Dr Bach Droppar
Jag kom i kontakt med Dr Bach första gången genom en vän, och mitt intresse fångades, så jag gick en kurs på en skola i Landskrona. Jag har själv blivit hjälpt av dessa fantastiska blomsterdropparna.
Har du någon upplevelse med Dr Bach Blomsterdroppar ? Har du blivit hjälpt själv? Eller har du funderingar kring vad dropparna är eller hur dom fungerar ? Skriv inlägg här !
Vänligen MariaJ :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Dropparna är jättebra om man bär på massa känslor i kroppen. Man kan använda dom om man både har medvetna eller omedvetna känslor som ligger och pyr.
Många gånger så kan man se det på en människas betende, mönster, kroppshållning och kroppssignaler.
Man känner sig stärkt av dessa droppar om de är rätt blandade.
Hej hej. Vad finner man dessa droppar. Vem känner av att kanske just jag behöver det, eller det kan alla andvända. Låter väldigt intressant, berätta gärna mer.

Allt har ju energi, så även blommorna. Dropparna kan hjälpa till att öka balansen i kroppen. Genom blommessensens energier så balanseras kroppen upp. Jag rekommenderar att man även behandlas kroppsligt parallellt med dropparna, då resultaten bli bättre. Essensen från blommorna kan lösa upp trauma, chock, både medvetna och omedvetna rädslor, svimmningsanfall samt mycket mer.
Jag ska skriva en artikel om Dr Bach som jag lovar publicera snart. Det finns så otroligt mycket mer att skriva om Dr Bach.
Carpe Diem
Maria Johnsson
Tack för det Maria, låter väldigt intressant.
Jag har också haft ovärderlig nytta av Bachs blomsterdroppar. För många år sedan hade jag ofta deppiga perioder då hjälpte de på en gång, de grå molnen skingrades och solen började lysa igen.
Nu har jag upptäckt många andra droppar , tex Alice-blomsterdroppar, gjord på svenska blommor, Orschid som kommer från Holland och de spännande relativt nya dropparna Spirit of Flower från Danmark och Animal Essences från Wild Earth, (USA)

Jag måste fråga dig ?? Är dessa blomessenser framställda enligt Dr Bach`s tänkande och genom den medialiteten som han använde vid framställningen? Jag tycker det låter otroligt spännande med dessa nya sorter. Jag har även hört talas om rosernas essenser ..men vet inte mycket om just dom. Låter jättespännande..
Vänligen MariaJ
Carpe Diem
Maria Johnsson
Alice blomsterdroppar är gjorde enligt Dr. Bachs recept, du kan läsa om dem på AJKON. Jag har själv provat dem under några år och ser fördelarna med de svenska namnen, vi får ju ytterligare en dimension när vi har en personlig relation till blomman/växten. Som tex tussilago, vem har inte plockat den om våren. På www.ajkon.se/terapier_show.php?id=221 kan du läsa mer vad de olika blommorna står för.

Tack för tipset om Alice Blomsterdroppar. Jag ska genast gå in och titta på länken. Låter spännande.
Carpe Diem
Maria Johnsson

Hej, vet du Annajkon eller någon annan var man kan utbilda sig inom detta område med Alice droppar?
Gärna i närheten av Kristianstad och i så fall hur lång kursen är?
Mvh Lisa
Blev rekommenderad back droppar för några år sedan när jag var hos ett medium, men jag har inte fått tummen ur ännu men just nu känns det som om det kanke borde vara dax att få tummen ur och testa dom hade säkert kunnat hjälpa mig massor! Men som sagt var köper jag dom??
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Skrev på "fel" ställe nyss…kopierar hit mig…
Bach's blomsterdroppar fungerar.
Jag har Rescue (räddningsdroppar) nu kombinerat med agrimony, S o B, mimikry, scleranthus.
Med reservation för min tolkning av handstilen skriven på flaskan. 
Brukar få healing med efterföljande droppar. Även droppar enbart när livet kör ihop sig alltför mycket.
Även mina katter har emellanåt fått droppar…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Alice är en god vän till mig och jag har provat hennes droppar. Alice har ett förflutet som biologilärare så hennes kunskap om växter är enorm. Hennes hemsida är www.healinglife.se
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Väldigt intressant med flera …jag har läst om dem och de verkar vara väldigt bra. Hennes kunskap är säkert enorm om växtera.
Har du hört något om Rosendroppar (ängladroppar) ElisabetJ ? jag har hört att det även skulle finnas såna nu på markanden ? Jag undrar om de är framtagna på samma sätt som Dr Bach´s metod var ?
Carpe Diem
Maria Johnsson

#13 Nej dem har jag aldrig hört talas om. Det kommer så mycket nytt, så ibland hinner man inte med allt fast man fösöker :-)
Elisabeth

Oki. Tack !
Jag rotar inte i de dropparna heller, utan vill nog endast rekomedera de som man vet är framställda på ett bra sätt, och som man vet ger resultat.
Håller mig till Dr Bach och Alice-dropparna då, om man ska rekommendera något.
Carpe Diem
Maria Johnsson

#16 Samma här, har ju provat både Alice och Bach så det är dem jag med rekommenderar.
Elisabeth

jag undrar hur man gör med dropparna??Hur man använder dom helt enkelt
#17 Man droppar på eller under tungan. Det finns "färdigblandade" att köpa, de räcker ca 1 månad. Annars kan man köpa koncentrerat och blanda ut själv efter behov.
Jag har under perioder använt Dr Bachs droppar mot både panikångest och depression och har blivit hjälpt. För tillfället har jag bara "akutdropparna" i väskan som en trygghet.
Kan varmt rekommendera dropparna till alla som behöver, gå gärna in på http://www.aromacreative.se/ och läs mer. Det var där jag beställde mina droppar jag använde.
I mitt fall gjorde dropparna så jag slapp medicinera med tunga ångestdämpande mediciner, underbart!

vad underbart för dig..jag har köpt en flaska som jag ska prova…

Jättebra att man provar dessa droppar, då det inte finns några biverkningar alls med dem. Jag har provat dessa droppar och det blev resultat ganska omgående.
Jag vill gärna skriva till dig helenaK, att det är viktigt att man har någon att prata med. Köper man dropparna på nätet så ingår det inte terapeutisk kontakt med någon duktig och kunnig inom området. Man kanske har behov av råd och stöd under behandlingen. Du är alltid välkommen in här på forumet om du undrar något om dina reaktioner eller känslor. Jag rekommenderar dig även till ElisabethJ forum Övernaturligt, för både hon och hennes Medarbetare är väldigt kunniga med dessa dropparna.
Lycka till !
Carpe Diem
Maria Johnsson

jag vill bara säga att jag har gått igenom hela listan med psykologer etc etc och ingen har kunnat hjälpa mig..träffade ett medium och fick veta att jag är väldigt medial och det är det det handlar om.
Jag har också panikångest borde kanske också prova dropparna ?? Vad är dom bra för förutom panikångest ??

#22 Det finns droppar till det mesta. Alice har även droppar för att sluta röka :-)
Elisabeth

Dessa droppanran har ett väldigt brett användningsområde så det tar lång tid att skriva allt här. Jag har gjort en artikel om dropparna som ligger på förstasidan där man kan gå in och läsa om dropparna och Dr Bach.
Man behandlar alltid rädslor först, och för mig är panikångest en inre rädsla. Vid en panikångestattack så är det ens tankar eller undermedvetna känslor som tränger igenom. Man börjar svettat, hjärtat börjar slå, vissa kan även ha svårt för att andas osv.
Panikångest är inget farligt, men det är otroligt verkligt och otäckt för den drabbade. Vid dessa attacker så kan man ibland tro att man ska dö. Vi har med oss en instinktiv andrealinkick vid rädslor, och den påverkar kroppen att fly. Dessa känslor har vi med oss sen vi bodde i grottorna, då vi var tvungna att fly direkt vid fara för att inte bli attackerade och uppätna av vilddjur.
Man kan tänka såhär ..att idag behöver vi inte vara rädda, vi behöver inte tänka negativt och vi behöver inte fly. Försök och släpp mönstret och utsätt dig med personligt stöd för dessa svåra tillfälle som utlöser ångesten. När man börjar att tänka positivt i dessa svårigheter och inte hämmas för att göra saker, då börjar din kropp komma i balans. Låt inte panikångesten få styra ditt liv, det är ju du som ska leva här och nu…inte den !
Med hjälp av dropparna kan du få en balans att börja arbeta i din kropp, så jag rekommenderar absolut dessa droppanra till dig.Så med dropparna och din starka vilja att bli fri, så går det bra.
Jag vet hur det känns och därför tog jag upp det. Jag är helt fri från mina symptom nu, så jag vet att alla kan bli det !
Carpe Diem
Maria Johnsson

Vilka droppar ska man prova då? Förslag…

#25 Mitt råd till dig Helena är att du kontaktar Alice Lindberg, hon bor i Eskilstuna. Alice pendlar fram vilka droppar du behöver och det är fachinerande vad det stämmer. Hennes telefonnummer är: 016-25342
Elisabeth

tack Elisabeth!!

Hej, Jag undrar om någon vet vart man kan gå kurs i Bach´s blomsterdroppar ?
Dagens kort tycker jag är en toppen ideé
Hej!
Om man har vägarna förbi gbg finns dem att köpa på regnbågen eller näckrosen,många homeopater brukar oxå ha dem.Min erfarenhet av dessa droppar gav mig ett väldigt aktivt drömliv,många känslor bearbetades där.Mkt hjälpsamma droppar.

Jag gick min kurs på en skola som ligger i Landskrona. Jag har gått en helgkurs på 3 dagar där vi fördjupade oss och gick igenom alla blommornas användningsområde. Den skolan har även kompetta utbildningar för att bli Dr Bach Blomsterterapeut. Min lärare på skolan heter Lena Berndsdotter. Kursen är avsedd för att vara en intruduktion att gå vidare att bli blomsterterapeut, men är även avsedd att användas för hemmabruk. Lycka Till !
Jag ger dig en länk till skolan, så kan du själv gå in och titta.
http://www.kroppsharmoni.nu/bach.shtm
Samt att jag lägger ut en länk till Alice Lindberg, som har mycket kunskap inom våra svenska blommors värld.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

Tusen tack MariaJ 
Hejsan MariaJ
Jag är mycket nyfiken på Dr Bach Droppar, kan du inte skriva o förklara vad dom är bra för, skulle behöva något för mitt allmäntillstånd bl a tarmarna. Snälla skriv o berätta mer.
Kram
Ellen 83

Hej Ellen 83!
MariaJ har precis flyttat och har lite problem med telefonen, därför kan hon inte sitta vid datorn så mycket. Jag har tagit mig friheten att svara på din fråga så länge. Så kommer hon att skriva sitt svar sedan när hon ser det här. Hoppas det är ok så länge.
Jag vet inte om du sett det men här finns en artikel om Dr Bach och dropparna. För att kunna rek. dig om vad du behöver så behöver man veta lite mer om dig. Vad det är mer än tarmarna som påverkar dig och hur ditt allmäntillstånd är över lag osv.
Har du fler specifika frågor eller vill veta något mer än vad som står i artikeln(om du nu inte redan läst den) så fråga jättegärna. Maria kommer att svara så snart hon får möjlighet.
Mvh LisaL

Hejsan Ellen83
Välkomen till oss på healing.ifokus. Trevligt att ha dig här.:-)
Det du beskriver med tarmarna är väldigt svårt att lokalisera då man inte har träffat dig, men obalanser som sitter i vårt själs centrum dvs solar plexus, kan komma att påverka mag- och tarmkanalerna. Alla rädslor i kroppen ska först behandlas innan man sätter in ev, andra droppar. Vilka droppar man ska/bör ha kan man både medvetet och omedvetet plocka fram.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
jag har också provat blomsterdropparna vid flera tillfällen.jag känner mig mycket lugnare o harmonisk.jag stressar inte i väg som förr.
godissuget har lugnat sig!!
drömmer mycket mer och tydligare.
dropparna är bra för allt möjligt ,löser inre spänningar osv.
ÄR NOG DAGS ATT BÖRJA MED DROPPARNA IGEN.ÄJAG ÄTER GODIS VARJE DAG IGEN OCH HAR INTE SIMMAR EL TRÄNAT PÅ ÖVER EN VECKAOCH MAGEN SVÄLLER HJÄLP MIG MED MOTIVATION!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej nilla_2
Kan hålla med dig om att motivationen är väldigt långt borta ibland. Men tänk på hur akönt allting kändes när du gjorde din simning eller inte ätit godis på några dagar. Försök begränsa dig till någon dag i veckan men kanske börja med att ta en godisbit per dag för att slippa paniksötsuget. Kanske är det något som oroar dig eller streesr dig som gör att det kommer som en tröst just nu.
Men mitt bästa tips är nog att du känner känslan av hur skönt du mådde innan av att göra allt du nämnt.
Kram LisaL

Jag börjar idag att ta dropparna för att se hur mina känlsor löses upp. Jag bär mycket känslor, som jag nu måste lösa upp och släppa. Jag skriver lite sen om mina reaktioner på dropparna. Men det blir först om ng vecka.
Kram och ljus till er alla /// MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Åh vad spännande Maria! Jag som nybörjare var in på en sida som heter aromacreative.se och beställde droppar härom dagen!! Lääängtar till den dag dom dimper ner i brevlådan, för det skall bli så spännande. Jag fick t o m välja extrakten själv och röra ihop min egen blandning på sidan. Kallade den "Tuvstarr…"
Du får gärna skriva en artikel hos oss på alternativbehandlingar oxå! Kraaam! ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Oj, vad även jag längtar till mina droppar dimper ner i lådan hemma. Kanske har jag för stor tilltro att det här ska fungera, men det skadar inte att prova. Min mamma har efter en kort tid med cancer inte många dagar kvar att finnas bland oss. En stor chock naturligtvis för hela familjen, men jag har hjälpt henne mycket det sista och satt mitt åt sidan ett tag, vilket är hur naturligt som helst. Men kanske kan 'akutdropprna' ge lite lindring när rädslan, oron, och sorgen lamslår.
Tack för tipset ni alla! / Kärlek till er.
Haha, inser att jag just nu skrivit ett och ett halvt år efter alla andra, nåja…fick en massa bra tips ändå

hihi ja ibland blir det så willowena. Bara bra att putta upp gamla ämnen också
Intressant tråd det här. :-)
Även om det var ett tag sedan den var aktiv 

Jag vill börja med att önska dig och din familj lycka till willowena.. Jag tycker detta är helt faschinerade och jag vill gärna berätta att jag har fått mail ang just blomsterdropparna och jag har bestämt mig för att vara återförsäljare till ett företag. Jag har själv kommit in i Dr Bachs energier igen, så det kommer ni säkert att få läsa mer om här på healing. Men det är flera saker nu som föll på plats,, visst är helheten underbar när man förstår den…
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Tack MariaJ, jag har nu testat i några dagar och vill gärna tro att de har hjälpt något. Satt vid min mammas sida igår när hon gick vidare till nästa ställe. Frid åt henne äntligen. Kanske har dropprna hjälpt mig. Jag tror det. Kramar!

Håller med .. Dropparna är otroligt hjälpmedel för att lösa upp och hjälpa kroppen att balanseras.. man måste också veta att man kan få bemöta flera känslor och bemöta sig själv på djupet.
Jag kommer att ha dessa droppar till försäljning from, Juni månad.. :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
#47 Intressant MariaJ. Säljer du dom på distans med. Kram Erika

Hello Erika.. Roligt att skriva lite med dig.. Länge sen vi hördes:-) Jag har inte någon webbshop, men jag kan mycket väl sälja dem på distans med förskottsbetalning..webbshop kanske kommer sen.. Ha det bäst.. // kramen Maria
Carpe Diem
Maria Johnsson
tackar för tråden…
:)