Min återkoppling - The Reconnection
Jag vill berätta om det fantastiska jag varit med om nu under veckoslutet. Jag fick äntligen uppleva The Reconnection - återkopplingen och det var helt fantastiskt!
Eftersom alla kanske inte vet vad Reconnection är så gör jag först en snabbsammanfattning här, men det finns mycket mer att läsa om det på nätet för den som är intresserad. På denna healingsajts förstasida kan man också läsa om detta under läsvärt och sedan Healingmetoder.
Reconnective Healing och The Reconnection är en högre och nyare form av healingenergier eller frekvenser än vad vi tidigare upplevt.
Reconnective Healing är frekvenser som förmedlar återkoppling med helande energier i universum och försiggår på ett helt nytt frekvensområde som överförs via ett spektrum av ljus, kärlek och information. Denna healing introducerad genom Eric Pearl.
The Reconnection eller Personlig Reconnection och fungerar som en återkoppling av förbindelsen mellan kroppens meridianer och nätet av kraftlinjer som omger vår jord. The Reconnection har med livsvägen och personlig utveckling att göra. Den aktiverar just Din unika potential så att Du kan knyta an till människans ursprungliga känsla av obegränsad kontakt med allt i livet.
Eftersom jag själv använder healingformen Reconnective så är detta inget nytt för mig, men The Reconnection gör man bara en gång i livet och det har jag därmed aldrig varit i kontakt med. Jag har bara läst om det och var väldigt nyfiken. Hur upplever man återkopplingen då? Upplevelserna är väldigt olika och ingen upplever det på samma sätt så det är inte så lätt att beskriva. Jag ska istället försöka beskriva hur det var för mig och det är inte heller så lätt eftersom det handlar om känslotillstånd helt enkelt.
Behandlingen sker vid två tillfällen, två dagar i följd. Under den första dagen kändes det ungefär som en vanlig Reconnective healing. Då brukar jag känna total avslappning, trycket ökar i vissa områden och det kan pirra och röra sig i kroppen. Ljus brukar komma och gå och i vanliga fall känner jag nästan alltid av färger, men inte denna gång. Jag som hade mycket stora förväntningar på Reconnection tänkte att jaha, var det "bara" detta…
Andra dagen hände betydligt mer! Till en början så var det som dagen innan. Jag kände mig fullständigt avslappnad nästan omedelbart. Det rörde sig (jobbades med mig) i vissa delar av kroppen och ljus kom och gick. Nytt var att jag inte längre kände av det tryck som jag nästan alltid har i pannan och speciellt när jag slappnar av. Efter ett tag hörde jag en röst (jag själv?) säga i huvudet att jag måste välkomna Universum, så då gjorde jag det. Och då började det genast hända saker. En omedelbar och otroligt stark känsla av frid, kärlek, ja nästan salighet infann sig. Sedan kändes det nästan som om jag fick ett metallband över huvud/panna och det "jobbades" med mig. Bandet fortsatte sakta ner över hela huvudet. Det började pulsera runt omkring mig. Jag tror att pulserandet bestod av ljus och känslor och som om kroppen tänjdes ut åt min högra sida, speciellt huvudet. Sedan var det som en fantastisk närvaro av någonting som trängdes omkring mig. Allt detta kom och gick och åter igen hördes en röst som sa att jag måste slappna av och våga släppa in. Jag sa till mig själv flera gånger: jag slappnar nu av och välkomnar Universum. Nu kom inte bara ljuset utan också färger. Allt pulserade och det var som att jag reste och jag kände hela tiden denna salighet inom mig. Flera gånger var det som om jag bara ville börja skratta eller gråta… Detta är en otrolig upplevelse! När sessionen var klar så ville jag inte alls att den skulle vara över. Jag ville inte alls komma tillbaka utan bara få fortsätta flyta omkring i detta tillstånd. Med stor möda fick jag övertala mig själv att återvända och börja röra min kropp. Det var en stor ansträngning att samla sig och börja prata och öppna ögonen. När jag väl gjorde det så märkte jag att hela jag var som ett stort leende (inombords) och det kändes som om mina ögon blivit åtminstone 5 gånger så stora. Det kändes som om de var uppspärrade och som att jag nu ser betydligt bättre. Hjärtat kändes vidöppet och jag kände mig som pånyttfödd! Som sagt är det inte så lätt att förklara och jag har säkert inte fått med allt (det har jag inte) och kanske inte helt i rätt ordning, men jag har nu gjort ett försök att beskriva hur återkopplingen var för mig.
Carina om du läser detta så vill jag skicka ett jättestort och varmt tack till dig ännu en gång!
Kram
Tilja
Med ljus och kärlek... Tina
Det låter alldeles fantastiskt
Tack Tilja för att du delar med dig av allt detta du upplevt! Det är underbart att känna in vad du varit med om.Jag gläds av hela mitt hjärta med dig.
Har läst Eric Pearls bok och tyckte mycket om hans bok och kände av energierna då jag läste boken.
Det finns ju många olika Healingmetoder ( även om allt kommer från samma källa ) och har själv upplevt liknande som du skriver om men jag är väldigt sugen på att få The Reconnection-återkopplingen,som jag tror ger mycket och som du återger här.
Tack än en gång för du delar med dig till oss andra! 
Kram, kärlek och ljus till dig!
Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack till er också för att ni läst och reflekterar. Min önskan är att alla, precis alla, ska få uppleva återkopplingen, på ett eller annat sätt.
Kram Tilja
Härligt! 
Ja ska flytta i höst & kommer då att ha nära till en som kan Reconnection - känner att ja måste komma vidare i min utveckling nu. Får se hur det går framöver med detta - hur som helst, kul att ha ngt att se fram emot 
/L

Det där låter ju väldigt spännande, vad roligt för dig!
Jag vill nog också göra, men jag vet inte om jag är redo än.
Kram Ingela

Åh, vad roligt att få läsa om din upplevelse! Jag är helt grön inom allt vad healing heter, och har i hela mitt liv bara fått tre reconnective healing-behandlingar. Jag har ärligt talat varit ganska skeptisk till allt "sådant här". Därför gick jag på min första RH ganska blasé, på vinst och förlust, i mitten av juli då jag mådde riktigt ruskigt och plötsligt utvecklade nån slags ångestsyndrom som kändes som ett kvitto på att något var väldigt fel i mitt liv. Och därifrån gick jag sen i ett sådant lyckorus att jag liksom inte hade någon möjlighet att ifrågasätta äktheten i healing längre.:) Så har det fortsatt. Euforin är utbytt mot något slags jämnmod, och jag är idag oerhört lugn, positiv och trygg i att vara en del av Alltet.
Hur som helst så är jag enormt nyfiken på The Reconnection också, men känner att jag måste vänja mig vid min nya existens och de högre frekvenserna ett tag innan jag tar nästa steg. Jag har stor respekt för allt som handlar om frekvenshöjning och ett närmande av det högre, andliga. (Ja, budskapet om kundalinispöket har nått även en gröngöling.;))
Men TACK för att du delade med dig! Jag ser fram emot att läsa om hur du fortsätter din resa nu.
Live to love. www.spiritinmind.se
Jag tror att när man väl känner att det är dags för en viss sak, då ser man till att få det gjort eller så får man hjälp på olika sätt så att det blir av.
När jag hade läst Eric Pearls bok, så blev jag så fascinerad av detta och bestämde mig direkt för att jag ville gå en kurs hos honom. Jag satte mig ner och googlade och det visade sig att han skulle komma till Sverige bara ca 2 månader senare! Visst är det otroligt! Kursen var jättedyr och jag visste inte riktigt hur jag skulle få ihop pengarna, bara att jag skulle få ihop dem. Strax därefter kom ett vinstbrev i brevlådan och det visade sig att jag som aldrig vinner något hade vunnit 10 tusen på en lottprenumeration som jag hade! Nu för några veckor sedan så bestämde jag mig för att det var dags för nästa steg, The Reconnection och började leta efter någon som utförde den. Det visade sig inte så lätt i mitt område, men som genom ett under så hittade jag en certifierad reconnective healer som skulle komma åt mitt håll! Jag trodde inte att det var möjligt att jag skulle ha ett sådant flyt, men så fantastiskt är det.
Kram Tilja
Tack Tilja för din härliga berättelse. Vilken underbar upplevelse!
Jag missade ditt inlägg Laboliina. Antagligen satt jag och skrev inlägget nedanför då. Du gör en väldigt fin beskrivning av dina upplevelser av Reconnective healing. Härligt att höra
Jag vill bara tala om att det inte finns något farligt med Reconnection, men naturligtvis ska du vänta tills du själv känner dig mogen för nästa steg
Även jag är nyfiken på att följa din resa 
Lycka till med steget mot återkoppling även Indiania, Lynxx och Janing.
Tack själv korneett 
Tack Tilja! 
--------
Ja kan ju berätta apropå detta med att saker sker för att hjälpa en på traven - när man väl fattat beslutet.
När ja hade bestämt mig för att sätta upp mig som intresserad & sedan anta erbj. att titta på lgh. så…
Den 27:e kollade ja på lgh & svarade att ja vill ha den - 28:e
dimper de ner ett brev fr SEB - som meddelar att en försäkring som inte hade en tanke på - bara betalat 43 kr/år i massor av år & sedan inte tänkt vidare på den - & hade ingen aning om att den skulle utbetalas nu när ja fyllt 54. 14 papp kommer att utbetalas nu i sept. Ingen tillfällighet i detta asså - de bara funkar!
Kanon! Behövs precis nu när ja ska flytta - med alla extra kostnader de innebär…
/L
''Ut supra in fidem'' - Som ovan till bekräftelse.

Hej igen!
Tack för din respons, Tilja.:) Skönt att höra att en Reconnection beskrivs som "riskfri". Det är väl mest jag själv (egot) som måste känna att jag hänger med i svängarna, eftersom det bara har gått en månad sedan jag var skeptiker. Min man är det fortfarande, men han erkänner villigt att "något" har hänt. Allt här hemma är så harmoniskt nu, och jag kan inte påminna mig om att jag har mått sähär bra och känt mig såhär lugn någonsin tidigare i hela mitt vuxna liv. En av mina första insikter efter healingen var att jag måste byta jobb. Och tänka sig - ett nytt jobb som skräddarsytt för mig uppenbarade sig samma vecka som beslutet var fattat! Så nu har jag sagt upp mig och ska börja det nya den 14.9. DET är vägledning!
Ha en riktigt underbar söndagskväll, alla där ute! Och återkoppla er bit för bit, för sjutton!;)
Tack för att du delar med dej av dina upplevelser,alltihopa verkar jättespännande. Jag har läst boken "Väck din inre healer" skulle väldigt gärna vilja prova både healingen och att få göra återkopplingen.
~ mayolica ~
Tack Tilja, för att du delar med dig. Låter alldeles fantastiskt.
Kram Rore
Tack ska ni ha allihop för responsen! Hoppas att ni som är nyfikna på det får möjlighet att pröva själva 
Vilken lycka Lynxx och ännu ett bevis på att man faktiskt får lite hjälp på traven ibland 
Oj Tilja vilken härlig upplevelse. Jag har fått 2st reconnective healingar och jag kände att det var starka healingar mot vad jag fått förut. Man kände sig som man var gladast i världen efteråt. Ville hjälpa alla. Man ville liksom att detta lyckorus inte skulle ta slut :-)
Skulle vara intressant att göra denna återkopplingen som man gör bara en gång. Är intresserad jag med.
Tack för härlig information hur du upplevde det. Vinsten du fick var nog ämnat för detta..
Kram Jile
Tack Tilja65 för att jag fick komma till dig, ge dig Reconnection och vara en del av din upplevelse.
Jag är så tacksam att Universum ger den här gåvan via mig!
Det är otroligt det här med att vi får hjälp på traven när det är dags. Ett bevis för att vi själva inte styr allt 
Jepp!
De som gäller e att följa/ge efter för sin känsla - de e bara du som vet hur du känner det - om det maler i en att göra ngt. & det inte ger sig - så ere för att det e dags att göra det helt enkelt. Då brukar det övriga åxå lösa sig.
De flesta e för fega för att ge efter - tryggare & enklare att ha de som man har de…man vet vad man har men inte vad man får. Många låter åxå andra bestämma över deras liv - även som vuxna.
Därför ere många som inte kommer vidare med sina liv/erfarenheter - utan trampar på i samma spår hela tiden - liksom den stackars åsnan vid kvarnen eller vattenpumpen. De får väl ist. forts. i sina nästa liv med att ev. göra slag i saken & våga ta steget, antar ja…
/L
Ja, jag är säker på det Jile
Pengarna kom som på beställning! Visst är denna känsla av ett lyckorus fantastisk 
Tack än en gång carip och jag är också myckt glad för att du fått gåvan att återkoppla oss… Underbart 
Det du skriver är så sant Lynxx, men det är inte så lätt, vi är så insnärjda i ett snurrande ekorrhjul många av oss. Det kan vara svårt att hitta ut… Precis som du skriver behöver vi lyssna mer inåt!
Tack för en ny pusselbit att se och lära mera om/kram Spanaren
Jepp - ekorrhjul e ordet, sa Bull 
/L

#0 Jag känner igen mig i det du berättar och minns den härliga upplevelsen jag själv hade då jag gjorde min "the reconnection".
Nu jobbar jag med denna healing och ger även the reconnection och kan bara hålla med dig carip att det är verkligen en gåva att få vara en del i både healingen och återkopplingen! 
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"
Kul att du känner igen dig #22
Om du vill dela med dig av din upplevelse så är jag väldigt nyfiken 

#23 Japp, det ska jag göra 
Kram
"Om inte NU........när då?"
"Vad som än händer......så är det OK"

Jag har också läst Eric Pearls bok och blev väldigt förtjust i Boken.
Men hans reconection gilllar jag inte alls. Allt han beskriver i boken som den nya energien är det som vi spirtuella healer jobbat med i åra tal.
Och det är en jätte bra bok i spirituell healing.
Men det jag inte gillar är att använda sig av en healing teknik som använts sedan i slutet av 1800 talet och kalla det för sin egen nya energie och att han är den enda personen i världen som kan lära ut detta finns ingen annan som får lära ut detta.
Hans reconection 333 Euro kostar väl det som går in direkt på hans konto.
Så skulle andevärlden ge oss denna reconection först när vi betalar in det på Eric Pearls bank konto tror jag inte alls på.
Spara era pengar gå en kurs i spirituell healing och du kommer få lära dig samma sak och till och med mer.
Pratade med en av dom 400 som gick hans kurs förra gången i Stockholm som sa att man bör ha rätt så mycket kunskap om healing redan innan du går kursen för att det hans alldrig med att förklara allt för 400 personer.
Dom med förkunskaper hade mycket ut av kursen men dom som inte gått några kurser innan dom hade inte alls samma utbyte av kursen.
Så på tok övereklamerat för en healing form som funnits i över 100 år men som är ny för Eric Pearl.
Men vad man en säger så en otrolig marknads förare är han och miljonerna bara rullar in på hans konto utan att han behöver göra ett dyft utan bara vänta på att pengarna betalas i för denna reconection.
Lasse

Det jag läser i boken och som Eric Pearl beskriver om specifika kännetecken för den nya energien om pirrningar i händerna osv när man ger healing är även typiska tecken för den spirituella healingen.
Övningarna som han beskriver om i boken som är att jobba med den nya energien och som han håller på kurserna är samma som vi gjorde på min kurs i spirituell healing och som man använt i åratal och till och med innan Eric Pearl var född.
Så sanslöst av honom att utropa sig som den enda som kan lära ut detta och ta så hutlöst betalt för det.
Vilket gör mig riktigt ilsk.
Så gå en kurs i spirituell healing för vem annan som helst i Sverige till ett betydligt humanare pris.
Men läs hans bok för den är riktigt bra.
Hans healing är absolut inget konstigt och den är varken sämre eller bättre en ngn annan healing bara dyrare vilket jag tycker är otroligt synd men vill man tjäna pengar är det ju en riktigt bra grej.
Lasse
Bara en liten kommentar till föregående. T.ex de 333 € som reconnection kostar går inte alls till Eric Pearl. Utan den som har genomgått seminariets del 3 och som har rätt att ge reconnection tar det som betalt för de 2 gånger som de ger reconnection.
Var själv på kurs som helt nybörjare och skeptiker av stora mått. Tyckte det var en av dom bästa helgerna på länge, rolig och intressant. Var inte ännu när jag kom därifrån övertygad men när jag nu har provat på några gånger och gett reconnective healing (som alltså inte är samma som reconnection) så kan jag inte låta bli att tro att något händer. När människor berättar om vad de upplevt under healingen, när de har kanaliserat och jag också har kunnat se de fysiska raktionerna så börjar tvivlen blekna bort. Det är en sak att läsa om saker men när man står inför faktum är det svårare att inte tro att något händer.
Och som sagt, jag är en person som står mycket stadigt på jorden, är inte lätt att övertyga och går inte på flum. Förklara det kan jag inte men det kan inte Eric heller.
Det finns många healingformer och det är oerhört svårt att säga att den ena är bättre än den andra. Jag är av den åsikten att alla människor har förmågan att ge varandra healing. Det är ett fantastiskt redskap. Jag är oerhört tacksam för att jag idag kan hjälpa människor på detta sätt och ju mer jag healar, desto bättre mår jag själv faktiskt. Det är en fantastisk känsla att använda dessa energier och inom mig fylls jag av ett enormt ljus och en frid som gör mig så lycklig. Var energierna kommer ifrån är en helt annan fråga. Som alla andra är jag endast ett redskap precis som du när du ger healing. Eric skriver att det är en återkopplande universell energi som vi tidigare inte kunnat ta del av, och det är naturligtvis inget som går att bevisa på något sätt. Det spelar heller ingen roll. Huvudsaken är att vi hjälper varandra. Det kan ta olika lång tid att utveckla förmågan att ge healing. På kursen "tändes" alla deltagarnas händer samtidigt och det var en helt fantastisk känsla när jag fick del av detta. Det skedde direkt och var oåterkalleligt. Där efter har jag bara känt mer och mer. Det går inte att missta sig. Efter avslutad kurs kan alla arbeta med Reconnective healing, eftersom vi alla då har möjlighet att vara kanaler för denna form av healing och alla har samma "styrka" på healingen direkt.
Tekniken skiljer sig däremot mellan olika healingformer. Så också för Reconnective healing. Jag arbetar i stort sett aldrig direkt på en annan människa utan håller mig utanför och arbetar med de energier jag får tag på. Jag healar alltid med öppna ögon. Det är inte så att jag scannar av och healar ett speciellt område på kroppen utan arbetar med personens energi. Drar och roterar. Oftast är jag en bra bit utanför kroppen. Jag kan också arbeta helt utan händer, bara använda mina ögon. Det som sedan händer är något unikt (vad jag vet). Den healade uppvisar alltid speciella okontrollerade ögonrörelser och små eller stora muskelrörelser. Det är jättehäftigt att se… magiskt… ofta kan den som blir healad också känna hur det arbetas med dem i kroppen, beroende på vad som healas (vilket inte jag som healare bestämmer).
Det som jag upplevde under kursen var väldigt spännande. Eftersom vi var så oerhört många som utbildades samtidigt och eftersom vi alla är olika, och vi övade på varandra, så skedde så mycket olika saker. Någon låg helt stilla medan ena armen oavbrutet vinkade, en annan rörde sig hela överkroppen på pulserande, någon hade en fot som gjorde rörelser, an annan var det fingrarna eller handen på, en del fick mycket andliga upplevelser etc.
The Reconnection utförs på ett helt annat sätt. Jag har ingen utbildning för att utföra den, utan har bara fått det beskrivet för mig. Denna healing utförs bara en gång i livet och sker på ett förutbestämt sätt. Man arbetar utifrån ett schema kan man säga. De 333 € betalas till healern och det kan man tycka vad man vill om. Jag ångrar mig inte för en sekund!
Man kan också tycka vad man vill om Eric Pearl, men en sak är säker och det är att han har vigt sitt liv åt att sprida denna healingform över jorden, till så många människor som mjöjligt.
#25, #26 - Lasse, du vet ju att jag tillhör den mer jordnära kategorin av andligt folk - och att jag har provat många olika former av healing (reiki och spiritualistisk healing framför allt). Jag har ju själv gått åratal i den sistnämnda healingen och även praktizserat den lika länge!
Jag måste också säga att jag var skeptisk till att det här skulle vara något som skulle påverka mig det minsta (annat än att ge mig det där välbekanta lugnet som all healing ger mig) - dessutom kritiskt inställd till det Eric hade skrivit i boken, samt att den person som skulle ge mig Reconnective Healing var nybörjare på healingens område!
Jag måste bara säga att den första healingen jag fick av denna form var häpnadsväckande - ingen healing har någonsin gett så stor effekt på mig under de över tio år jag fått healing av alla möjliga människor! 
Jag vet ju att all healing kommer från samma källa - det här var dock av en annan art än någonting av det jag fått tidigare. Det är det som gör mig övertygad om denna healingforms starka påverkan, kanaliserat via min vän som erbjöd mig healingen!
Erfarenheten överträffar allt jag tänkt om detta - det är allt jag kan säga… Jag har ingen förklaring på varför den gjorde det…
\Rickard
Hm…verkar vara ett å annat Ego som tar rejält med plats 
-------------
Ja ska äntligen flytta & får då nära tillgång till en Reconnectionhealer. Det känns som det är nästa logiska steg att ta för att komma vidare via denne. Ja skulle aldrig komma på tanken att skippa det & ev. missa ngt. bara för att tillfredsställa Egot i dess evinnerliga kamp att bestämma agendan.
Den som vill stånga huvudet blodigt i väggen får göra det - Ja letar på en dörr istället! Alltid lär man sin ngt nytt av de man möter på andra sidan dörren
Så har det varit hittills iaf…så….
------
Ja struntar högakningsfullt i hur mycket pengar ngn tjänar etc. Det är bara materiella ting - alltså ngt som saknar värde i den andliga världen & dess utveckling. Snus är snus - om än i gyllene dosor. Vatten är vatten - vare sig det kommer ur guldkran eller en källa.
------
''Förmågan att tänka annorlunda idag än igår skiljer den vise från den envise'' 
/L

Jo Rikard jag vet att du är jordnära och du har stor erfarenhet av healing i olika former.
Jag tror inte att Reconection är sämre en annan healing utan det han beskriver i boken så kan den vara väldigt kraftfull liksom den spiritualistiska healingen.
Hur stark och healingen blir beror ju på andevännen som jobbar med dig inte på healingformen eller healern.
Det är inte healingen jag är emot långt i från det är sättet han jobbar på med att han är den enda som kan lära ut detta.
Och att detta skulle vara ngt nytt inget i boken av det han kallar nya energien är ngt nytt utan ngt som funnits med länge i den spirutualistiska healingen.
Det är som att jag skulle lära ut spiritualistik healing och sagt att detta är Lasses healing och det är bra jag som kan lära ut detta.
För 2 av övningarna han har för att känna av den nya energien har jag med i mina kurser och ngt jag fick lära mig i dom spirtuella kurserna jag gick när jag gick kurser.
Så det är det jag regarerar mot att man anser sig vara den enda som kan lära ut detta och förbjuda andra att lära ut reconection healing.
Själva healingen är det inte ngt fel på.
Lasse
Lasse - varför inte prova på så får du känna av den?
Jag var också skeptisk men har nu många reikimasters, reikilärare, spirituella healers bland mina nöjda kunder som fått Reconnection och nu praktiserar de reiki, spirituell healing i samklang med den nya frekvensen.
Boken kan inte förmedla det du upplever med den nya frekvensen!

Jag tvivlar inte på att det är en bra healing har inte skrivit motsatsen en enda gång .
Men sättet att göra sig till den enda som kan lära ut det och sätta sig över andevärlden.
Ni är väl ändå inte så enfaldiga att ni tror att andevärlden bara jobbar med denna energie bara för att man betalar Eric Pearl för en kurs.
Andevärlden gör ingen skillnad vilken healer dom jobbar med eller vilken skola dom gått för.
Det är inte vi som ger healingen utan det är andevärlden.
Vi förmedlar bara orden från andevärlden och till klienten helingen är andevärldens egna jobb inget vi mäniskor gör.
Detta är verkligen att utnyttja Andevärlden för egen vinning genom lära ut och kalla det sitt eget och inte tillåta ngn annan att lära ut det och dessutom lära ut övningar som är långt i från okända och använts i dom spiritualistiska skolorna i många år.
Lasse
Jag har läst era inlägg här och tycker det är lite tråkigt att kalla sig andlig och samtidigt " hålla på sitt eget race ".
Vi behöver alla universum även om sättet att uppleva det är olika.
Kram Indiania
Här säger jag precis samma sak som jag tidigare sa om en annan metod som det reklamerades över att vara bättre och starkare än något annat.
"Högre, mer, bättre, starkare" såna utrycks används för det mesta för att göra reklam för det ena eller andra. Somliga verkar också tro att det är metoden som det beror på hur fort dom kommer fram i deras utveckling och hur stark energi dom kan kanalisera. Sen kommer folk som kanaliserar en metod som dom hävdar vara starkare än metoden som Buddha har efterlämnat oss. Det är inte metoden som är det avgörande utan personen som utövar metoden. Var står han i sin andliga utveckling? Hur mycket erfarenheter har han? Med vilken hängivelse utövar han metoden? Det är frågor som spelar en roll hur stark healar någon är". http://healing.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=21dba8b9-362d-4465-b361-8eb16a8bb513
Citerar ur huvudinlägget:
"Reconnective Healing och The Reconnection är en högre och nyare form av healingenergier eller frekvenser än vad vi tidigare upplevt."
Vilka healingenergier skulle det finnas som skulle vara högre och nyare än den gudomliga livsenergin som man arbetar med bland annat vid reiki och som allt liv och alla människor till sitt innersta redan består av och alltid har bestått av?
Jag vill göra ett litet tillägg, jag är inte på något vis ute efter att " klassa ner" Reconnection Healing och inte några andra healingformer heller. Själv har jag gått Reiki 1 och Reiki 2 men det finns som sagt många andra bra metoder också eftersom det kommer från samma källa.
Min healer hade healingförmågan utan att ha gått ngn kurs/utbildn. över huvud taget. Under flera årtionden hon visste inte ens att hon hade den - än mindre vad det var för ngt.
Det var andra som sa att de var ''skönt'' när hon rörde vid dem - hon visste alltså inte då att hon hade förmågan & definitivt inte så uttalad som den visade sig vara.
När hon så småningom insåg att hon hade ngt extra så började hon kolla upp om detta.
Nåväl - hon har sedan dess skaffat sig Reiki-Master & Lärarbehörighet i Vit Tids Healing. Plus att hon redan innan hade sin egen ''medfödda'' healingförmåga - som är kraftfullare än både Reiki & VTH.
Det är rena ''Turbohealingen'' - om hon inte ser till att vara försiktig, så blir det som brännmärken på huden där hon haft fingarna. Det var så hon upptäckte det hela - efter att en kompis bett henne att hålla sina händer på sitt huvud för att lindra huvudvärken som denne hade.
Så, hon höll sina händer på kompisens huvudet en stund - dock utan att ändra positionerna på händerna på hela tiden. Dagen efter ringde kompisen & sa att hon hade som brännmärken i pannan där min healer hade haft sina fingrar!
-------
Hon hävdar bestämt - via egen erfarenhet - att det är skillnad på t.ex. Reiki & VTH - hon säger att Reikin är en tyngre energi än VTH. Varför hon skulle säga så när hon iaf inte har ngn vinning av det - vet ja inte. Ja känner henne väl efter flera år - & vet att hon definitivt inte har ngt behov av att vara märkvärdig & hävda att VTH skulle var ngt ''finare'' än t.ex. Reiki.
Bara att det är annorlunda, hur man känner sig som mottagare av healingen - beroende på om det är Reiki el. VTH. De av hennes klienter som gick hos henne innan hon hade lärt sig VTH - påstår att de märkte skillnad jämfört med då han endast anv. Reiki.
-------
Den som påstår ngt utan att ens ha provat på det själv - är bara självgod i sin begränsade väldsuppfattning. Den är ''enfaldig'' som tror sig veta hur saker & ting fungerar.
''Den som tror den vet allt - lär sig heller inget nytt''
Var ödmjuk & kom med påståenden om sakernas & tingens tillstånd när ni kan jämföra dem genom egen erfarenhet av resp. Då först blir man trovärdig. Annars är det bara ett för stort Ego som talar.
----------
/L
Det som är det speciella med reiki är att reiki inte har någon specifik energikvalitet (är varken yin eller yang) utan energin kanaliseras just i den form som behövs för situationen. Därför kan man inte säga att reiki är mer eller mindre tung än någon annan metod. Det kan man ju känna själv för man har ju olika känningar beroende på vem man behandlar och vilket problem man behandlar.

Jag blir lite nyfiken på hur många av reconnective healing/Eric Pearl-skeptikerna här i tråden som själva provat R.H.? Jag tror inte att det är så lätt att uttala sig om skillnader eller uteblivna skillnader utan egen erfarenhet. Jag har pratat i det verkliga livet med flertalet erfarna "healingmänniskor", som efter många års reiki eller annan healing har provat R.H. av nyfikenhet och blivit helt tagna på sängen av hur olika det kan kännas.
Så utan att säga bu eller bä om någons inlägg, så uppmanar jag alla som inte provat R.H. att göra det, om inte annat så för att ha lite mer på fötterna i diskussioner som denna.
En härlig helg önskar jag er alla!:)
Det är alltid härligt med att diskutera olika metoder och att vi respekterar varandras åsikter. Men glöm inte att respektera trådskaparen som har delat med sig av sin upplevelse som ska vara oemotsagd, så kan vi väl diskutera de olika healingmetoderna i en egen tråd så det inte spårar ur mer i den här.

Det handlar inte om healingen effektivtet den tror jag på.
Det är sättet att sätta sig över andevärlden genom utse sig som den ende som kan utbilda denna healing och att säga att enbart dom som betalt in pengar för hans kurser som kan använda sig av denna energien.
Kvittar vilken healing skola du går så är det andevärlden och unversiums energeier som ger healingen och dom gör ingen skillnad på vilken skola du gått.
Så alla använder sig av samma energie inte enbart dom som betalar dom höga kurskostnaderna för Eric Pearl så det har inte med själva healingen jag openerar mig emot utan sättet att utnyttja andevärlden för egen vinning.
Har en av mina elever som gått alla kurser för Eric Pearl och hon förespråkar ju detta visst ger hon en underbar heraling men inte är den mer en ngn annan Healing.
Lasse