Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 815 ggr
allhealing
0

De två sanningarna

Sanningen från djupet inom oss är sanningen som inte ljuger. Den sanningen känner ingen separation. Vi har även makten att välja den andra sanningen som även den bor inom oss. Den där andra sanningen är nyckfull och har inte alls samma förankring inom oss som den djupa sanningen har. Den andra sanningens livskrydda är att ta kraften ifrån någon annan och förminska deras värde och verklighetsuppfattning. Den strör ett subtilt salt i såren där den drar fram när vi väljer att öppna vår mun och med en kluven tunga uttala det som vi väljer att göra till vår skapelse här och nu. Det vi säger är det vi väljer att deklarera för världen som vår sanning här och nu. Det är alltså vi själv som har makten att välja vilken sanning det är som vi vill förmedla.

Det är alltså vi själva och ingen annan som besitter den styrkan. För orden är den sanning som vi säger och som blir vår skapelse här på jorden. Så är det och så kommer det alltid att vara. Den kluvna eller den enkla sanningen, du väljer.

Ansvaret är alltid vårt, det går inte att frånsäga sig det. Det är ditt ansvar och din skyldighet att ta vara på din egen kraft. Ingen annan kan göra det år dig. Du är den du är. Om du vill åstadkomma en förändring. Gör då än en gång ett val och välj med vilken tunga du vill tala. Är det med den kluvna tungan eller är det med den förenade?

Det är när tanken som kommer till oss om någonting som vi har möjligheten att skapa utifrån tanken. Väljer vi att skapa med en kluven eller förenad vilja? Tanken leder till ordet. Ordet leder till handling. Handlingen leder till den upplevelse som vi möter runtom oss hela tiden. Denna upplevelse är vår egen skapelse. Den kluvna eller den förenande upplevelsen.

Medvetenheten om att det fungerar så här hjälper oss att förstå att det inte finns någon omöjlig förändring. Allting kan förändras. Det enda som krävs är viljan för att genomföra denna förändring. När man förstår att det som verkligen ställt till det hela är själv uttalandet i ordet som blandats med förenad och kluven tunga. Först då blir det så mycket enklare att omskapa sin egen verklighet och än en gång pånyttfödas som en ny skapare av sin egen skapelse.

Gå ut och skapa din värld. Börja nu och fortsätt resten av ditt liv.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[rore]
0

Din text går rakt in i mig i läsande stund och jag är på väg.

Det har tagit sin tid, men nu är jsg här.

Jag välljer sanningen från djupet inom mig. Den som är utan separation.

Jag skapar min värld med mina tankar i förenad vilja ,i tillit och kärlek till livet. För resten av mitt liv.

Tack!

allhealing
0

Skrattande

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

Loet_old
0

Mycket bra skrivet allhealing.Glad

Vi gör själv våra val,hur vi vill bli bemötta och bemöta varandra.

korseett
0

tack Kent!

Vilken otroligt bra text!

Jag väljer jag också att gå den enkla sanningens väg. Vi gör våra val.

Det här får nog många av oss att tänka till

nillanb
0

#0 Tack !

Jag har förstått att så är det.

Det har tagit sin tid… Men jag skapar om min värld.

[Spanaren]
0

#0 Så sanna ord som jag alltid försöker att leva efter :-)

Jag själv, påverkar mitt eget liv, med mina egna beslut, för att försöka med att leva rätt och sant.

Tack allhealing för dina genomtänkta ord/kram Spanaren

Indiania
0

Det är alltså vi själva och ingen annan som besitter den styrkan. För orden är den sanning som vi säger och som blir vår skapelse här på jorden. Så är det och så kommer det alltid att vara.

Dessa orden berörde mig mycket! Tack allhealing för en sann och bra text.

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Hoppfull
0

Tack för denna kloka och tänkvärda text!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

stormvind
0

Dina ord gick RAKT in i hjärtat!

Tack Allhealing, jag har börjat vandringen mot en annan tro i mitt liv….Steg för steg går det framåt, ibland snubblar jag….Men det är bara att resa sig och på igen!Flört

Soffe
0

Många kloka ord :-)

[Tunridan]
0

#0 Stort tack Allhealing för dessa ord av sanning. Den förenande sanningen alltså. Sånt känns och märks och sånt går rätt in i hjärtat på mig. Så tack för påminnelsen! Glad

allhealing
0

Tack alla vänliga själar för era vackra ord Glad

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

Rosina1
0

Så sant och klokt… det gäller att leva det ocksåSkrattande

[rore]