Hitta saken 2
Du har lindat in den i något för att skydda den.
Sen har du lagt den i en brun korg som bundits i hop av trä kvistar. Jag vet inte vad det kallas. Hoppas du förstår vad jag menar.
Kan vara så att du har tidningar i denna korg
Kanske i en skokartong som står på en hylla i ett skåp.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Inlindad i något som skydd, nerpackad i låda och sedan undanställd i skåp/förråd eller liknande. Känns som att den ligger med julprydnader …
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
Fick en känsla av att du bara helt enkelt ställt denna pippi bakom ett större foto i bokhyllan.
Den ligger i en skolåda som du har i garderoben och i ditt sovrum. Lyft på täcken och vips så kommer lådan och fågeln fram
/kram Spanaren
På skåp högt upp, på kanten

Du har "gömt" den på en hylla i skafferiet 

…. i ett linneskåp med tyger i….
Eva
Först kom ett skåp (ev. under), gardiner, tidningar, men sedan kom det också säng. Som sagt jag kan inte sådant här…
Med ljus och kärlek... Tina
Du har lagt den under något.
Den ligger i en plast påse(typ coop påse) tillsammans med andra prydnadsaker i ett skåp i hallen.
Jag får känslan av att pippin är placerad lågt, nära golvet inlindad i ett mörkt tygstycke, kan vara en gammal duk.
"Låt själen vara fri"
Den finns i närheten av något spetsigt, eller några spetsiga föremål av metall. Knivar och gafflar?? Den ligger nedstoppad i något, en ask?
Karin!
Är det inte fredag idag?
Var tog pippin vägen ??? 
Den står längst upp på en vit hylla och det ligger fotoalbum på vardera sidan om den.
solvinge verkar vara den som är närmast- grattis!
Grattis solvinge! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Grattis solvinge
Grattis Solvinge! 
Med ljus och kärlek... Tina
Grattis Solvinge!

Men ligger där inte någon gaffel eller kniv i närheten ???? 

En ………liten……….
Grattis Solvinge 
Grattis Solvinge
#20 hehe näe men kanske en bild på en?

Grattis Solvinge!
Grattis Solvinge!
Ojdå, kul att det blev så rätt.
Tack alla! Kram från Anne
Hej!
inte för att jag vill låta kritisk, men jag antar att ni inte bara har gissat hej vilt med det här, utan att ni verkligen har försökt att se var den här fågeln ligger.
Men varför kommer alla då fram till så olika svar? Borde inte alla få fram samma bild?..
det är sådana saker som får mig att inte tro på sånt här, för det är klart att någon "gissar" rätt tillslut..
ni kommer säkert säga att alla här inte har övat lika länge och så vidare, men ändå?
--------------
jag är själv väldigt intresserad av lite övernaturliga saker, men vet inte riktigt om jag tror på det, för mycket tror jag har logiska förklaringar..
t.ex. så ser jag alltid ett starkt, vitt ljussken kring föreläsaren i skolan, men det kan ju bero på mycket, som när man tittar inifrån på ett fönster och sedan flyttar blicken eller blundar, så har liksom bilden "bränts fast på hornhinnan" så man ser det här framför sig, ni vet vad jag menar va? det kan ju vara likadant med det vita ljuset kring föreläsaren..!
det jag inte kan förklara däremot är att jag de två senaste gångerna även sett en riktigt klar ljusgrön färg skina vid sidan av henne så starkt att jag nästan blivit bländad. men det kan ju vara hjärnan som spelar mig ett spratt också?
jag är väldigt ofta medveten om att jag drömmer på nätterna, så brukar kunna styra mina drömmar rätt mycket och flyger mycket. händer även att jag sanndrömmer.
och astralvandring har jag också upplevt, både då jag håller på att vakna, och även framkallat det självmant (vilket jag slutade göra då jag läste i en bok att det kan vara farligt). men även fast jag vart med om den här stickande känslan (som när en kroppsdel somnat) i hela kroppen, och det lustigaste var när den känslan även kom genom hela huvudet.. och det tjutande ljudet och det kändes som att jag var kanske 10 cm ovanför kroppen, så tror jag inte riktigt på det.
för kroppen kan säkert spela en massa spratt, och göra så att man inbillar sig saker.. Eller vad säger ni?
Jag gissade
#26 välkommen hit får jag lov att säga för jag tror inte att jag sett dig här förut eller? För ordningens skull så ber jag dig starta en ny tråd om det du skriver efter avdelningen med strecken men det ovanstående kan platsa i den här tråden.
Jag svarar att det här är en övning i syfte precis som med de andra intuitionsövningarna, att stärka och få upp förmågan att se. Till det behövs träning och åter träning. Jag tror att det är en förmåga som kan övas upp även om några har den med sig från start.
Vi övar och vi utger inte att vi kan se men om någon frågar försöker vi efter bästa förmåga. Framförallt har vi roligt med dom här övningarna