Lycklig och stolt ägare
till Islamic Woman är jag! Jag älskar att titta på henne och hennes ögon rotar sig fast i mig. Jag var såld vid första blicken på henne och jag blev så glad att den var kvar till salu!
Hon finns här i vardagsrummet och jag ska ta ner henne till en inramare som får hjälpa till med att få rätt ram. Sen ska hon få hänga det nya behandlingsrummet.
PS Jag fann inte tråden där den visade första gången men jag hoppas att det gick bra att lägga upp din bild Morgaine?
Mmm den är underbar och Gilla har en tavla till som jag också fastnade för. En gåtfull kvinna som ser ut som en Spanjorska och med lika underbara ögon/kram Spanaren
Ps Hoppas att hon har kvar den tavlan än, så att hon kan visa upp den för er alla.
Åhh vad härligt att hon fick komma hem 
Jag tycker själv om denna målning. Kan berätta att jag såg en bild av ett par ögon som var inramade av en röd slöja, inget mer. Och så ville jag göra den bild som jag hade inom mig.
# 1 - Jag har "spanjorskan" kvar, som egentligen är en brasilianska, en. Den heter Tamara the Samba Dancer
#0 Ja den tavlan är underbar korseett! Morgaine är fantastisk på att måla.Grattis korseett till din fina tavla!
Hon målade Mingo åt mig som betyder så mycket för mig.Kan tyvärr inte visa den då jag inte kan få ett " riktigt " foto där hon kommer till sin rätt.Vill morgaine lägga ut den här så skulle jag bli glad.
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "

Väldigt vackra konstverk!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack Gilla att du visade upp Brasilianskan också 
Mammis Gudinna vara bara så vacker … och ännu mera i verkligheten. Så kul det vore att få se Indianias Mingo också :-)
/kram Spanaren
Så vacker och sorgsen kvinna du äger Indiania/kram Spanaren
#6 Tack för du visade upp Mingo
Det är jag i tidigare liv Spanaren och lite av den sorgsenheten bär jag med mig fortfarande.
Kram
#8 Har aldrig sett dig, men fick för mig att det var hemskt likt dig vid kindknotor och mun och haka?
Det är mycket självupplevd lärdom i dessa ögon som säkert påminner om dina egna ögon i verkligheten också?
/kram Spanaren
#8 Vad roligt att ha denna tavla på sig själv några 100 år tillbaka Indiania :-)
Hur fick Gilla fram den? Jättefina och de andra också så fina färger. Nu är jag sugen på en jag med..en till förutom min systers tavla som hon ska få på lördag när vi uppvaktar henne.
Kram Jile
Gilla gör kvinnor åt oss alla!
men hur kom Indianias tavla till?
# 10 - Jag ska svara på din fråga om Mingo.
När Indiania berättade för mig om vad ett medium hade informerat henne om så sökte jag först efter en bild av denna kvinna. Jag gjorde detta i en meditation. Då dök det upp en bild av en kvinna som jag har försökt återgälda, plus en annan kvinna som jag tror mer har med mig att göra.
Jag fick Nubien till mig och kollade upp detta. Detta område ligger i dagens Egypten och var en av de första civilisationerna i Afrika.
När jag satte igång med måleriet så bad jag naturligtvis om hjälp. Till exempel så skulle hon vara baraxlad, men jag tog fel pensel och plötligt hade jag fått till ett kläde över axlarna och färgerna vinröd och svart uppenbarade sig.
Ja, ungefär sådär var det……….
Tack för du berättade Gilla och av de tre liv jag fick uppleva var livet i Afrika mitt lyckligaste liv. Därför betyder tavlan så mycket för mig och jag är så tacksam för det arbete Gilla lade ner på Mingo.
Kram

Vilka otroligt fängslande tavlor.
fantastisk berättelse!
Åhh!
Härliga tavlor och fin tråd att läsa.
Tack

Verkligen härliga tavlor och fina berättelser runt dem 
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Tackar, tackar 
#12 Vad fantastiskt Morgaine. Tycker sånt här är så intressant. Förstår att den har en speciell plats i ditt hjärta Indiania.
Kram Jile
Historierna om målningarnas tillkomst är ju magisk !
Jag förstår att ni är stolta ägare till dem
Vilken gåva du har Gunilla… fantastiskt vackert.
Tackar så mycket 
Jag ser detta som en mycket stor gåva som jag ska försöka förvalta med största ödmjukhet. För varje gång som jag får hjälp med teckningar och målningar så känner jag en sådan stor innerlighet i hjärtat.
Jag kan också berätta en annan liten historia.
För inte så länge sedan fick jag i uppdrag att göra en teckning av ett barnbarn, en kille i 1,5-2 års åldern. Efter foto. Jag började skissa och tyckte jag var ganska nöjd, så jag gjorde om teckningen på ritpapper.
När jag skulle lägga dit en bakgrund/skuggning så satte jag mig i köket med ritpapper-blocket vid staffliet, och var väldigt avslappnad. Bilden var ju färdig så jag behövde inte bry mig.
Men så var det som om någon tog tag i pennan och började ändra på bilden, så att det blev en pojke i fem-årsåldern istället. Ju mer jag ändrade desto mer framstod denna pojke som en som jag kände mycket mycket väl. Jag är helt övertygad om att det är min son från det liv jag levde som aristokrat i Frankrike då mina två barn, en pojke och en flicka togs ifrån mig.
Jag tror att det är denna pojke som uppenbarade sig för mig.
Så det var bara till att börja om igen och göra en skiss på denna pojke som jag hade i uppdrag att teckna. Och då bad jag om att få vara ifred och göra honom som han skulle vara. Och jag kunde leverera en bild till en nöjd farmor.
Jag ryser, när du berättar om hur dina målningar blir till.
Jag har ju sett dessa i någon tråd tidigare… de är så fängslande, att jag upplever att de har en historia att berätta.
Ja, nu vet jag att det verkligen är så…
Tack för att jag fått se dina målningar…
Nillan
# 22 - Jag ska jobba lite mera på den där bilden så att jag får till något klädesplagg. Jag har en bild om hur det ska se ut.
När den är klar så får ni se