Healing iFokus

Healing

Läst 694 ggr
[Spanaren]
0

God morgon den 12/10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Kallt, lite halvmörkt ute och det är skönt att få vara inne. Dagarna går i rasandes fart och julgardiner har börjat med att plockas fram i vissa affärer. Gäller att vara först för att få sälja!

Ta tillvara åtminstone ett ögonblick idag för att minnas och njuta/kram Spanaren

nillanb
0

Godmorgon Spanaren och alla ni som ännu sover Glad

#0 Vilken underbar bild Skrattande

Vilken helg det har varit Skrattande prinsessorna har varit hos mormor och morfar hela helgen.

Idag behöver jag städa och vila SkämsTungan ute

ha en fin måndag alla

[rore]
0

God morgon Spanaren och nillanGlad

Önskar alla en fin måndag.

Clary
0

Go morgon på er.

Lite gråmulet men vad gör det.

En fin måndag önskar jag er.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Loet_old
0

God morgon alla.Glad

En kylig morgon men friskt ute.

Ha en bra dag.

korseett
0

god morgon

#0 fin bild

Jag fick en avbokning idag så nu ska jag inte till Säffle förrän på eftermiddagen. Hinner få undan lite hemma först då.

Ha en bra dag

Indiania
0

Godmorgon!

Solen visar sig i dag också. Får se vad det blir i dag…..

Önskar er alla en trivsam dag! Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

janing
0

God morgon!

Här snöar det idag Rynkar på näsan, vill inte ha vinter än.

Ha en bra dag alla

NessaInglorion
0

God morgon!

#7 Hu! Ingen snö här än och det är jag tacksam för.

Idag är det inte en bra dag hos mig. Rynkar på näsan Depressionen som jag slagits mot sedan i somras börjar slå klorna i mig. Jag orkar inget, jag vill inget och jag bara gråter hejdlöst så fort jag kommer åt. Det enda jag vill göra är att sova, sova, sova och sen sova lite till. Verkar som att det förflutna hunnit ikapp mig till slut och det med en enorm kraft. Alla drömmar jag hade i natt handlade om uppgörelser, skuldkänslor och jag som bad om ursäkt för vem jag är. Det är väl bra att man kan bearbeta händelser då man sover men det känns som att drömmarna bara drar ner mig ännu mer istället för att leda mig mot ett avslut. Känner mig helt kraftlös och tom.

Att sitta här på jobbet och vara en hårsmån från en gråtattack känns hemskt! Hittar ingen motivation någonstans. Det är nog dags att kontakta en terapeut för lite mer KBT - klarar inte det här ensam känner jag.

Ha en fin dag allihop!

Karmar Nessa

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
0

Godförmiddag!

Höstigt är det idag och kalla vindar gör att temperaturen blir under tio grader. Hoppas åtminstone att vi slipper regn från de tunga skyarna.

Idag ska jag åka och hämta mitt nya körkort. Får åka till en postterminal som ligger i ett industriområde vääääldigt långt ifrån där jag bor (morr)

Men men, jag får åka buss på en utflykt…..

Ha en bra dag!

korseett
0

Nessa, äter du extra vitamin D? Om inte så köp av märket Holistics på hälsokost eller nätet och ta två kapslar om dagen dvs 2x2000 IE. Du borde märka en förbättring redan på en vecka

NessaInglorion
0

#10 Tack för tipset korseett!

"Låt själen vara fri"

Hoppfull
0

Hejsvejs!

Men oj, julgardiner redan… Obestämd känns aningens tidigt för mig…

#8 Låter jobbigt, klokt beslut att ta hjälp! Bär man med sig mycket behöver man få hjälp att lasta av skiten! Lycka till och kram!

Här är det mulet och har ösregnat på morgonen. Älgjakt idag men mannen kom hem med en fin råbock!

Själv har jag gått en promenix och ska nu snart äta lunch… magen kurrar.

Ha en riktigt bra mmåndag allihop!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

NessaInglorion
0

#12 Tack! Har gått i terapi tidigare för panikångest och det funkade fint. KBT ska tydligen ha samma effekt på depressioner. Fick rådet av korseett att börja tillföra d-vitamin också och det låter inte dumt! Min ryggsäck är oerhört tung nu och jag orkar inte bära den själv så jag behöver definitivt lite avlastning. Rynkar på näsan

Ha en bra måndag du med! Kram!

"Låt själen vara fri"

Hoppfull
0

#13 Jag har själv gått i terapi, fast vanlig gammal hederlig samtalsterapi, och det vände hela min livssituation måste jag säga! Alla de mörka förtärande känslorna är borta nu och jag lever ett bra liv! Det tog förstås sina modiga år men det måste det få göra när man ska förändra hela sin livssyn.

Kram tillbaka!

NessaInglorion
0

#14 Vanlig hederlig samtalsterapi gör mycket gott och ska inte på något sätt förringas. Glad Skönt att höra att du mår bra nu. Jag vet att jag har en lång väg framför mig men det ska nog ordna sig på något sätt. Kram

"Låt själen vara fri"

Hoppfull
0

Absolut ordnar det sig, det gäller bara att ta det där första steget… sedan är man ju på väg… Glad

[GunillaR]
0

Godkväll!

Det har varit en skön höstdag i Malmö. Molnen skingrade sig vid tolvtiden och så kom solen fram. Inte för att den värmde men luften var väldigt klar och fin. Precis som det är när hösten är som allra bäst.

Jag fick en rejäl promenad idag, eller rättare sagt, jag tog en. Jag gick fel när jag skulle hämta mitt körkort så jag hamnade i fel ände av gatan, men det gjorde ingenting för det var så skönt att promenera. Men man fick klä på sig idag för nordanvinden har legat på. Och inatt ska vi få den första frostnatten, vilket innebär att det bör bli ännu vackrare färger på löven som fortfarande sitter kvar.

Jag har också gjort klar ett porträtt idag.

Kommer ni ihåg lotteriet till Hittekatter? Det blev slutsålt idag och jag kan nu betala in 2000 kronor till Helsingborgskatterna.

Kolla här!

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=a068b5b5-49bb-48b8-bb68-e81e3fc6d8ad