Dagens shamankort 2 oktober
Kråkan
Står för: kreativitet, den inre världen, magi.
Inom oss alla existerar en värld fylld av skapande och möjligheter.
Varför tror vi att vi behöver vända oss till den yttre världen för att fylla de behov som endast kan stillas av vår inre magiska sida? De tvivel vi har på oss själva kommer att upphöra när vi upptäcker att det är så det är. Om vår värld verkar svår, problemfylld och smärtsam beror det enbart på att vi inte har bejakat magikern inom oss.
Du är allt annat än svag och hjälplös. Styrkan är din bror, kraften är din syster . Bakom de förminskande och begränsande tankarna och känslorna döljer sig motsatsen. Du är kraftfull, och denna kraft kan du applicera på alla omständigheter. Låt dig inte uppslukas av föreställningen att du är ett offer. Du besitter den store Skaparens egenskaper. Är det inte tillräckligt för att besegra alla tvivel och all tveksamhet?
Kramar Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Detta kortet kände jag betydde mycket för mig själv i dag. 

Så sant, men lätt att glömma när man känner sig lite "nere".
Tack Indiania
//kram

Jag tycker att dessa texter är fantastiska! Så mycket klokskap!
Tack Indiania!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack Indiania!
Visst är det så.
Andas ut och landar i orden och meningarna som bildar detta fantastiska budskap
Ja tack det kännns jätteviktigt. Det är nog dags att verligen förstå att vi har kraften inom oss att inte tvivla.
Jag har levt i ett gammalt mönster som det är svårt att släppa. Man ska inte tro att man kan mer än andra( vissa saker kan man ju mer än andra)
Rädd för att misslyckas(eller kanske rädd för att lyckas)
Ja det tar lite tid att lära om, jag behöver hela tiden påminnelse om att jag har kraften inom mig, för att våga tro, för att våga förändras.
Kände just nu; har jag rätt att lyckas, må bra, när min mamma mår dåligt. Visst förstår jag att det har jag, men hon har påverkat mitt liv starkt och det håller jag på att förändra.
Så det här hjälper mig mycket.
Kram från Anne
#5 Ja hur ofta skall man behöva påminna sig om detta att vi HAR kraften inom oss.Jag känner igen så mycket av det du skriver. Man kommer till en fas i livet och känner ja nu fattar jag allt, nu förstår jag verkligen mig själv, nu har jag landat…..Så går det en längre tid kanske flera år och så är man tillbaka i tvivlet igen.
Det där du skrev rädd för att misslyckas ( rädd för att lyckas ) jaa så är det nog, jag vågar inte ta språnget fullt ut även om jag vill men tror jag är på god väg och tron kan ju försätta berg.
Anne! Du har rätt att känna dig harmonisk och välmående för kanske du lättare kan förlåta din mamma då?
Styrkekram till dig Anne 
Kramar om er andra också så klart ! 
Jaaa så många möjligheter vi har !
Tack Indiania
Så underbart att läsa att det är endast jag som kan ändra mitt jag!
/kram Spanaren

För min del handlar det ytterst sällan om huruvida jag har kraften eller ej, för den vet jag att jag och alla andra har.
Det handlar snarare om hur jag ska kunna kanalisera den i den verklighet med alla de hinder jag och min omgivning skapat runt omkring mig.
I min värld handlar det mesta om mitt mammaskap och att kombinera det med mina egna önskningar och min plats utan att få dåligt samvete och känna att jag tar från barnen för att ge till mig själv, om ni förstår hur jag menar.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Att lyssna till sitt inre jag och inte det yttre.
Hittar du styrka och motivation.
Fina ord Indiania
Tack Indiania för din omtänksamhet
Jag önskar dig och alla andra en trevlig helg!