Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 1002 ggr
[rore]
0

Citat 59

Humor.

När du inser att du endast glömde att skratta är du redan befriad.

Jag kan inte vara annat än såsom Gud skapade mig.

I dag sprider jag detta glada budskap omkring mig.

Med glädje i hjärtat går jag ut för att möta världen.

Ur.Healing från visdomens källa. Av: Ewa Forkelius

[Spanaren]
0

Hakar upp mig på den första raden och en förklaring behövs … annars ett bra citat. Tack rore/kram Spanaren

[rore]
0

Ur. Healing från visdomens källa. Fortsättning,,,,

Humor är en viktig aspekt av din syn på världen. I själva verket är frånvaron av humorn upphov till världen så som ni ser den.

För ett ögonblick glömde Guds barn att skratta när de ställde sig frågan Om det kunde finnas något mer än Gud.

Denna tanke är i sig komisk. För vad mer kan den önska som har hela Himlen i sin famn?

För dem av Guds barn som gjorde denna ide sann var skrattet däremot långt borta.

Du behöver se att det inte finns något utanför Gud, att Gud är orsaken och att du är verkan - effekten - och kunna skratta åt egots tokiga påhitt.

Och det kommer du att göra. Som en effekt av Gud måste din vilja ske eftersom du delar den med Honom.

Det befriande skrattet kommer att lyfta upp Guds barn till den värld de alltid tillhört.

När du kan öka din distans till allt som sker kommer humorn att ersätta alla tankar på sorg och rädsla.

Då först är du i ditt rätta element.

Av: Ewa Forkelius

[Spanaren]
0

"Humor är en viktig aspekt av din syn på världen. I själva verket är frånvaron av humorn upphov till världen så som ni ser den".

Tack rore och det var så här jag tänkte att det kanske kunde vara men hakade upp mig på alla ord i första raden.

Ett naturligt skratt kan lösa upp dom mesta svårigheterna!

/kram Spanaren

[rore]
0

Visst är det så.

Kram Rore

nillanb
0

Härligt budskap här.

Jag kan inte vara annat än så som universum skapade mig… 

I dag ska jag känna och ge glädje och lycka.

Indiania
0

Tack rore!

Med glädje i hjärtat möter jag livet och människorna i dag.

Skrattet ligger och lurar bredvid.

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

tilja65
0

Tack, för ett glädjande och värmande citat!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se