Healing iFokus

Healing

Läst 728 ggr
Indiania
0

Dagens shamankort 9 oktober

Delfinen

Står för: samförstånd, harmoni, accepterande.

Om vårt hjärta är stängt kan inte livskraften slå följe med oss.

Låt inte rädsla och misstänksamhet skapa ett liv i slutenhet och begränsning. Tveka inte att bjuda in det som kommer i din väg. Det betyder inte att vi ska tillåta allt. Men det innebär att inte döma på förhand. Tänk om kärleken kan uppenbaras inom dig på sätt som du nu har stängt ditt hjärta inför? Är det så att du utestänger din omgivning från dina innersta rum? Den som har skapat dig vill att du ska samskapa med honom i perfekt harmoni och balans.

Låt barnen lära dig något om det öppna hjärtats sång. Lägg alla försvar åt sidan och möt dem som kommer till dig med intresse och nyfikenhet. För du har mycket att lära av allt som kommer till dig. Låt inte ett enda ögonblick till gå förlorat.

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

nillanb
0

Åhhh så härligt Skrattande

precis vad jag behövde i dag !

Tack Indiania Kyss

[Spanaren]
0

Tack Indiania för välskrivna och tänkvärda ord i dag också Glad

/kram Spanaren

janing
0

Tack Indiania!

NessaInglorion
0

Behövde dessa ord mer än du anar Indiania, tack!!! Kyss

"Låt själen vara fri"

[rore]
0

Tack Indiania!

Kram Rore

Indiania
0

Vad glad jag blir när orden känns rätt! Skrattande

Hoppfull
0

Ojojojoj, delar av det här i texten är precis det jag jobbar oerhört hårt med just nu så orden gick rakt in i hjärtat på mig!

Tack Indiania!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Indiania
0

#7 Underbart att höra Hoppfull. Ibland glömmer vi bort att hålla hjärtat öppet och mycket kan vi lära av barnen de har ett öppet sinne. Glad Kram

Hoppfull
0

Ja har man många dåliga erfarenheter så att tilliten är svårt skadad är det lätt så att man slutar att släppa andra för nära sitt hjärta.

Kram till dig med!

NessaInglorion
0

#9 Känner igen mig totalt! Så tråkigt och det är mycket att jobba med.

Kramar

"Låt själen vara fri"

Hoppfull
0

#10 Mmmm, de är så himla svåra att komma åt de där riktigt gamla murarna som man inte ens vet var de kommer ifrån. För det räcker ju inte med insikten, utan det krävs ju mycket mer för att verkligen riva dem. Ibland känner jag mig alldeles handfallen!

Kram tillbaka!

NessaInglorion
0

#11 Känner precis samma sak och det är när man tar en närmare titt på murarna och ser hur tjocka de är, som man inser hur illa det faktiskt har blivit. Hoppas på att du hittar en stark murbräcka och tar dig igenom till slut.

Kramar!

"Låt själen vara fri"

Hoppfull
0

#12 Ja man kan ju inte ge upp precis… man kan ju inte leva ett bra liv med murar i hjärtat!

NessaInglorion
0

#13 Nej, det kan man inte. Det kommer det inget gott ur.

"Låt själen vara fri"

[rore]
0

Nej!

Murarna i hjärtat kan ge en känsla av att det inte ens är möjligt att ta sig igenom.

De hämmar vår utveckling. Men faktum är att det är vi själva som håller fast muren inom oss på grund av rädsla.

Jag tror att det helt enkelt handlar om att våga fatta ett beslut, om att våga släppa taget om de inmurade känslorna.

För att kunna göra det, så måste vi våga känna den skuld, skam eller vad det nu döljer sig för rädda känslor inom oss.

Att acceptera smärtan som vi bär med oss inombords. Är den enda vägen att närma sig både sig själv och andra.

Då först kan vi växa, gro och spira.

Doris
0

Tack Berit

Under de har dagarna som du har gett oss dessa kloka ord så har jag själv varit i förändring så varje kort har talat till mig.  Glad

Kramar

Allting är möjligt

Indiania
0

#15 Rore tack för kloka ord! Glad

#16 Vad härligt att höra Dolla! Glad

Kramar

korseett
0

Tack Berit