Meditation i morgon 9/9
I morgon den 9/9 2009 så kommer det nya energier, eller rättare sagt en koppling av ett "rutnät" av energier kring vår planet. Ytterligare ett steg mot frekvenshöjningen.
Det kommer att vara en världsomspänd meditation i morgon klockan 9 eller 21. Detta sker ju lokalt så mediationen kommer svepa över jorden som en manifestation över energierna.
Jag kommer sätta mig i mediation klockan 21. Någon som hänger med?
Finns mer att läsa här:
http://www.lightworkers.org/channeling/85730/9909-earth-portal-meeting-soltec
ja det tror jag nog att jag hinner med om jag kommer ihåg det vill säga också
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lite mera om vad det handlar om
Men givetvis så måste vi försöka med att ta oss tid till det Morgaine. Jag är med/kram Spanaren
får nog lägga in en påminnelse i mobilen. Jag vet av erfarenhet att onsdagar efter jobbet i Grums kan jag vara slut. Ska kolla filmen nu

Jag är med !
någon mer än jag som fastnar i filmen efter 2,43?
# 3 - Absolut! Det är jätteviktigt.
jag tror att detta är vad vi har känt av mer eller mindre nu några veckor och att detta blev väldigt kännbart i samband med fullmånen.
Jag ser fram emot denna meditation. Ska förbereda mig riktigt med ljus och rökelse och stenar 

För mig gick det bra.
men är det bara att sätta sig ned och meditera över vad som helst eller är det något särkilt vi ska koppla upp oss mot?
# 9 - Kanske det skulle kunna vara en idé att försöka visualisera bilden av planeten och känslan av kopplingen till jordens hjärta.
jag fick gå in via hennes youtubesida och ladda om och då fungerade det.
Den filmen slog an mot något i mig
#10 om jag fattade det rätt så kan man fokusera på Gaia, jordgudinnans portar. Kan Gaia vara det samma som Morder Jord då eller?
Ja Gaia är samma som Moder Jord.
Filmen berörde mig också väldigt djupt och jag kände att hela mitt hjärtchakra vibrerade, att detta känns så sant.
#12 Gaia är moder jord.
#0 Bra att du påmminer oss,får ta det någon gång uner morgondagen dock inte kl. 21
Vill vara med jag också.
Jag är med !
Jag kommer absolut att vara med, detta ligger mig varmt om hjärtat.
Tack Morgaine! 
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Är det inte så att all energi i alla universum kommer från samma gud eller finns det energier som är högre än det gudomliga. Vad skulle alltså vara högre än det gudomliga som vi i grund och botten redan består av?
Jag är också med 
/tilja
Med ljus och kärlek... Tina
Jag ska försöka vara med!

Jag ska försöka vara med också men det beror på om min dotter vill sova eller inte 
#18 det kan vi ju egentligen inte veta men att allt kommer från samma källa behöver ju inte betyda att det ena utesluter det andra
Har mediterat kl 09.00 och ska meditera i kväll kl 21.00 också. Men tiden på vår jord blir olika under dagen så all hjärtvänlig energi fördelas nog lämpligt energiskt under denna dag 090909.
/kram Spanaren
Om nu gud skulle besluta sig för att höja den gudomliga frekvensen så kan man ju undra varför det skulle ske via andra "super universum" och inte direkt, dvs att det gudomliga som vi redan är skulle bli ännu gudomligare. För om man nu skulle ta det kanaliserade budskapet på allvar skulle det ju betyda att det skulle finnas något som är ännu högre och ännu gudomligare än gud och som vi varken är eller haft tillgång till tidigare. Så kan man ju också fråga sig varför ett annat "super universum" eller det gudomliga skulle bry sig om ett datum som den 9.9-09 på jorden.
Den som har upptäckt det gudomliga i sig vet att det inte kan finns något högre som kommer utifrån och vet att man till sitt innersta är det gudomliga själv och alltid har varit.
Jag är ledsen att säga det, men personen som påstår sig ha kanaliserat det där budskapet kan inte själv erfarit det gudomliga.
Annars är det inget fel med att meditera, så det är inte det som jag vänder mig emot. Men om man bara mediterar för att det ska hända det ena eller andra så gör det ingen nytta utan då går man in i meditationen med fel förväntningar.
#24 Hmm … vem har pratat om att allt kommer från Gud i denna tråd?!?! Jag läser detta svar: Ja Gaia är samma som Moder Jord.
Vem vet vad som finns runt omkring oss i vårt fantastiska universum?!?! Kalla det Gud kalla det vad du vill … bara vi ber för ett kärleksfullt universum/kram Spanaren
"Hmm … vem har pratat om att allt kommer från Gud i denna tråd?!?!"
Det är ju det som det är frågan om. Finns det något som är högre än det gudomliga? Citerar ur länken i inlägg #0: "On 9/9/09 opens a portal of energy to Earth which has not been available before."
#26 "On 9/9/09 öppnar en portal energi till jorden som inte har varit tillgänglig tidigare."
Energi kan var och en få tolka som den vill huvudsaken att vi håller sams, om inte annat för en endaste dag 
/En extra kärleksfull kram i all välmening till dig från Spnaren
Jag ser ingen här som är osams. Jag tycker bara att det är synd att folk går på det där lurendrejeriet som egentligen är lätt att genomskåda om man bara tänker efter lite grann. Mina inlägg är menade som tankeställare, att få andra att tänka efter lite. Skulle jag bara skriva att det är flum skulle jag antagligen bara få en massa motstånd och ingen som tänkter efter. Bara för det är jag inte osams med någon.
vi är fria att välja vad vi vill tro på och göra. Det finns mer än en sanning. Jag väljer att tro på energierna. Jag förstår inte vad du läser in för något som kan verka som lurendrejeri. Vem är du att döma vem som är upplyst eller ej?
Det är helt onödigt att skapa diskussioner om energierna, och om vem som har rätt eller fel. Om vi människor slutade med dessa egenheter att alltid vilja ha "rätt" så skulle världen se helt annorlunda ut idag.
Att ha "rätt"……..att tro på "rätt" gud……. att göra "rätt" saker som "rätt" gud har betämt………..
Onödigt Shakti. Öppna en nå tråd om du vill ha denna diskussion istället för att sprida negativa energier i denna.
Det kan väl inte vara fel att tro på kärleken?
#30 Skriv inte allt med fetstil för då uppfattas det som att du är väldigt arg … förlåt kunde inte låta bli att säga det
/kram Spanaren
"vi är fria att välja vad vi vill tro på och göra." Jag har också min fria vilja att yttra min åsikt och jag har inte tvingat någon att ta över min åsikt.
"Det finns mer än en sanning." Nej, det finns bara en sanning. Om något står i motsägelse med sanningen kan det inte vara sanning.
"Jag väljer att tro på energierna" Jag tror också på energier, men inte på kanaliserade budskap.
"Jag förstår inte vad du läser in för något som kan verka som lurendrejeri" Jag läser inte in något annat än vad som står skrivet i artikeln som det länkades till i huvudinlägget. Där står det klart och tydligt om högre energier som jorden inte tidigare haft tillgång till. Det skulle ordagrannt betyda att det skulle finnas något som är högre än det gudomliga. Men som jag redan har skrivit är vi redan nu till vår innersta gudomligheten själv.
"Vem är du att döma vem som är upplyst eller ej?" Jag har inte dömt någon till någonting. Men eftersom jag själv har upplevt det gudomliga i mig kan jag ibland avgöra vem som inte har upplevt det gudomliga i sig. Att personen som kanaliserat budskapet inte upplevt det gudomliga kan jag se på texten i budskapet.
Kärleken tror jag också på, men inte på det som står i budskapet. Men om jag ser hur ni bemöter mig bara för att jag kritiserar det som ni tror på, kan jag se att det inte är kärleken i er som reagerar, utan egot som känner sig sårat för att ni tar det personligt. Hur är det nu med dom högre energierna? Varför är det inte kärleken som reagerar hos er? Skulle inte dom högre energierna ta fram kärleken i er? Om jag varnar för lurendrejerier fast jag vet att säkert flera stycken kommer att hoppa på mig för det, är det kärlek att jag ändå gör det. Vad består er kärlek av? Att tro på någonting och bekämpa allt som står mellan er och er tro? Eller finns det någon här som gärna skulle vilja diskutera sakligt om ämnet utan att hoppa på mig och fråga mig vem jag är? Fast om ni nu bara på grund av det här inlägget börjar diskutera sakligt med mig är det inte äkta kärlek (för den kommer av sig själv) utan bara era ego som har beslutat att bete sig kärleksfullt.
# 31 - Nej jag är inte arg, ville bara att det skulle synas juuuuu 
# 32 - Jag diskuterar gärna sakligt med dig, men inte i denna tråden. Starta gärna en ny tråd och specificera vad det är du vill att vi ska diskutera.
Men nog kände jag väl det Morgaine *ler* men alla kanske inte gjorde det blink, blink /kram Spanaren
Genom sig själv känner man andra
Rosina1
#34?
Varför en ny tråd? Får man inte diskutera innehållet i den här tråden i den här tråden eller krävs det en annan tråd för att diskutera denna tråds innehåll? Det är ju det som är meningen att läsarna ska kunna läsa både pro och contro och sen bilda sig sin uppfattning. Om någon är intresserad av att det inte ska finnas några contra i en diskussion kan man ju fråga sig varför. Och vad jag vill att vi ska diskutera om frågar du? Du kan ju börja med att svara på mina tidigare frågor, t.ex. vilka energier som skulle vara högre än det gudomliga? Du måste ju veta vad det handlar om.
Jag skulle också önska att ni gjorde en ny tråd och kunde döpa den till typ Åsikter kring 090909 eller något annat/kram Spanaren
Ps Jag vill önska att denna tråd är för oss som vill meditera i kväll, tack 
Ds Hittar ni på en klurig rubrik så hittar alla dit :-)
Jag tänker absolut vara med och meditera idag, ni har rätt filmen kändes mycket stark, jag tror att om man känner starkt för att göra något så är det viktigt.
Kan berätta att namnet Soltec kom till mig 1996 jag har inte forskat och förstått, men nu inser jag att det är viktigt, även Ashtar har kommit till mig 1996 i en kraftfull upplevelse som förändrade hela mitt liv till något mycket bättre.
Så nu är jag öppen för förändringar igen.
Självklart är jag med och deltar i dagens frekvenshöjande meditation. Morgonens meditation kl. 9 var en mycket stark upplevelse och tiden stod stilla
Ikväll kl 21 är jag med igen, allt för att bidra till den kollektiva frekvenshöjningen.
Här handlar det inte om att allt har en och samma frekvens eller om att något skulle vara "högre" än guds frekvens, men att vi människor befinna sig på olika energinivåer.
Eric Pearl skriver "En gång för mycket länge sedan stängdes mänskligheten av från de energiströmmar som skapar jämvikt i våra kroppar och knyter an till energiströmmarna från andra människor, till jordens kraftfältslinjer och i förlängningen till universums rutnät av energifrekvenser"… "Förmågan att höja vårt kollektiva medvetande till den nivå där vi kan ansluta oss till de här frekvenserna har funnits hos oss hela tiden, och nu när vi äntligen lyckats nå upp till den nivån har de universella krafterna beslutat att tiden är inne för att presentera sig." (Väck din inre healer)
Thrity Engineer skriver i boken Supercoherence Ditt sjunde sinne: "Du blir kanske förvånad när du hör att nittiofem procent av det som är du är dolt för dig. Det sjunde sinnet verkar utifrån den rationella tankens gränser, bortom intuition, känslor och de fem sinnena, och det är inte kopplat till hjärnan."…"Frekvensuniversum lyder under lagen om resonans, som även kan kallas attraktionslagen. Resonans (resonans = en utväxling av information) är ett energimässigt fenomen"… "Den (resonansen) går att demonstrera väldigt enkelt med hjälp av två stämgafflar som är på samma frekvens. Om man slår an den första stämgaffeln kommer den att "sjunga" eller ge ifrån sig en ton. Den andra stämgaffeln kommer då nästan omedelbart att ta upp samma ton, trots att den inte vidrör den första. Om en tredje stämgaffel är på en annan frekvens kommer den att förbli stilla och kommer inte att reagera." … "Var och en av oss är ett universum av frekvenser, med en unik resonansfrekvens och energisignatur, men eftersom vårt "inre" universum hela tiden integrerar med vårt "yttre" universum växlar våra frekvenser hela tiden."
/kram tilja
Med ljus och kärlek... Tina
jag får be er som vill diskutera ämnet gudomlighet eller annat passande namn att starta en ny tråd med lämplig rubrik. Där kan ordens svallvågor gå höga bara ni inte skadar varandra
tack!
Ett glas kan vara halvfullt eller halvtomt men båda sanningarna är rätt
"Jag skulle också önska att ni gjorde en ny tråd och kunde döpa den till typ Åsikter kring 090909 eller något annat/kram Spanaren"
Varför får man inte diskutera om sina åsikter här i den här tråden? Är det något som ni vill dölja för dom som läser det kanaliserade budskapet?
"Här handlar det inte om att allt har en och samma frekvens eller om att något skulle vara "högre" än guds frekvens, men att vi människor befinna sig på olika energinivåer."
Just det. Därför kan ingen energi komma från något annat "super universum" och förändra oss på något vis. Dom höga energierna finns alltid här. För att öppna sig för dom måste man förändra sig.
Nu citerar jag vad Thrity Engineer skriver: "Om man slår an den första stämgaffeln kommer den att "sjunga" eller ge ifrån sig en ton. Den andra stämgaffeln kommer då nästan omedelbart att ta upp samma ton, trots att den inte vidrör den första. Om en tredje stämgaffel är på en annan frekvens kommer den att förbli stilla och kommer inte att reagera."
Just det, och därför kan det inte komma en energi utifrån från ett annat "super universum" som gör oss till en annan stämgaffel än den som vi är. Det är bara vi själva som kan förändra någonting i oss som gör oss mottaglig för högre frekvenser och dessa högre frekvenser har alltid funnits överallt och behöver inte komma från ett annat "super universum" just den 9.9-09.
Jag syftar inte på att skada folk utan att hjälpa folk och jag skulle gärna vilja diskutera om det här kanaliserade budskapet i tråden som det kanaliserade budskapet står i. Som jag redan skrev tidigare tycker jag att man ska kunna läsa pro och contro under huvudinlägget och inte någon annanstans. Om man verkligen är intresserad av sanningen så kan man inte ha något emot det. Är man däremot bara intresserad av att manipulera folk att tro på vad som står i budskapet kan jag förstå att man inte vill ha med några contras i diskussion utan bannar dom till ett annat ställe.
ja jag bannar diskussionen till en annan tråd- helt rätt uppfattat. Vad var och en väljer att tro på är upp till var och en. Jag lägger inte min sanning hos andra och därmed vill jag inte att någon annan ska lägga sin sanning till mig. Jag avgör själv vad jag upplever som sant. Eftersom jag också är upplyst så vet jag att det finns fler sanningar än en. Och trådstartaren vädjar till att diskussion ska göras i en annan tråd och det får vi respektera.
"Vad var och en väljer att tro på är upp till var och en. Jag lägger inte min sanning hos andra och därmed vill jag inte att någon annan ska lägga sin sanning till mig."
Jag tycker också att var och en ska kunna avgöra vad han vill tro på, men tycker du inte att du förhindrar det om bara en enda åsikt får stå här och andra åsikter bannas till en annan tråd?
Och förresten, Grattis, du är den första andligt upplysta som jag hört beteckna sig själv som det. Dom andra var allihopa för ödmjuka för det. 
Jag hindrar inte, vi kan tom länka härifrån till den tråden
Shakti, Denna tråd handlar om att ta reda på om det finns något intresse för meditationen kl21.00 i kväll. Vem eller vilka som vill delta.
Diskussion ang om vem som anser detta är rätt eller fel hör inte hemma här.
Därför bör du skapa en egen tråd som rör din fråga!
Hur svårt kan det vara?
Om du sätter in en länk så kanske du inte förhindrar det, men det blir ännu mer invecklat och på grund av omständigheterna i den här diskussionen börjar jag nog tappa intresse att diskutera om det.
"Denna tråd handlar om att ta reda på om det finns något intresse för meditationen kl21.00 i kväll. Vem eller vilka som vill delta."
Men då föreslår jag att man gör upp en egen meditationstråd utan kanaliserade budskap. Att meditera tillsammans är en fin sak, kanske jag också mediterar med er i kväll
. Men jag tycker att det där kanaliserade flumbudskapet inte behöver stå i en meditationstråd
"Diskussion ang om vem som anser detta är rätt eller fel hör inte hemma här."
Det var förresten inte min intention att skriva vad som är rätt eller fel utan jag ställde ett par frågor till budskapet som tankeställare så att folk själva kan komma på att det där budskapet är skumt. Men eftersom någon tolkadet så som att vi skulle vara osams var jag tvungen att skriva vad min frågeställning syftar på (inlägg 28).
usch! budskapet försvinner i tjafs… synd
Siffran nio står för gamla avslut. Därför är det inte konstigt att den river upp mycket gamla känslor som är påväg bort från den verklighet som vi väljer att nyskapa hela tiden en dag som denna. Ingenting konstigt med det