Healing iFokus

Healing

Etiketter: meditationavslappning
Läst 704 ggr
[Spanaren]
0

090909 från kl 21.00 och ...

Vad upplevde ni vid eran meditation?

Detta upplevde jag:

Såg grupper i olika kulörer som dansade, folk med ljus, lägereldar, människor satt i ringar med handen i grannens hand osv.

Namnet Orion kom till mig och sedan såg jag att allt fylldes på med folk i liten ring, större ring och till slut hade vi täckt in hela Orion och några vibrerade utanför.

Norrskenet flammade upp i den mörka rymden.

Ljusblixtar flödade fram och tillbaka och allt skedde i kärlekens tecken.

Vad allt detta vill säga … vet jag då inte … men fint var det!

/kram Spanaren

Ps Ändra om allt hamnade under fel rubrik, tack :-)

[Spanaren]
0

Var bara tvungen att kolla upp vad det stod om Orion.

Orion är en stjärnbild som sträcker sig över himmelsekvatorn, full av ljusstarka stjärnor, i flera fall mycket luminösa stjärnor av B- och O-typ. Orion är en av de få stjärnbilder som har en fysisk realitet, åtskilliga av dessa luminösa stjärnor utgör en så kallad OB-association av stjärnor med liknande rörelseriktning genom galaxen, vilka en gång hade skapats i närheten av varandra. Orion är också hemvist för flera stjärnkrubbor, dels den spektakulära Orionnebulosan, nätt och jämnt synlig för blotta ögat, med multipelstjärnan Trapetset i Orion i centrum. Där finns också T-associationer, som är osynliga i synligt ljus, men aktiva i infrarött. I Orionnebulosan finns det Bok-globuler, vilka utgör protoplanetariska skivor runt nybildade stjärnor som fortfarande är insvepta i döljande stoft.

Av de 22 ljusstarkaste stjärnor som kan ses från Sverige ingår fem i stjärnbilden Orion. I Sverige kan Orion bara ses under vinterhalvåret. De ljusstarkaste stjärnorna i konstellationen är Betelgeuse (a), Rigel (ß), Bellatrix (?) och Saiph. I stjärnbilden kan man även se Orionnebulosan.

Betelgeuse lyser med ett rödaktigt sken och även om den betecknas som a stjärna så är den något ljussvagare än Rigel.

Orion var en av de 48 konstellationerna som listades av astonomen Klaudios Ptolemaios i hans samlingsverk Almagest.

Kaylaza
0

Åh, typiskt! Jag arbetade som en galning i färgeriet och glömde totalt bort meditationen. Men just vid 21-snåret började jag bli väldigt ofokuserad och drömsk, så nånting säger mig att jag deltog på något sätt i alla fall…

Spännande att läsa om era upplevelser!

[GunillaR]
0

Så bra att du gjorde en ny tråd om upplevelsen :-)

Jag blev avbruken av en kattunge som ville kela och busa men fick sitta en stund i alla fall.

Nästan meddetsamma som jag började sjunka in så kändes jag att jag blev nästan hänryckt. Jag blev alldeles yr och det kändes som jag höll på att flyga iväg ut ur kroppen, härligt men lite skrämmande.

Jag fick inte tillfälle att sjunka ner så djupt mer eftersom min lilla älskling ville leka bus med mig. Ett tag låg hon bredvid mig så jag kunde inbegripa henne i meditationen - hon spann.

Men jag fick ändå sitta och känna hur hjärtat bara växte, inte tillräckligt avslappnad pga kattungen.

Men nu tycker jag att jag börjar bli glad och inspirerad, inte så trött som jag borde vara vid denna tid på dygnet.

Det är så mycket jag känner som jag inte kan sätta ord på (tänk om man kunde dikta!)

Jag ska drömma behagligt inatt!

[rore]
0

Jag upplevde Moderjord i perspektivet uti från universum.

Bildspel från olika världsdelar och färger.

Det var stillsamt och vackert

nillanb
0

Min upplevelse av meditationen var stort välbefinnande, härligt pirrande värme ett vackert ljussken med  kärleksbudskap, frid.

Anco
0

Tyvärr fick jag inte tid till att meditera, men precis som Kaylaza kändes tiden runt 21 n ästan 'magisk'.
Jag var ute på tomten en sväng strax innan 21 och ställde mig på gräsmattan för att försöka känna in Moder Jord.
Det var det sällsammaste jag varit med om, nog blev jag jordad alltid…. jag riktigt kände hur mina fötter grävdes ner i gräsmattan och hur jag blev ett med Moder jord…. det var mäkta besynnerligt. Såå starkt har jag aldrig känt en jordning.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

korseett
0

och jag försvann in i böckernas värld och glömde totalt bort klockan. Skulle ju bara läsa lite innan det blev dags. typiskt. Men kanske det var meningen att jag inte skulle vara med

tilja65
0

Det blev en härlig upplevelse där vi stod i en ring och höll varandra i händerna. Ovanför oss steg en virvel likt enorma DNA_strängar upp mot rymden.

Det kändes mäktigt Skrattande

/tilja

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Indiania
0

Vilka sköna upplevelser ni haft.Själv kände jag mig rofylld och varm speciellt i händerna innan telefonen ringde, försökte en stund till och det enda jag fick till mig var en berggrund formad som ett stort u fyllt med vatten.

Det var en skön känsla att vi satt så många och mediterade.

" Var nära naturen - var när dig själv "