Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 1184 ggr
[rore]
0

Funderar på

Om vi verkligen kan äga den helande Universella kraften?

I mina öron låter det helt oerhört konstigt.

Hur är det möjligt?

Jag häpnas över att vi inte tagit oss längre i vår utveckling.

Människan har övertagit landsdelar, gjort inmutningar och gjort Jorden till sin. Sen urminnes tider.

Genom krig och erövringar, genom blodspillan och hat har människan skövlat och förstört.

I stället för att samarbeta i att förena folkslag, så har vi separerats från varandra.

Healing och alla dess former kostar pengar för att lära sig, oavsett vilka kurser vi kostar på oss och går.

Alla healing former fyller de ett syfte och i mitt förstånd eller kanske är det oförstånd? ObestämdJag vet inte.

Så inbillar jag mig att källan är den samma oavsett vad vi kallar healingformen.

Men det splittrar tyvärr människor. För alla håller vi för det mesta hårt på det vi har kostat på och lärt oss. Vi vill hålla kvar.

Istället för att låta det växa och spira.

Som sagt det är bara lite tankar som jag behövde få sätta ord på.

För att kunna landa i mina egna tankar.

Tack för ordet.

Kram Rore

Loet_old
0

Jadu rore, om man vänder på det. så hade vi säkert kommit ganska långt i utvecklingen.

Den helande kraften kommer till oss när vi behöver den.

[rore]
0

Jo, Loet så är det ju.

Loet_old
0

Blev nyfiken hur menar du att äga helande kraft?

[rore]
0

Ähh, det är bara lite tankar som har ploppat upp. Dels på grund av saker som jag har läst och sen människors olika syn på heling och dess former.

Både privat och på saiterna, även vissa reportage.

Jag vet inte, men det käns som om endel människor vill göra anspråk på den på olika sätt med olika namn osv.

Ungefär som människan gjort med jorden.

Jag blir förvirrad eftersom jag själv är en sökare.

Men i grund och botten så får jag känslan av att Universum är konkurrans utsatt eller hur jag nu ska uttrycka mig.

Framför allt när tankar och åsikter går isär.

Gud! Vad jag flummar runtSkäms.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Loet_old
0

Haha,då förstår jag hur du menar.

Jo,människan är bra på lägga beslag på allt.

solvinge
0

Jag tror att alla människor kan öppna sig för att förmedla en kraft som finns i Universum. Jag känner att det är så jag arbetar.

Jag tror inte vi behöver krångla till saker egentligen.

Indiania
0

#6 Så där vill jag också tänka att det är. Ju enklare vi ser det dess bättre kan vi öppna upp för universum.

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Spanaren]
0

Ja det är är kärleken som ska övervinna allt och bygga broar över alla dessa hinder!

Känner jag inte mera kärlek efter något som har sårat mig eller gjort mig illa? Det är kanske allt detta vi ska igenom för att ge av oss helt och riktigt, för att sen enas i ett fritt och kärleksfullt luftrum.

Mina tankar bara Skäms /kram Spanaren

Rosina1
0

Man ska känna kärlek i alla situationer oavsett vad som händer, och/eller vad vi tycker att andra gör mot oss, detta är oerhört svårt för oss människor eftersom vi har egot att tampas med. Egot överlistar oss allt som oftast. Till och med när vi tror att vi gör en god gärning så kan den vara egoistisk, eftersom vi vill tillfredsställa egot i oss, och själva må bra av det. Detta är något att träna på…

Hoppfull
0

Vi är ju som människor inte så gamla här och hittills har mycket i vår utveckling hadlat om överlevnad. I överlevnad måste man vara ego, annars dör man…. så den utveckling vi börjar skönja nu har inte varit möjlig tidigare tror jag.

Jag tror att det tagit precis den tid det ska ta och gått den krokiga väg det ska gå Glad

Nu är vi på väg mot en förändring, men även den kommer att lång tid, för vi är bara i början och luktar lite på den och den kommer att möta starkt motstånd från de uppbyggda strukturer vi lever i nu. Men den är på G Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Rosina1
0

Var Jesus ego när han bara lät kärleken flöda även när han blev stenad, spottad och spead? Det är den ovillkorliga kärleken som måste råda.

[GunillaR]
0

Jag tror att vi är födda med alla Universums krafter och energier, men att vi har måst gå en utveckling för att kunna tillgodogöra oss av dessa krafter och energier. Kundalinikraften finns ju i oss alla och detta kan ju inte vara en slump.

En del av oss har utvecklats så pass att vi har kontakt med dessa healande krafter och energier. Sen kan det väl vara så att man lär sig olika sätt att släppa fram energierna och låta dem hamna på "rätt ställe". Därför har vi olika metoder och olika namn på dessa. Men jag tror att kraften och energin är densamma.

Nu sker ju en frekvenshöjning vilket gör att fler och fler kan få kontakt med dessa energier. Men sen tror jag att det kan behövas utbildning att förfina sina förmågor att arbeta med energierna.

Sen har jag också en tanke (fast jag vet inte) om att om man någon gång fått en bra healing så har man lättare för att själv komma i kontakt med energierna.

[rore]
0

Tack alla för att ni delar med er av era tankar.Kyss

Ibland blir det bara soppa i huvudetFörvånad och jag behöver ventilera för att inte fastna i mina tankegångar.Tungan ute

Kram Rore

korseett
0

jag har en soppa jag med i huvudet men jag försöker komma på hur det jag vill säga kan komma på pränt

[rore]
0

Låt bara fingrarna dansa över tangenterna och låt hjärtat skriva.Kyss

Lägg bort logiken och hjärnverksamheten. Jag vet sällan innan vad det är jag vill skriva om, förrän mina fingrar fått sig en vals på tangentbordet.Tungan ute

Det är spännande.

korseett
0

så funkar det inte för mig. kvarnarna behöver mala färdigt först..Glad

[rore]
0

Oki dokiGlad

Indiania
0

#0 Jag tycker om dina funderingar rore. Det är trist att vi inte kan samarbeta människor emellan men kanske är det så att ju mera vi får det bättre matriellt sett, ju mera kommer vi ifrån vårt ursprung, källan till allt liv.

I dessa frekvens höjande tider vi är inne i verkar det som om vi är tillbaka till kraften vi alla har inom oss och att jord och universum hör ihop och att vi är en del av allt detta.

Om vi accepterar all form av healing tror jag det blir mycket bättre inom dessa kretsar. Healing står ju för helande och kärlek inte skall vi vål behöva trasa sönder detta vackra vi kan vårda tillsammans.

Kram Indiania

[rore]
0

Jo, du har rätt.

Helande och kärlek.

Acceptansen av all slags healing människor emellan.

Indiania!

Det var det jag var ute efter i går när jag skrev.

Men skallen var så full med tankar och kroppen av känslor, så det blev liksom lite halv färdigt koncept av min text.Skäms

Tack!

Kram Rore

stormvind
0

Rore, det är så härligt att ta del av Dina funderingar! Du har så mycket klokhet i Dig och flera andra här också.

Visst helande och kärlek och respekt för varandra borde vara en självklarhet, det har liksom jag tyckt hört till andemeningen inom detta ämne. Att försöka vara en så god medmänniska som möjligt!

Men Rosina 1 i vissa situationer är det fullständigt omöjligt att känna kärlek! Det finns personer som gjort mig så illa att jag ALDRIG kommer att förlåta eller känna kärlek. Jag har valt bort dessa personer i mitt liv för dom tillför inget annat i mitt liv än smärta. Jag är till för dom som jag älskar, familj vänner dom gör jag ALLT för.

[Spanaren]
0

#20 Men i ditt nästa liv så kanske du kan förlåta dom … det är mina tankar det/kram Spanaren

stormvind
0

Nja, låter inte så lockande……..

Hoppfull
0

#20 Jag har känt så med om vissa men bestämde mig för att förlåta dem ändå… det var en riktigt jobbig resa men det gick! Och det bästa med alltihop var att jag då blev helt befriad ifrån de negativa känslor jag fick när jag tänkte på dem.

Denna kommentar har tagits bort.
[rore]
0

Vägen till förlåtelse och kärlek kan kännas väldigt avlägsen, rent utav ouppnålig.

För inte allt förlänge sedan så kände jag som du… och det fanns verkligen anledning till detta.

Trodde inte ens att det var möjligt att förlåta. Såren gjorde alldeles för ont.

Men att förlåta med hjärtat innebär en enorm frid. Detta kan inte tvingas fram.

När förlåtelsen infinner sig, så är vi redo och tar emot den.

Vi kan inte älska alla.

Men vi kan alla älska någon.

Vi är ju trots allt inte mer än människor.

Kramen till dig.

azlan
0

nu sitter Ugglan på sin gren i denna skog av tankar:

Låt Universums alltom givande kärlek ge oss alla en chans att gå vidare o bli starka individer .

Glöm inte att vi väljer själva vilken väg vi skall ta .

Ingen annan kan ta ansvar för oss själva , mer än vi själva .

Vill du ha kärlek så ge detta till alla o envar i din närhet , man får tusenfallt igen .

stormvind
0

Tack snälla Ni, ibland brukar jag tänka på att "göra upp" och förlåta. Men sen tänker jag VAD tillför dessa människor mig och hittar inget vettigt svar, finns inget som jag vill dela med dom. Det är för svårt!

[rore]
0

Att förlåta behöver nödvändigtvis inte betyda att återuppta kontakt, med de som skadat oss.

Framför allt inte på det första stadiet

Du kan i tanke och hjärta göra dig fri från dessa personer, som skapar blockeringarna du bär på inombords., genom förlåtelse.

Börja med dig själv och du kommer att växa.

Det är någonting som kanske kommer spontant då vi jobbat klart med förlåtelse processen, som pågår inom oss.

Börja med dig själv och låt förlåtelsen börja där. Se sen vart den leder dig.

I din takt och efter din förmåga.

Det handlar om vad vi vill  tillföra oss själva. Inte vad andra ska tillföra oss.

Det är lite lurigt det där.

Förlåt om jag är påträngande.Skäms

korseett
0

inlägg 24-26 är borttagna pga dubletter ifall någon undrar

Indiania
0

DEt bästa med att kunna förlåta människor som gjort oss illa och som kanske gjort små sår i själen är att all bitterhet försvinner inom oss…………Det är ju oss själva vi skadar,det är en stor befrielse att slippa bära detta oket och jag blir en mera hel och lycklig människa.

Så tänker jag men vi tänker ju olika, fast jag tror inte någon mår bra av att inte kunna förlåta den som gjort oss illa.

Rosina1
0

Helt rätt!

Vi bör även förlåta oss själva för att vi gjort oss illa, genom de val vi gör när vi anser att andra "skadar" oss. Det är ju bara vi själva som lider. När vi förlåter oss och andra så får vi den allra bästa healingen.

Indiania
0

#33 Ja, jag har även förlåtit mig själv.

stormvind
0

Jag vet bara inte vad jag ska förlåta mig själv när någon annan har gjort mig väldigt illa!

Men nu lämnar jag detta bakom mig, vet egentligen hur Ni menar och jag ska leva utan detta trauma och vara den glada positiva prick jag i GRUNDEN är. Det finns ju så mycket positivt i livet så enstaka "shit" ska inte behöva grumla det, eller hur? Har brevledes förklarat vad jag tycker och tänker till berörda och det kändes SÅ skönt.

Godnatt alla vänner nu ska jag knyta mig och läsa Krama Din Skugga! Passande vaFlört

allhealing
0

Det är lite tokigt att dra på gamla tågvagnar från det förgångna. Ett sätt att slippa dessa gamla bördor är helt enkelt att släppa taget om vagnarna. Det är himla arbetsamt att gå och dra på dessa vagnar dagarna i ända.

Om du provar ett tag och släpper en vagn så kan du alltid bestämma dig att börja släpa på vagnen igen om du skulle sakna den.

Man får helt enkelt ta ett litet steg i taget.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

stormvind
0

Bra liknelseFlört

Kände att loket höll på att gå sönder för alla gamla trasiga vagnar. Men jag har börjat släppa av den ena efter den andra och det är SÅ skönt. Nu ska nya lättare vagnar kopplas på.

Kramisar till Er

allhealing
0

#37 Oskyldig

Tack snälla.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Rosina1
0

När någon gör dig illa, så väljer du att må dåligt när händelsen inträffar. Om du inte väljer att må dåligt så är allt bra och du mår också bra.

När du mår dåligt av det förstnämnda så är det du som mår dåligt och absolut ingen annan. Du ska då förlåta dig själv för att du valt att må dåligt i den situationen, för att du inte lyckades att hålla kärleken intakt. När du förlåtit dig själv och den som gjode dig illa kan du släppa händelsen, tänk att den andra inte visste bättre, se den goda själen som finns i människan likväl. Man måste förlåta från hjärtat och verkligen mena det annars har förlåtelsen ingen verkan.

Hoppfull
0

#39 Det där håller jag bara med om i viss mån!

Man ska kommit ganska långt i sitt inre arbete med sitt inre barn innan man ens KAN göra sådana val. Innan dess så väljer kroppen åt en! Det kan ta år av detektivarbete innan man hittat de knutarna som gör att man reagerar som man gör på vissa saker och det är absolut en förenkling att säga att man väljer. För i det läget har man inget val! När den fysiska kroppen reagerar innan du ens själv fattat vad det handlar om så har du inget aktivt val.

Däremot när man jobbat bort de undermedvetna spärrar och knutar som sitter DÅ kan man välja.

Sedan håller jag tillfullo med dig om att den enda som mår dåligt är du själv.

Rosina1
0

Jag håller med dig också i din sanning, visst måste man göra sig så ren som möjligt från blockeringar, men för att inte få nya så har man ett val att göra i den situation som uppstår.

Vill inte dyvla på någon min sanning, utan det är fritt att välja, om man vill vara i sin förtvivlan eller välja kärleken i första rummet och av det valet må bra.

När man är vuxen så kan man välja med sitt förnuft lättare än när man är barn. Det är ju på det negativa sättet som vi sätter blockeringar i oss. Då är det bättre att försöka välja kärleken framför egots vilja. För vi lyssnar då på egot i allra högsta grad, när vi väljer besvikelse, harm, ilska, hat, svartsjuka, avund mm. de känslorna är inte positiva. Människan skapar sitt ego, det finns inte med från födseln, och det är olika starkt hos oss. En del är helt i symbios med sitt ego, utan att ens veta om det.

Min uppfattning

Indiania
0

Ni skriver bra om ämnet men en sak kan jag inte hålla med #41 att när man är vuxen kan man lättere sitt förnuft än när man är barn.

Kanske jag har missuppfattat dig men detta att förstå sina känslor och lösa blockeringar, det görs ju för många i vuxen ålder och det har ju inget med förnuft att göra ( tycker jag ).

Det är så individuellt vad vi har i ryggsäcken som vuxna och hur länge vi orkar förtränga det som gör ont.

Håller med #40 att det kan ta väldigt lång tid innan man är i " riktig " kontakt med sig själv och kan känna den rätta friden och harmonin inombords. Det går ju inte att ta några genvägar för all " skit " måste bearbetas och kastas innan blockeringar och annat släpper. Det tar också tid att bli ödmjuk och att se hela sammanhanget i hur vi mår.

Men detta är vad jag tänker och det är ju härligt att vi är olika, eller hur?

Kram

Rosina1
0

Det står oss fritt välja och man har alltid ett val i alla situationer oavsett. Det är ju onödigt att sätta fler blockeringar i sig på grund av att man väljer att må dåligt.

Naturligtvis ska man arbeta med sina blockeringar och tillkortakommanden befria sig från dessa, det är givet, men man behöver för den skull inte skaffa sig nya när man kan välja.

Hoppfull
0

#42 Håller med dig Indiania. Och jag vet av både egen och andras erfarenheter, samt terapeuter som jobbar med just sådant, att det låter fint att säga att alla kan välja hela tiden medan verkligeheten innehåller lite fler nivåer än den förenklingen. Men det är förstås min tanke och mina erfarenheter i detta.

Indiania
0

#43 Tror du verkligen att någon medvetet väljer att må dåligt?

Jag har inte på något vis tyckt att man skall " skaffa " sin nya blockeringar. Däremot håller jag med om att vara kärleksfull och förlåtande är något jag själv väljer.

Tycker fortfarande att det inte går att sätta några mallar för kälek, det är ju något man bara är naturligt när man inte är fördömande och ser något gott i alla individer.

Hoppfull
0

#45 Så bra du uttrycker det Indiania!

Precis så är det jag menar, ingen väljer ju frivilligt att må dåligt, det finns alltid oupptäckta underliggande orsaker till sådant.

Indiania
0

#44 och #46 Ja detta är ett sätt att se på och jag tror vi känner väldigt lika!

[rore]
0

Visst är kärleken att föredra, det är vi nog alla eniga om.

Men i många människors liv så handlar det om att komma till insikt över vissa beteenden som finns inom en själv.

Det är absolut inte en självklar sak att välja kärlek. Det finns många människor som vuxit upp under dysfunktionella former där barndomens mönster har satt sina spår. Med djupa fysiska och psykiska ärr.

Är man uppvuxen i en sån  utpräglad miljö, så är det oerhört svårt att finna sin inersta kärna och komma till ro med sig själv och framför allt att känna kärlek till sig själv.

Och om vi inte kan känna kärlek till oss själva. Hur ska vi då kunna känna kärlek till någon annan.

Då låter det lite för enkelt att bara säga att vi gör våra egna val och att vi ska känna kärlek.

Problemen är större än så, och det tar tid att komma till läkning.

Indiania
0

#48 Instämmer helt i dina kloka ord rore! Kyss

Rosina1
0

Klart att man ska rannsaka sig. Man gör ett val likväl hur ni än vill vända och vrida på det.

[rore]
0

Du får gärna utveckla din tanke bana. För jag är inte säker på att jag hänger med i ditt resonemang.Obestämd

Hoppfull
0

#48 Så fint och klokt du skriver för visst är det så att man måste bli medveten innan man är i någon position att överhuvudtaget göra några medvetna val. Och det är väl medvetna val vi pratar om, de andra valen sker ju utom vår viljestyrda förmåga.

[rore]
0

Precis dit jag ville komma. Tack Hoppfull

stormvind
0

Alltså om man har varit med om en väldigt traumatisk händelse som man inte själv kunnat styra över, då kan man alltså välja om man VILL må dåligt eller inte över detta? Det vore skönt om det vore så enkelt!

Vissa saker tar tid att bearbeta och det är inte så bara att känna kärlek pang på rödbetan. Nu har jag funnit frid själv från vissa saker och det är så skönt. Men just när man mår som sämst så tänker man inte på att man kan göra ett val om man ska må si eller så. Det måste "värka ut" innan man kan släppa.

Du får ursäkta men jag tycker Ditt resonemang är Skyll dig själv om du mår dåligt.Obestämd

Rätta mig om jag har fel…….

stormvind
0

En till reflektion!

Varför är det den drabbade som ska be om förlåtelse. Ska "utövaren" vara "skadefri" och bara vänta på "offrets" sinnesfrid?

Vore det inte enkelt om den som tillfogar smärtan ber om förlåtelse först?

Rosina1
0

Jag menar naturligtvis att man ska bearbeta sina blockeringar om man vet om att man har sådana och söka roten till blockeringen, och förstå den med insikten man får. Det är oerhört viktigt. Jag vet även att det kan ta åtskilliga år att gå igenom och bearbeta dessa för att bli fri från dem.

För att slippa sätta nya blockeringar så ska man försöka lyssna på den goda rösten inom sig, välja förlåtelsen både till den som är skyldig och sig själv, till sig själv för att man valde fel känsla. Väljer man att ta åt sig så får man en ny blockering och det önskar väl ingen kan jag tänka?!

Det kallar inte jag att "skyllasigsjälvmentalitet" om man väljer att må bra i alla lägen oavsett vad som sker. Jag förstår att ni inte riktigt förstår vad jag menar, men jag menar bara gott, vill bara hjälpa till! Försöker förklara hur man skyddar sig mot nya blockeringar.

#55 man bör alltid försöka att förlåta.

Ljus och kärlek till alla

korseett
0

I den här tråden vill jag ge er en eloge för ni har lite olika uppfattningar men ni går inte överstyr utan det blir en bra diskussion med bra inlägg om hur man kan se på saker och ting. Fortsätt så!

[rore]
0

Okay Rosina, då är jag med i din tankebana.Glad

[rore]
0

Hakar upp mig på det här med eget valSkäms.

Det låter så himla kargt och oförstående ibland. Men du har rätt i det du skriver.

(Det går bra när jag säger/skriver det. Men när någon annan säger det. Då blir jag som ett trotsigt barn)SkrikandesSkäms

Vi väljer våra tankar och handlingar oavsett. FörvånadMedvetet eller omedvetet så gör vi val här i livet. Utan att ens reflektera över det som val.

De yttre faktorerna kan vi skylla på på andra hur mycket vi vill. Men vägen till den insikten kan vara oerhört lång och svår för den enskilda individen.

Men det är först när vi blir medvetna om att vi har en massa försvar inom oss, som vi kan börja närma oss de val vi gör. På ett medvetet sätt och på börja förändringen inom oss.

Då börjar resan inåt och där i den resan, väntar kärleken inom oss,,,,,,,

Rosina1
0

När man känner sig som ett trotsigt barn då är det den negativa rösten som talar inom dig= ditt ego.

Ni får alla fundera över detta, det är inte svårt att förstå om man verkligen vill förstå, hur man oftast beter sig i situationerSkrattandeGladellerSkrikandesGråterSkäms osv. Du kan välja hur du vill må!

Nu diskuterar inte jag längre, utan ni väljer själv om ni vill bli som ovanst. smilisar.

Ljus/Rosina1

[rore]
0

Kyss Japp, insåg det under tiden jag skrev.Flört

Så var det med det. Nya tankar nya val,, Tack Rosina för dina bidrag

Önskar dig ljus och kärlek

Rore

Rosina1
0

Ok, Tack själv rore, ha det underbartKyss

[GunillaR]
0

Det kanske är så i det egna valet att man själv väljer att man ska lära sig så mycket i sin situation att man kan lösa karmiska knutar och verkilgen lösa blockeringarna. Dvs, inget som man fixar på en kafferast.

Ibland får man gräva och gräva, eller som sades här i en annan tråd, skala av löken skal för skal. För varje skal händer det något som gör att man kommer närmare sin egen sanning, sin egen rena och klara själ.

Det kan också vara så att man i detta liv valt att få en sjukdom eller krämpa, just för att kunna nå en insikt.

stormvind
0

Tack alla för en givande diskussion!

Måste bara så här OT delge Er min konstiga dröm inatt.

Mitt i vänsterhanden fick jag en STOR blodblåsa, den blev bara större och större. Till slut sprack den och blodet forsade ur handen. Det rann och droppade blod , MASSOR av blod. Det kändes så skönt när det bara rann ur mig. Idag är jag jättetrött och liksom kraftlös. Känns så konstigt.

Kramisar och trevlig helg…….

[rore]
0

Stormvind!

Det låter befriande, kanske släppte något gammalt och undangömt sitt grepp.

Det kan ta på krafterna.

Kramis och trevlig helg till dig med.