Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 1073 ggr
jello65
0

Svåra tider framöver

Hög arbetslöshet.Många får lämna hus och hem.Energipriserna blir extrema höga.Sociala uppror i många länder. Nu när guldet kan stiga 500% genom åren framöver .Det som kommer nu är inte en nedgång utan en stor Depression som kanske varar i ett tiotals År.Ser även en väldigt stor risk för Massvält högre pris på oljan leder prisuppgångar på gödsel och bekämpningmedel( dvs det som lett till överbefolkning) Billig energi har gjort Världen RIK

jello65
0

Blev kanske lite fel på Rubriken.men postat är postat va?

allhealing
0

All förändring kan observeras från två perspektiv.

Det ena är det rädda perspektivet det andra är det kärleksfulla.

Endast det rädda perspektivet kommer att värdeladda det som sker med just rädslor.

Kärleken observera det som sker och har inget behov av att döma. Kärleksperspektivet bara är.

Oavsett vad det nu är som är på gång under de sista kommande månaderna av detta året så är det väldigt kraftfullt. Det är den energin som så många av oss iforumet kan förnimma mer eller mindre starkt i våra kroppar just nu sedan några månader tillbaka.

Observera det som sker från ett kärleksfullt perspektiv så kommer det att gå så mycket lättare än om man försöker möta det med rädslan kraft.

Glöm inte heller bort att ingenting är bestämt om framtiden. Tankens kraft är VÄLDGT kraftfull. Skicka mycket kärlek och ljus in i den annalkande framtiden oktober-november så kommer detta att fungera som en motkraft till allt det negativa som så många engagera sig i här på vår planet.

En god tanke räcker för att neutralisera 10.000 negativa tankar. Kraften i en god tanke är alltig mycket högre och starkare i vibration än en rädd instängd tanke.

Skicka iväg ett antal ton med ljus och kärlek. Oskyldig

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[BigMama]
0

Det du räds drar du till dig och TVÄRTOM.

korseett
0

ja man kan ju vända på steken och se vad som positivt kan komma ur situationen. Det är inte lätt att se när man står mitt i skiten men att finna det positiva i det negativa, om än med lite ironi ibland hjälper mycket.

Att oljan är på väg att ta slut har vi ju vetat länge men många tror ju inte på det och att det finns bunkrat osv. Det finns olja men den går inte att utvinna med den teknik vi har idag. Kanske dags att steget vidare från olja nu då? Ta steget vidare från befolkningens slöseri?

Indiania
0

#2 Ja det där med tankens kraft håller jag absolut med om och vi väljer själv våra tankar.Det gäller att tänka goda tankar som du skriver allhealing.

#3 Så sant så sant BigMama

" Var nära naturen - var när dig själv "

Anco
0

Inte utan att jag funderar över om jello65 verkligen menar vad h*n skriver eller om det är skrivet med ironi inblandat.

Har lite svårt att ta till mig sådana här domedagsprofetior. Visst vet jag att det är skit med världen idag. Visst känner jag av arbetslöshet och minskad ekonomi. Visst känner jag oro inför miljöhot. Osv, osv.

Men samtidigt kan jag inte låta bli att känna positivism…. Vi är många som tänker positivt, vi är många som önskar förändringar.
Som någon skrev inne på en annan sajt : Vi är dem vi har väntat på.

Många vänder sig mot andlighet, healing,naturreligionerna i tider som dessa. Nu är det dags för alla oss att stå upp och visa vilken kraft som vi har, vilka resurser vi kan skapa.

Vi kan kanske inte skapa arbeten, pengar osv till alla världens invånare, men vi kan alla dra vårt lilla strå till stacken och göra vad vi kan för att läka och hela Moder Jord. Om vi dessutom går samman…. då tror jag vi kan skapa mirakel.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Rosina1
0

Det är egot som styr våra rädslor, inte kärleken och ljuset!

Rosina1

Soffe
0

#7 Håller jag med om!

Kaylaza
0

Instämmer med många som redan skrivit -nu i en svår tid testas vår tro och vår uppfinningsrikedom.

Om vi tror på oss själva, och därmed vågar hitta lösningar så kommer vi fixa det här. Visst, det kommer ta tid, så det gäller att skaffa sig orken, men det man måste klara det klarar man.

Jag tror på oss!

tilja65
0

#2 Fantastiskt bra skrivet! Det tar jag till mig helt och fullt och flera av er andra är inne på samma linje. Jag är övertygad om att det växer fram mycket positivt ur det som nu händer, men det är lätt att gå i fällan och släppa fram rädslan istället.

/tilja

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

jello65
0

Välkommen i matchen Healings Fans! Spelar ingen roll om man hela hela Världen Min syn är denna:

Denna typ av litteratur skrev några få och ett halvdussin amerikanska och andra debattörer  i dessa termer redan för 5 år sedan och i lite allmännare hållning  sedan perioden 1975-1980. Min oerhört negativa hållning ang världsekonomin eminerar från nedan, eller rättare sagt från den människobubbla som byggdes upp från 1905 till 2005 uteslutande pga tillgången på obegränsad billig energi - där mängden människor  på Jorden ökade från 1,5 miljarder till 7 miljarder. När oljan blev bas för flera tusen industriprodukter, blev ryggmärgen till alla transporter, till all kostgödning, till alla jordbruksmaskiner, till alla  bekämpningsmedel, till stor del el-genereringen etc.

1,5 miljarder människor byggdes upp på Planeten Tellus (Jorden) från år "0" till 1905, dvs kanske över 100.000 år. Boomen kom på 100 år. När oljan nu sinar (se flimen "År 2013") fortsätter mänskligheten  öka, maten att minska, transporterna att bli dyrare etc.

REGEL 1:LÄS BOKEN (ni som inte gjort det) A CENTURE OF (economy) WAR av William Engdahl. Som FLERA finns några "musts" . Detta är ETT MUST. Först då får ni pusselbitarna på plats. Själv trodde jag att jag kunde den avgörande historien. Det var fel. Jag har fått rättat mycket vartefter jag läser boken. Har 9% kvar - man måste läsa långsamt. Så vass är den.

jello65
0

Hoppas det bara några till som hajar till på förekommen andledning

Soffe
0

#11 Healing Fans?

[rore]
0

Härligt att höra att de ljusa kärleksfulla tankarna är starka.

Har haft en tendens att dra tankarna åt det negativa hållet tidigare. Utan att vara medveten om det.

Idag kan jag se när det gamla invande tankemönstret sätter in och avbryter den negativa tanken och omvandlar den till possitiv i stället.

Härligt att bli medveten om de där tankarna som cirkulerarGlad

korseett
0

hej jello!

Ja om boken är på engelska så får jag nog avstå. Men att de senaste 100 åren har satt mest negativa spår i världen pga den konsumtion och drivkraft att alltid förenkla och ibland till vilket pris som helst är mycket tråkigt. Vem vet om vi står i början av en fantastisk evolution eller i slutet av den?

Jag har läst boken Olja och den gav mig en del insikter om hur oljevärlden fungerar. Allt snack om att det finns olja- ja det finns det men de kan ju inte få upp den ur marken eftersom den finns på sådan mark där det hittills är omöjligt att få upp. Men det finns ju inte hur mycket olja som helst eftersom det är en process som har utförts under flera hundratusen år. En ändlig resurs helt enkelt. Varför nyttja ett kretslopp som är borta sedan länge? Inte undra på att vi ökar på de normala svängningarna i naturen.

I och med att oljan upptäcktes och dess fördelar så ökades takten på industraliseringen på. Men i dess spår finns både för- och nackdelar. Vi kan inte gå tillbaka och få det ogjort men vi kan från nuläget göra det vi kan för att inte spä på.

jello65
0

Spä på vill jag göra för att Världen står inför ett vägskäl.Vissa vill kanske blunda men det jag har skrivet står jag för.Plockar man bort 2% av oljan i Sverige idag får man bygga Ett nytt Kärnkraftverk istället.Billig energi hör ihop med X-nya medlemmar på vår Jord

Anco
0

#16 Och hur  tänkte du nu…???

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Hoppfull
0

Jag tycker att det är jättepositivt att vi står inför denna utmaning! Nu får vi chansen och möjligheten att förändra hela den globala synen på ekonomi. Vi kan nu välja att satsa på hållbara ekonomiska system byggda i solidaritet med omvärlden! Att det system vi byggt hittills skulle falla samman var nog ganska självklart eftersom det byggde på utarmning av vissa till fördel för andra och det är inget vi i längden kan hålla på med. Så trots att det kommer att bli tufft är detta en vändpunkt och vi går nu mot en betydligt ljusare framtid!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

jello65
0

Hoppfull Den stora frågan är kanske vad det kostar i mänskligt lidande

Hoppfull
0

Absolut, men hur ser det ut redan idag med miljoner människor i svält, militanta diktaturer, förtryck och krig… ? Kanske får vi även se västvärlden lida nu en tid men det är en del i något mycket större och dessutom något vi själva är en del av och bidrar till.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

sweethoney
0

Om det mänskliga lidandet består i att man får omvärdera sin livssituation, tex inte åka på utlandssemester 2 ggr per år, inte ha två bilar i varje familj, inte konsumera nyaste tekniken hela tiden, inte köpa nytt nytt nytt, så kanske det inte är så hemskt?

Det jag med detta menar är att man kan alltid välja att se saker från mer än ett håll.

Jag håller helt klart med Hoppfull och alla andra som ser detta som en utmaning. Helt klart närmar vi oss ett vägskäl, och vi måste alla välja väg. Fast jag tror att en stor del av mänskligheten inte är medveten om att det är så.

Amor vincit omnia

Indiania
0

#19 Nej det är nog bara bra att inte kunna göra allt detta som har med status att göra.Vi borde dela med oss i stället så de som verkligen lider i våra u-länder får det mänskligare.Det skulle då ske på ett sådant sätt så inget försvann i mellanhänder etc

Tänk öm varje individ i Sverige tex bistod med en liten summa varje månad, det skulle ju göra underverk.

Det för ju också med sig i vår välfärd att vi inte har den goa mänskliga och medkännande känslan med varandra,Det finns ju de som aldrig stannar upp utan stressar sig igenom hela livet.

Tror det är bra att vi närmar oss ett vägskäl.

" Var nära naturen - var när dig själv "

jello65
0

VIKTIG LÄSNING 

Välkommen i matchen??!

Denna typ av litteratur skrev Jag, Gunnar Lindstedt och ett halvdussin amerikanska och andra debattörer  i dessa termer redan för 5 år sedan och i lite allmännare hållning  sedan perioden 1975-1980. Oss oerhört negativa hållning ang världsekonomin eminerar från nedan, eller rättare sagt från den människobubbla som byggdes upp från 1905 till 2005 uteslutande pga tillgången på obegränsad billig energi - där mängden människor  på Jorden ökade från 1,5 miljarder till 7 miljarder. När oljan blev bas för flera tusen industriprodukter, blev ryggmärgen till alla transporter, till all kostgödning, till alla jordbruksmaskiner, till alla  bekämpningsmedel, till stor del el-genereringen etc.

1,5 miljarder människor byggdes upp på Planeten Tellus (Jorden) från år "0" till 1905, dvs kanske över 100.000 år. Boomen kom på 100 år. När oljan nu sinar (se flimen "År 2013") fortsätter mänskligheten  öka, maten att minska, transporterna att bli dyrare etc.

REGEL 1:LÄS BOKEN (ni som inte gjort det) A CENTURE OF (economy) WAR av William Engdahl. Som ? finns några "musts" . Detta är ETT MUST. Först då får ni pusselbitarna på plats. Själv trodde jag att jag kunde den avgörande historien. Det var fel. Jag har fått rättat mycket vartefter jag läser boken. Har 2% kvar - man måste läsa långsamt. Så vass är den.

http://lotidningen.lo.se/?id_item=24429

"När oljan sinar måste facken ställa om"

När oljan sinar innebär det slutet på hundra år av tillväxt. Löneökningar blir ett minne blott, och fackens roll måste förändras i grunden, anser forskaren Daniel Berg.- Facken måste fort omvärdera sin roll som i första hand ekonomiska intresseaktörer till att förvalta demokrati, medbestämmande och fördelning i produktionsprocessen. Att bara slåss för högre löner är meningslöst. Det skapar i framtiden bara missnöje bland medlemmarna eftersom det misslyckas när den kaka som alla ska dela på inte längre växer, anser Daniel Berg.

allhealing
0

Som jag skrivit tidigare, det är ett val vi gör.

Väljer vi rädsla och observerar världen genom dessa ögon.

Eller beskådar vi världen med kärleksfulla ögon?

Det är ett enkelt val, det är därför det är så svårt att förändra sig från rädslan till kärlekens val.

Orsaken till att det upplevs som ett svårt val beror på att rädslan lever i ett överflöd av rädslor som sina närmaste grannar.

Det är då svårt att se att det finns något annat alternativ överhuvud taget.

Glad

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

jello65
0

Historiens gång Fråga en historielärare om han eller hon kan förklara detta…… Abraham Lincoln blev vald in i kongressen i 1846. John F. Kennedy blev vald in i kongressen i 1946. Abraham Lincoln blev vald som President i 1860. John F. Kennedy blev vald som President i 1960. Bägge var väldig upptagna av borgrättigheterna. Bägges hustrur miste ett barn, medans de bodde i Vita Huset. Bägge Presidenter blev skjutna och dräpta på en fredag. Bägge Presidenter blev skjutna i huvudet. Nu blir det mycket märkligt: Lincolns sekreterare hette Kennedy, Kennedys sekreterare hette Lincoln. Bägge blev mördade av en person från sydstaterna. Bägge Presidenterna blev efterföljda av en från sydstaterna med namnet Johnson. Andrew Johnson, som efterföjde Lincoln, föddes år 1808. Lyndon Johnson, som efterföljde Kennedy, föddes år 1908. John Wilkes Booth, som mördade Lincoln, föddes år 1839. Lee Harvey Oswald, som mördade Kennedy, föddes år 1939. Bägge mördarna blev kända med 3 namn. Hos bägge är namnen sammansatta av 15 bokstäver. Håll dig fast nu: Lincoln blev mördad i en teater med namnet "Ford" Kennedy blev mördad i en bil av märket Lincoln, fabrikerat av "Ford" Lincoln blev mördad i en teater, och hans mördare sprang till ett varuhus för att gömma sig. Kennedy blev skjuten från ett varuhus, och hans mördare flydde till en teater och gömde sig där. Booth och Oswald blev mördade för vad de gjort. Varför skedde allt detta på så här? Är det Gud, som vill visa oss, att han styr historiens gång? Se här. Det är helt otroligt: 1) Vik en ny $20 dollar sedel samman… 2) Vik den igen som bilden visar: 3) Vik den andra sidan på samma sätt, åt andra hållet: 4) Vänd på den nu… Genom att vika en 20 dollar sedel samman på ett simpelt geometrisk mått, kommer det en katastrof fram, som visas på alla 20 dollars sedlar!!! Som om detta inte var nog, är detta vad du får se: För det första: Pentagon i flammor… Därefter Twin Towers… Och se här.. !! Kan det visas tre tillfälliga katastrofer på en $20 dollar sedel? Katastrof 1 (Pentagon) Katastrof 2 ( Twin Towers ) Katastrof 3 (Osama)??? Se här också: 9 + 11 = $ 20 !! 9/11 = September den 11 är dagen, då Twin Towers och Pentagon möttes av angrepp. Är det en tillfällighet? Du bestämmer, vad du vill tro.

jello65
0

Allhealing Vi väljer om vi lever i verkligheten eller ser med blinda ögon

korseett
0

Nu kommer jag in som moderator.

Som den här tråden har blivit så passar den bättre på illuminati.ifokus

På healing.ifokus har den inget att göra längre eftersom jag tolkar den att det handlar om konspirationsteorier.

Jag tackar dig jello65 för att du skrivit men som du märker kommer du aldrig att få igång den diskussion som du förtjänar härinne inom det ämnet. För det här ämnet ber jag dig söka till det andra forumet och du är välkommen att diskutera andra ämnen som ligger inom healing.ifokus verksamhetsområde.