Healing iFokus

Healing

Etikettdjurkommunikation
Läst 1775 ggr
WornOut
0

Hjälp, snälla!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kattunge är borta..Rynkar på näsan Hon försvann någon gång inatt. Såg henne senast ca 21:30 igårkväll (tisdag). Hon har tidigare knappt varit utanför tomten, så något måste ju ha hänt! Gråter

Snälla, snälla, snälla kan någon fösöka få kontakt med henne ?
Hon heter Gismo, är långhårig och svart/vit. Hon är ca 14-15 veckor.

Hoppas att någon vill hjälpa! Jag är så himla orolig! Gråter

Amanda

Indiania
0

Hoppas någon här inne kan hjälpa dig, asamaria brukar vara bra på det.

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

[rore]
0

Försöker mig på "kom hem" tankar så den lilla gosingen

kommer tillbaka.

Jag är inte alls säker på detta men,,,,

Under en trång passage, betong trapp liknande sak och ett orange färgat tegel hus. Käns som den lilla kissen ligger och trycker där, skrämd av någonting.

[GunillaR]
0

Varför släpper du ut en sådan pass liten katt? Katter och speciellt kattungar upplever inte något som tomtgränser. Det är våra påfund, inte djurens.

nillanb
0

Jag hoppas din katt kommer till rätta !

Jag har tyvärr ingen kunskap i Djurkommunikation, så här kan jag inget göra.

WornOut
0

#3 Jag har haft katt i hela mitt liv odch dom har alltid varit utekatter(med tex. ladugård, pannrum,föråd att gå in i). Så våra kattungar föddes utomhus, då tog vi in dom, lät dom va inne några veckor sen öppnade vi dörren, och dom lär sig att dom hör hemma hos oss.. å enkelt är det.

[GunillaR]
0

Tills den lilla kattungen hittar något intressant som den måste utforska, ett rör, en brunn, eller så långt som till vägen………..

Eller inlåst i garaget, cykelförrådet eller något annat ställe man kan låsa in en kattunge i. De är så små och snabba så man märker inte när de smiter in.

Har du ingen koll på dem vare sig på nätterna eller dagarna?

[GunillaR]
0

Jag föreslåt att du tar kontakt med det katthem som finns närmast dig. Tar kontakt med dina grannar, sätter upp lappar i affären och på de ställen där folk är.

Be om hjälp att leta efter den i huset och i stallet.

Jag hoppas verkligen att du är ute och letar för fullt nu och inte ligger och sover i din säng.

allhealing
0

Känns som om katten inte alls är rädd. Hoppas den kommer hem snart.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Pysslan
0

Hur har det gått?

Har missen kommit tillbaka ännu?

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Debattia
0

Kommer kattungen tillbaks vilket jag hoppas den gör så var mer uppmärksam när du har dem utomhus. Kattungar ska inte vara ute och springa om nätterna.Dom kan råka ut för många faror.

Gå runt och fråga hos dina grannar,ring polisen ifall dom fått in någon kattunge. Annonsera i dina lokala tidningar…

Har just varit med om och tagit hand om en ung hankatt som förvirrat sig bort från hemmet. Tog in den ,kastrerade,vaccinerade och märkte,annonserade i tidningarna.Ägaren hörde av sig och katten har kommit hem igen. Betalar även alla utgifter vi haft hos vetten…Hoppas det går lika bra för denna kissekatt.

Lägg även upp en tråd hos kattpolisen och välkommen in och diskutera med oss på forumet "Hittekatter"

ID-märk honom när han dyker upp !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

[Spanaren]
0

När ett husdjur försvinner så ska man inte enligt mig komma med fördömande saker till en djurägare som redan är orolig!

Det är olika hur man bor och på landet så brukar många släppa ut sina kattungar.

Hoppas nu att allt går vägen och att kissen återfinns!

/kram Spanaren

[GunillaR]
0

# 11 - Det är inga fördömanden från mig. Men har man små kattungar så får man ha dem inne tills de är stora nog att veta vad de sysslar med och kan orientera sig ute.

Även om man bor på landet så kan man ju sköta om sina kissar när de är små och hålla uppsikt över dem. Sen är det ju viktigt att id-märka dem, speciellt om de kommer bli utekatter.

Och visst hoppas jag också att kissen kommer tillrätta!

Loet_old
0

Hoppas att du har fått igen kattungen. när dom är små så brukar dom inte fara så långt,troligt så har den blivit skrämd och ligger och trycker någonstans.

Rosina1
0

Jag såg hönsfjädrar svepa förbi, kanske du vet vart närmsta hönsgård finns?

Kram Rosina1

[Spanaren]
0

#12 När vi har haft katt så har jag vaktat den lille/lillan som bara den så att kattungen inte skulle springa bort fastän jag bor på landet :-)

Vi håller alla tummarna tillsammans/kram Spanaren

WornOut
0

Kissen är tillbaka! Tack allihopa för omtankarna :)

Morgaine - Jag förstår inte ens hur du kan med överhuvudtaget att skriva så som du gör ?!
"Jag hoppas verkligen att du är ute och letar för fullt nu och inte ligger och sover i din säng."
Vad är det fär j'vla fördomar du har om folk? Jag har mått hur dåligt som hlst och letat som en idiot.. Dvs. När jag inte vart på jobbet!! För hur skulle jag kunne hålla koll på mina katter dygnet runt? Jag har haft katter i hela mitt liv som har fått vara ute från ungefär samma ålder. Ingen har någonsin tidigare sprungit bort. Och du ska nog se att jag vet vad jag håller på med. Och mina katter är tillräckligt gamla för att orientera sig. Annars skulle väl inte min kisse hittat tillbaka?! Dom har redan bott utomhus i ca en månad nu och dom lär sig steg för steg. Du verkar ju iallafall inte ha så mycket sympati, eller vett överhuvudtaget, för den delen.

nillanb
0

#16 Det var ju skönt att din lilla katt hittat hem igen Glad

Jag förstår att denna tiden av oro varit fruktansvärd.

Jag tror inte att någon här hade avsikt att såra…

Men när det gäller små värnlösa djur kan känslorna lätt svalla, allas beskyddar instikter kommer automatiskt fram.

Slappna nu av och njut av din lilla katt Skrattande

[rore]
0

#16.

Jag är glad att höra att det lilla livet är till rätta.

Kela lite från mig också.

Indiania
0

#16 Vad skönt att höra att din katt är hemma igen! Skrattande Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaR]
0

# 16 - Då fick du dig kanske en tankeställare denna gången, att du ska ha bättre uppsikt över dina kattungar. Nästa gång kanske katten inte kommer tillbaka. Det finns många faror som lurar för en liten kattunge, men det tycks du inte begripa.

Du skriver hit för att du vill vi ska tycka synd om dig, men det är inte dig jag tycker synd om. Jag tycker synd om katten som varit på villovägar och på de andra katterna som riskerar samma öde och kanske inte kommer tillbaka.

Sympati med dig har jag inte, däremot med dina katter.

[GunillaR]
0

En sak till:

Innan du riktar din ilska mot min kritik mot dig så ska du kanske ta och tänka djupare än så.

Du känner inte mig och du vet inte på vilket sätt jag arbetar. Kanske det är så att jag har bett för katten att den ska hitta hem. Kanske är det så att jag kan kommunicera med djuren. Det där vet du ingenting om. Därför ska du inte rikta din ilska mot mig, någon som du absolut inte vet någonting om!

Så sluta upp med att vara en barnunge som pjoskar med dig själv och försök börja tänka efter hur du ska förhindra att händelsen upprepar sig.

korseett
0

Rättning från sajtvärden

okej som man börjar får man svar.

Morgaine- jag anser att ditt första inlägg i den här tråden inte är direkt sympatiskt. Härinne på healing ska inga åsikter om hur man håller en katt finnas, det hör hemma på kattsajterna. Du brukar visa medkänsla så jag hoppas att du bara hade en dålig dag. Jag vet att du har ett brinnande engagemang när det gäller katter men alla kanske inte delar ditt engagemang men är inte sämre djurhållare för det.

wornout- jag är glad över att katten kom tillrätta. Och jag förstår att du ilskande till.

Till er båda ber jag er tänka för och sansa er innan ni skriver. Ett felaktigt ordval kan ibland stjälpa innebörden i det man vill säga till ett negativt sätt. Det finns fler sätt att säga saker på.

Frid

korseett
0

nu låser jag tråden

Inlägget är låst för nya kommentarer