Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 3836 ggr
[GunillaR]
0

Fullmåne

Det är fullmåne nu. Märker ni något speciellt vid denna fullmåne?

För min del så håller jag på att krypa ur skinnet, känns som värsta PMS Tyst

Jag vill bara dra ett täcke över huvudet och sova mig genom eländet.

Någon av er som har uppgifter om månens olika fullmånar? Det lär ska vara skillnad på dem i kraft.

Nattinatti Flört

[BigMama]
0

Kan inte uttala mig om just denna fullmåne. Rent allmänt sover både min man och jag oroligt naten mot fullmåne. Kan vara en slump dock.

Aleethia
0

Hellooo Glad
Vet inte om det är riktigt det här du är ute efter men det är en bra sida: Månen

korseett
0

gott om energi och sover bra den här fullmånen

dalamormor
0

jag har inte sovit många timmar på 3nätter.helt klar vaken.

då är det skönt med en cd deckare.

men i natt har jag sovit ganska bra .har i alla fall inte varit uppe.

Anco
0

Denna septembers fullmåne kallas för Skördemåne. Nu ska allt skördas, nu börjar det bli dags att ta det lite lugnare och börja blicka inåt. Börja så smått att göra avslut av året som gått.

Jag har sovit bättre än på länge, både före och nu under fullmånen. Kraftfullare än vanligt är hon nu Gammel Mor. Det har jag känt av, men för mig är det positiva energier som Hon utstrålar.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Indiania
0

Jag har också sovit gott!

#5 Så fint du  uttrycker dig, Anco Glad

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Anco
0

#6 Tack Skrattande Glad jag blir…..
Skriver bara ur hjärtat….

Indiania
0

#7 Ja det är det som är fint! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Soffe
0

Njaa.. Känner inget speciellt mer än att jag sover mer, annars brukar det va tvärtom att jag sover mindre..

När jag va ute en sista runda för kvällen igår så tittade jag på den fina fullmånen i det härliga vädret :-)

Loet_old
0

Brukar bli orolig vid fullmåne,men inte denna gång. kändes mer lugn på något sätt.

[GunillaR]
0

# 2 - Tack, det var en trevlig länk.

Kan det vara mer energier på gång månne?

Jag känner precis som om jag sätter mig ner och slappnar av så "dras" jag in i ett meditativt tillstånd. Verkar som det sker en öppning i de övre chakrana.

Märkligt!

korseett
0

finns det inte inne på häxor eller druid & shaman något om de olika månarna? Nån som vet?

månkalender finns här

[

](http://kalender-365.de/mankalender.php)

Kaylaza
0

Det är väldigt sällan jag känner av fullmånen (brukar oftast sova bättre och känna mig mer harmonisk under de dygnen, men nästan aldrig få problem), men den här gången har jag haft sömnsvårigheter och massor med drömmar när jag väl sovit.

Vore kul att få veta ifall det var en ovanligt kraftfull fullmåne denna gång, eller få nån sorts förklaring till varför jag påverkades denna gång.

[GunillaR]
0

# 5 - Jag såg att du skrivit lite om fullmånen på Druid&Shaman. Då är den extra kraftfull denna gången! Jag känner ingenting negativt egentligen utan känner bara att den skakar om mig ordentligt inombords.

Anco
0

Här har jag hittat de namn som GammelMor har fått för respektive månad. Detta är väl de vanligaste namnen, vet att det finns andra också. Bla så kan septembers måne även kallas Vinmåne. Det beror väl lite på vem som gett de olika namnen, om det är Wiccan, fornnordiskt eller nåt annat .

Januari Vargmåne
Februari Snömåne
Mars Kråkmåne
April Äggmåne
Maj Mjölkmåne
Juni Honungsmåne
Juli Hömåne
Augusti Rödmåne
September Skördemåne
Oktober Jaktmåne
November Frostmåne
December Köldmåne

Anco
0

Sedan kan det ju faktiskt vara som så… (och här spekulerar jag bara, har inget underbyggt fakta) att… under senvåren och sommaren har det varit mycket som varit energikrävande i Universum. Många har känt sig dränerade på kraft, både fysisk och andlig sådan.

Nu börjar det att normaliseras, vilket kan göra att vi nu upplever Gammel Mors kraft denna första höstmånad som extra stark.

Lynxx
0

Har sovit mycket (mest pga L-tryck, som slår ut mig helt) - men drömt skumt ist. Obestämd Undrar var man får allt i från?

/L

Anco
0

#17 Från ditt djupa inre ?

Hågkomster av dagens upplevelser?

Svaren är nog lika många som det finns frågeställare Flört

Personligen tror jag att drömmarna är en blandning av det vi upplevt under dagen och vårt inre/vårt högre jag som försöker reda ut det hela åt oss.

mayolica
0

Jag brukar offta ha mer energi och svårt att sova på nätterna när det är fullmåne,men nu har jag sovit bra och inte kännt något särskilt eller tänkt på att det är fullmåne.

~ mayolica ~

Kaylaza
0

#17 Jag håller med dig till stor del om drömmarna. De flesta drömmar vi har är vårt eget sätt att ta itu med intrycken vi fått under dagen. Men ibland får vi drömmar som är något annat, sanndrömmar exempelvis, där man drömmer först och upplever sedan, måste ju komma någon annanstans ifrån. Så jag brukar dela in drömmar i två huvudkategorier:

Den första är normala drömmar, som är en genomgång av upplevda händelser.

Den andra är andliga drömmar, som har en djupare innebörd. Det är dessa som jag tycker är värda att försöka tolka vidare, eftersom man kan få råd från dessa ungefär som när man tolkar tarotkort.

Anco
0

#20 Så sant, så sant….. en liten del av våra drömmar är 'stora' drömmar. Drömmar som, precis som du säger har en djuparre innebörd och som kommer från vårt högre jag.

Många gånger är det svårt att sklija dessa drömmar från de 'vanliga'.

camecat
0

Hmm..

Jag har sovit dåligt och  kraschat mentalt denna vecka. Precis som #0 skrev så känns det som man vill krypa ur skinnet eller dra nåt gamalt över sig.. och det är allt annat än vad man har tid med nu.:(

[GunillaR]
0

# 22 - Jag läste på en annan sajt att folk har känt sig exakt samma plus varit i ett märkligt tillstånd idag, som drogad av någon sömndrog. Men nu fram mot kvällen har jag börjat känna mig ganska bra.

Jag tror det är energierna, de sista som ska göra kopplingarna och finns där då något gammalt kvar så ryker detta på stuberten. Och man vänds in och ut och känner sig som överkörd av en ångvält, inifrån.

Jag har också mycket stor andlig aktivitet hos mig ikväll.

Nu känns det som om jag ska få sova gott  inatt, utan en massa konstiga drömmar.

En trevlig dröm med Richard Gere till exempel……….ObestämdTungan ute

camecat
0

Jag känner mig bättre sedan ca 2-3 timmar tillbaka..Inte alls samma oro i kroppen och har tillochmed lyckats skratta en sväng istället för gråta. Skrattande

"vänds in och ut och känner sig som överkörd av en ångvält, inifrån."  Hehehehe. kan nog inte beskriva det bättre.

Andlig aktivitet har jag okså märkt av. Sett i ögonvrån en massa under hela dagen.

Hmm Skulle det vara så "enkelt" som energier som grejar så är jag glaaaaaaaaaaad!!! :D

Intressant att det är flera som upplever nästan samma .. samma tidpunkt..

Önskar det hårdaste jag kan att du får en "trevlig" dröm med Richard Gere Flört

korseett
0

#15 Anco du har gjort Länkar men de fungerar inte? Vart ska de leda så kan jag rätta till det

[GunillaR]
0

# 24 - Det blev ingen Richard Gere inatt. Jag har sovit men kommer inte ihåg någon dröm alls. Helt klubbad alltså Cool

Anco
0

#25 Jag kopierade in texten… det var inte meningen att det skulle länkas till något.Skäms Om du vill ändra så att det blir 'vanlig' text vore det bra.

korseett
0

#27 det gör jag

Kaylaza
0

*funderar* Min starka upplevelse med pendeln (har berättat om den i en annan tråd, så kommer inte upprepa det här) var bara några dagar innan fullmånen. Undrar ifall det har ett samband…

camecat
0

#24 Ajdå. Den kommer säkert dubbelt upp en annan natt ;)

mayolica
0

Inatt har jag sovit väldigt dåligt och drömt konstigt när jag har sovit.

~ mayolica ~

NessaInglorion
0

Jag sover alltid väldigt oroligt när det är fullmåne och känner mig allmänt rastlös, det är som att jag vill krypa ur skinnet lite grann. Förvånad

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
0

Nu är det svartmåne och då är jag så lugn, nästan på gränsen till tråkig Tungan ute

giovanna
0

Drömt om att jag blivit dödat varje natt denna veckan, tills denna kvällen då jag fick ett riktigt stort sug, likt nikotinsug och hunger, att meditera. Aldrig känt mig mer öppen för magi, andlighet osv än denna natt… Hoppas bara mardrömmarna tar slut.

[GunillaR]
0

# 34 - Ja mörkermånen är en mycket bra tid för magi Flört

Detta med mardrömmarna är att dina drömmar vill berätta något för dig. Död = transformation, dvs att något nytt uppstår av det gamla. Kanske du är inne i en fas i livet då du ska lämna det gamla bakom dig och välja nya stigar i livet.