Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 696 ggr
[rore]
0

Citat 54

Ansvar

Ansvar lockar till mer ansvar. I detta lyder du under Guds lagar och därför måste lyckan och glädjen bli din.

Endast jag själv kan göra mig lycklig. Jag släpper alla förväntningar på hur omgivningen ska bemöta mig.

I det är jag fri.

Ur: Healing från visdomens källa. Av: Ewa Forkelius

korseett
0

ajg som vaknade kl 5 med bultande hjärta och kände ansvarets tyngd över bröstet. Lyckades kasta loss efter ett tag men ansvar kan tynga men kan också glädja

[rore]
0

Ja! Det är dubbelt kan man säga

[Spanaren]
0

Förstår inte riktigt det här med ansvar … kan någon föklara? Att vara sig själv är väl inget ansvar?

Sista raderna köper jag fullt ut för så är det bara/kram Spanaren

Indiania
0

#3 Är det inte menat att kan man känna glädje i ansvaret så vill man ta mera ansvar eller?

Frihet är det bästa ting som sökas kan all jorden kring……var det någon som skrev och det är sant.

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[rore]
0

"kan någon föklara? Att vara sig själv är väl inget ansvar?"

Vi har ju alltid valet att vara den vi vill vara. Så nog tycker jag att det ligger i vårt eget ansvar att våga leva våra liv efter detta.

I stället för att leva våra liv efter andras förväntningar. Det är stor skillnad, enligt min mening./ Kram Rore

korseett
0

#3 kanske är det så att när vi väljer vilket ansvar vi vill ta så ska vi välja med hjärtat för då kommer även glädjen med?

[Spanaren]
0

Jag hakar upp mig på ordet ansvar … känns bara så fel?!?!

Det låter som att jag ska präglas under Guds lagar för att komma vidare?!?! För mig är det ingen Guds lag för att få leva :-)

korseett
0

Jag brukar och också haka upp mig på Gud men nu läste jag nog inte ens den del hihi. Jag satte nog in ordet Universum istället- känns bättre för mig

[Spanaren]
0

Det är ordet ansvar som jag har fastnat på … Universum går bra! Tack för det, för det glömde jag att byta ut Skrattande

korseett
0

men vi präglas ju av universums lagar, vi kan ju inte göra vad som helst. Jag har ett ansvar bara genom att leva, ett ansvar mot mig själv att se till att jag mår bra och ett ansvar som medmänniska.

Men ordet ansvar är verkligen ett tveeggat och maktbetonat ord.

[rore]
0

Ansvar.

Kan vara så många saker.

Ansvaret gentemot, familj, vänner, arbetet, Sen har vi ansvaret gentemot oss själva.

Om vi axlar ansvaret som åläggs oss, så bör vi känna att vi verkligen vill detta med hela vårt väsen, då växer vi och känner oss glada och lätta till sinnet.

Om vi axlar en börda för någon annans skull, eller för att vi tror att det förväntas utav oss, så blir bördan tung och jobbig

[Spanaren]
0

Jag är med på allt det ni säger men jag gillar inte ordet ansvar Flört

Bra förklarat # 10 det köper jag!

nillanb
0

Jag är en del av Universum och lyder under dess lagar,

Jag tar ansvar för min utveckling…

att vara mitt sanna jag, kärleksfullt, med acceptans.

Utan rädsla för andras bemötande kan mitt själv växa. I det kan jag ge andra välbefinnande.

[Spanaren]
0

#13 Tack nillanb nu fick du till det så att jag också kan ta till mig orden rätt Skrattande /kram Spanaren

nillanb
0

#14 Vad glad jag du gjorde mig nuGlad

Tack SpanarenKyss