Längtan
Åh vad jag längtar efter egna barn!
En kollega hade med sig sin dotter som är ca 1 år till kontoret idag. Hon är så söt! Jag längtar verkligen efter att bli mamma och kan inte vänta på att få hålla min bebis i famnen.
Nu är jag ju inte gravid men jag längtar ändå, så mycket att jag får ont i magen och gråter då jag ser förlossningar eller bebisar på tv.
Är jag patetisk? 
Kram Nessa
"Låt själen vara fri"
Nej du är inte alls patetisk. Jag längtade också efter barn en gång. Och min önskan gick i uppfyllelse när jag var 21,5 år gammal. 1969 födde jag min son.
Jag hade bara en fungerande äggstock så min graviditet var väldigt positiv.
Så längta du på bara
Vänta inte för länge. Mödrar ska vara unga!
Tack för ditt svar Morgaine! 
Nej, jag vill inte heller vänta för länge men jag vill inte heller skaffa barn med någon "bara för att" om du förstår vad jag menar? 
Vad härligt att du fick en son trots att din ena äggstock inte fungerade! 
Hoppas på att ha barn inom 2 år iallafall.
Kram Nessa
"Låt själen vara fri"
Jag förstår Din längtan! Jag hann bli 34 år innan min dotter kom och 1,5 år efter fick hon en lillebror. Han fyller 20 år IDAG! Oj vad tiden går. Och nu har vi ett barnbarn 1,5 år, det är LJUVLIGT att vara mormor. Hoppas det finns någon mormor hos Dig också!
Kram och lycka till.
Längtan blir inte alltid ett fruktbart barn, så ta ingenting för givet 
Gläds varje dag du får se och höra ett barns skratt. Njut av varje stund du får hålla ett underbart barn i din famn!
/kram Spanaren

Det är väl härligt att längta efter barn! 
Själv säger jag då tvärtom, vänta gärna lite… jag fick barn när jag var 23 & 25 och jag och barnen skulle ha mått MYCKET bättre om jag hade haft insikten att vänta några år. Jag var inte alls redo för det livet som småbarnsmamma och mådde riktigt dåligt periodvis. Trots att jag längtade och var supersugen på att ha barn.
Fick en sladdis när jag var 33 och då var jag redo, vilken enorm skillnad det är med det barnet!
Men hur du än gör så lycka till! 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack för alla svar! 
#5 Jo jag har också velat vänta. Blev gravid när jag var 24 men kände mig inte alls redo då och jag och min dåvarande pojkvän kom överens om att det inte var tid för barn. Har inte ångrat det beslutet. Nu känner jag mig dock redo såhär 6-7 år senare.
#4 Klart att jag njuter av vänners barn då jag träffar dem, de är fantastiska! 
#3 Förstår att det måste kännas underbart! Jo, jag har en mormor som är väldigt snäll men vi hade bättre kontakt när jag var yngre pga olika orsaker. Min egen mamma kommer bli en suverän mormor och min pappa kommer bli en fantastisk morfar då den dagen kommer. 
"Låt själen vara fri"
# 6 Det är inte som många tror en självklarhet med att skaffa barn, för barn skaffar man inte
. Dom begåvas man med 
/kram Spanaren
#7 Jag vet, har en dotter som inget hellre vill än att få barn men efter två utomkvedshavandeskap och bortopererade äggledare är det tufft!
#6 Jag önskar Lycka till för din del och kram till dig! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
#7 Det har du helt rätt i. 
#8 Usch vad olyckligt för din dotter, jag känner med henne. Hoppas att det ordnar sig för henne och tack för dina lyckönskningar. 
"Låt själen vara fri"
#8 vi blev inte begåvade med några barn, men det finns så mycket annat i vårt liv som vi har istället. Allt har sin mening enligt mig 
/kram Spanaren
DEt är precis som du säger, Spanaren
Kram till dig!
" Var nära naturen - var när dig själv "
ja jag har inte begåvats med några barn ännu
Fint sagt #12 /kram Spanaren
Kom ihåg denna längtan som är helt naturlig o inte alls patetisk. Efter en hel del kroppsligt strul trodde jag inte jag skulle få några barn.
Men den 11 maj 1996 tittade lille Jonathan ut och jag levde i ett lyckorus…idag är jag fyrbarnsmamma. 4 pojkar har jag fått och jag är så stolt över dom…
Lycka till! :)
#14 Självklart är du stolt över dina pojkar och jag är så glad att det ordnade sig för dig! 
Tack för peppningen! 
"Låt själen vara fri"