distanskursers genomförande
Det finns ju en mängd kurser inom olika ämnen som numer går att göras på distans. Min fråga till er är vad ni tycker är den optimala genomförandet på en distanskurs.
Har ni erfarenheter av att själva gå eller lära ut genom distans så berätta gärna vad som var bra och vad som var mindre bra. Jag är tacksam om ni inte skriver vilken arrangör det var ifall någon känner sig utpekad.
Jag har erfarenhet av att ge kurs på distans i tarot.
Det är skillnad på att ge kurs på distans jämfört med irl på så sätt att kursledaren måste hela tiden vara ett steg före och "ligga i" för att aktivera eleverna.
Jag har även gett kurser i html-kodning och det gäller samma sak där, att ge eleverna stimulerande uppgifter för redovisning.

Jag håller på att gå en distanskurs nu i reiki 1. Jag fick kursmaterial i PDF format, där det står utförligt hur jag ska göra, vad jag ska träna på och så är det tankeuppgifter, ex "bara för idag ska jag inte oroa mig".
När jag startade upp kursen pratades vi vid i telefon ca 1 tim, där vi gick igenom materialet.
Nu efter 2 övningsveckor (det är 5) ska vi prata igen, och sen en gång till i slutet. Om jag behöver hjälp utimellan ringer jag eller mailar.
Jag tycker att upplägget och materialet är väldigt lätt att förstå.
Ingela
Vad är html - kodning? *nyfiken*
# 3 - html-kodning är vad en hemsida är uppbyggd av.
Om man ska beskriva vad det handlar om så är det en kodning som hanterar bakgrunder, bilder och texter.
Okay! Tack, är inte så hemma på alla förkortningar.
Oj oj oj, vad texten blev stor !!!!
Det var verkligen inte meningen, vet inte vad som hände 
Kramen!
#6 den blir så ibland och brukar inte gå och ändra
Ingen fara, har också råkat ut för det
# 7 - Det såg ut som om jag skrek