Dagens shamankort 7 oktober
Trollsländan
Står för: nuet, förändring, livets magi.
I nuet finns allt det bevarat som vi alla ständigt söker efter.
Vill du söka efter svaren där du tror att de finns, eller där de verkligen finns? Ingen förändring kan ske om den inte görs frivilligt. Den enda förändring som krävs för ditt välbefinnande är den som du själv äger makten och kontrollen över. Tro inte att du är beroende av andra människor för att förändringen ska vara ett faktum. All förändring sker på sinnets nivå.
Skapa en ny värld åt dig, en magisk värld där allt är möjligt att skapa. Var ärlig mot dig själv, för det är denna ärlighet som låter dig upptäcka de magiska ögonblicken. Låt nuet vara den enda tid värd att leva i. Var snäll mot dig själv. Gör ditt liv och detta nu - detta ögonblick - till det enda som är, det enda som finns. Öppna dig för möjligheter som du inte trodde existerade. Det är bara du själv som kan stänga dörren för förändringens vindar.
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Själv älskar jag trollsländan. 

Oerhört vackert kort!
De här texterna trollbinder mig varenda dag, de är så kloka!
Var ärlig mot dig själv och var snäll mot dig själv står det… tänkvärt minsann!
Jag kämpar verkligen med att vara snäll mot mig själv! Förstår inte riktigt vart det gick snett… tycker att det är en oerhört svår balans mellan att vara snäll mot sig själv och att vara snäll mot andra. Hur mycket är det okej att göra saker för andras skull och hur mycket är det okej att säga nej… himla svår debatt som pågår inuti mig just nu!
Tack Indiania!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Mmmm, Jag också.
Tack Indiania och stor kram till dig. Från mig, för att Du är Du.
Jag öppnar mig för nya möjligheter med ett sant och fritt hjärta!
/kram Spanaren
Ps Denna kortlek är bara så givande … tack Indiania!
taaack indiania 

Ett härligt tänkvärt budskap idag med som jag suger åt mig 
Kramis på dig
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Underbart budskap, tack Indiania! 
"Låt själen vara fri"
tack
Härliga ord. Tack Indiania.
Tack för alla fina hälsningar, ingen nämnd och ingen glömd!