Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 607 ggr
NessaInglorion
0

Mer andlig under hösten

Hej hallå!

Jag upplever att jag är mer spirituell under hösten än under resten av året. Varför är det så? Jag vet att skiftena av årstiderna är kraftfulla men varför just hösten?

Någon som har något finurligt och bra svar? Skrattande

Kram Nessa

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
0

Det kan vara så att naturen och alla energier "runt om" lugnar ner sig och att man lättare kommer i kontakt med sitt högre jag och sin andlighet.

Jag har faktiskt också lagt märke till samma sak Flört

Men detta är ju bara min teori……..

korseett
0

det har jag inte tänkt på förut. Kanske fler som har erfarenheter av olika årstider?

stormvind
0

Nåt fånigt med årstider!

Mitt hår växer mer på sommarenObestämd

Hösten är fridens tid annars utan en massa måsten. Får kura i soffan utan att tänka på ogräs!

korseett
0

#3 gapskratt! låt mig gissa att du har en trädgårdFlört.

stormvind
0

S T O R Obestämd

Jag älskar min trädgård men den ska skötas också, tyvärr har den inte fattat det på egen hand. MEN nästa år……Oskyldig

P.S Korsett jag och min familj har också annamat lev väl-lev-fett och jisses vad vi mår bra-D.S

Indiania
0

#0 Jag tror det är precis som #1 Naturen lägger sig till ro och eftersom vi är en del av naturen så kanske vi lättare kommer i kontakt med vår andlighet när vi lugnat ner oss lite?

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Kaylaza
0

Jag håller med teorin om att naturen lägger sig till ro, men jag känner oftast starkast energier precis i den stora explotionen av färg och utblomning på höstsommaren. När allting brister ut i sin stora prakt och ger ett fulländat farväl och på återseende kan jag knappt göra någonting utan att känna av andlighet. Senast idag började jag se auror mitt i en föreläsning *skratt*

Men visst är det något magiskt över hela hösten…. ^^

NessaInglorion
0

Ja, kanske det kan vara så helt enkelt. Naturen har jobbat hårt hela våren och sommaren och nu är det tid för vila - så känner kanske även vi. En intressant tanke och väldigt rogivande. Glad

"Låt själen vara fri"