Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 30508 ggr
korseett
3

En fluga kan förändra

Den senaste tiden har jag alltid haft en fluga som surrat och satt sig på dataskärmen. Jag slår ihjäl och så kommer det en ny och jag slår ihjäl osv. Igår satt där två flugor och jag kom på att kanske är det något som ska sägas mig?

Jag tog fram Solögas bok och läste om flugans betydelse.
Tag bort det negativa inom dig och hitta tillbaka till din egen kraft" Det handlar om att jag har ett val att skapa min värld utifrån min tro på saker och ting.

Jamen visst är det så! Väljer jag att tro på att jag inte kommer att vara fri från tex huvudvärk ja så blir det ju så. Jag har ju hela tiden ett val. Samma är tänket bakom valen, jag behöver ju inte välja bort något utan bara välja ett alternativ som är bättre för mig.

Jag väljer att skapa min egen framtid

[Spanaren]
2

Tänk vad olika tankar genom att tänka, kan förändra en människas tankar Flört /kram Spanaren

[GunillaR]
1

Min spontana tanke på vad flugan representerar är att de "rotar i gamla saker". Kanske dags att släppa det gamla och satsa på det nya.

Enligt Susan Seddot Boulet så står insekterna för andlig förnyelse.

Hoppfull
0

Hm, så intressant… jag har nämligen under en längre tid haft samma fenomen, fluga på skärmen, gärna precis där jag ska läsa… "rotar i gamla saker" känns inte helt fel med tanke på de processer som pågår i min kropp nu.

Tack för dessa tankar!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Indiania
0

#0 Visst är det spännande att få hjälp på vägen….I går landade en Amiralfjäril utanför mitt köksfönster.I går mådde jag inte så bra men denna fjäril hade också ett budskap, i Solögas bok står det:

Texten ur solögas bok är bortmodererad p.ga. upphovsrätten. Förlaget tycker inte om att vi lägger ut texterna/ Sajtvärden

Ja jag behöver ha koll på mig själv och lyssna på mitt inre, dags att ta en liten paus och vila i varandet.I dag var det dags för min bror och mig att hälsa på vår sjuke farbror, 9mil enkel resa. I dag bestämde jag över mig själv, jag stannade hemma och det känns så skönt

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Spanaren]
0

#4 Grattis till ditt eget-tänkande för att få må bra Flört

/kram Spanaren

[rore]
0

Hade samma funderingar som dig runt flugor. Upplevde samma fenomen, men jag lät de vara.

Fick ett svar i en anna tråd om vad de står för och budskapet var liknande detta.

Dags att lägga bort mina gamla föreställningar om dessa små insekter och ta till sig tecknen som kommer och försöka tolka.

Kan vi inte ha en liten tråd med frågor, som vi kan få svar ur genom den boken?Obestämd

Tycker jag skulle vara kulTungan ute.

Underbart. Genom att lyssna till vårt inre och följa det, så växer kraften inom oss.

Kram Rore

JILE
0

Ha..ha ja flugor har jag med som sitter vid skärmen. Kanske de vill att vi inte ska sitta där så mkt. :-)ibland slår jag inte ihjäl dom för de kanske är någon nära anhörig som fötts på nytt i en fluga. Men till slut blir man irriterad och tänker att det får väl vara det då.

Ja detta med att lyssna och tänka lite på sig själv gjorde jag idag när jag tog ett bingospel på nätet. Har alltid tagit andras födelsenr mm men så tänkte jag varför inte ta mitt eget och tänka lite på mig själv. Ohh så vann jag 100kr….alltid ngt.

Kramiz

allhealing
0

Jag slutade döda flugorna för några år sedan =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

JILE
1

Ja jag fick lite dåligt samvete när jag frågade min dotter när hon var liten varför hon lagt ut sockerbitar i fönstren. Jag matar flugorna , sa hon :-))

Aleethia
0

De försöker verkligen säga mig något, speciellt när alla fyra singlade ner i slasken och dog med ca ½-2 timmars mellanrum…
Spelar det någon roll om de är döda eller levande???Förvånad

korseett
0

Bara en massa döda flugor som det brukar bli på vinden på våren kan man ju inte se som ett budskap men om du upplevde kamikazeflugorna som underliga så kan det vara ett

Branneli
0

Hemma hos oss har det kommit "ett parti" flugor på senare tid.

Hrmmmm Obestämd…ska läsa igenom detta igen & klura över "livet just nu"……

Aleethia
0

#11 Jag hade vädrat under dagen och det var såna där som skiftar i regnbågsfärger (bamseflugor/spyflugor som låter som helikoptrar när de susar förbi örat på en). 4 st fick jag in och de levde inte länge, behövde inte ens använda flugsmällan om man säger så. Det var det som jag reagerade på, att allihop dog på samma ställe…