en reiki-master.
~ mayolica ~
Hej. Jag rekommenderar också (#3) Anna-Lena Wikström. Har själv gått alla steg i reiki hos henne. Till saken hör att jag inte trodde det fungerade utan följde med på första kursen mest för att se vad det var för "hokus-pokus"! Blev övertygad! Det var helt fantastiskt. Alla kan!
Men du kan ju börja med att gå in på hennes hemsida, där finns mycket gratis. anna-lena.se
Lycka till!
Många kramar från mig.
Jag föreslår att du istället för att lägga ned 500:- på dessa böcker lägger ned 1000:- på en fullständig webkurs med all nödvändig dokumentation . Dessutom får du en personlig kontakt med en Reiki-Master som vägleder dig steg för steg.

Jag går kurs hos anna på livsmagi.com, hon har introduktionspris på reiki 1 på distans nu.
Jag går den nu och tycker det går jättebra.
5oo kr för båda böckerna är betydligt mer än vad dom kostar,kolla på adlibris eller hennes hemsida. Väljer du sedan att spara ihop till att gå en kurs där så behöver du inte betala för en gång till.
Men du kan börja med att gå in på hennes hemmsida,där finns övningar och gratismanualer som du kan börja lära dej reiki från. här
~ mayolica ~
Men tänk ändå att du någonstans redan har universell reiki inom dig och allt du behöver är en reikimaster som genom din aktiva medverkan genom internet kan hjälpa dig att leva ett andligare , varmare och mer levande liv; såhär
# britney8
Angående Hukansons inlägg så föreslår jag att du läser den här diskussionen före du fattar några beslut.
#9 Ja den diskusionen minns jag,jag tycker oxå att det kan vara värt att läsa den först. Eftersom ekonomin inte tillåter en kurs just nu tycker jag att det är vettigare att läsa gratismanualerna först,sedan kan du läsa runt lite och försöka spara ihop till en kurs som du känner att du verkligen vill gå om du väljer att utbilda dej.
Du kan även se om biblioteket har några böcker att låna,det brukar även kunna gå att be dom beställa hem böcker som inte finns hemma.
~ mayolica ~