Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 689 ggr
[rore]
0

Svårt att lyssna

Jag sitter här och funderar över minnen och dess lagring i kroppen.

Min axel tex, kan inte annat än små le. Den har varit besvärlig i snart två år.

Läste någonstans att man skulle prata med det ställe som gör ont på kroppen, för att komma till insikt.

Tror faktiskt att det blev värre utav det.

Varför? Undrar jag Nu.

Därför! Att jag inte lyssnade ordentligt. När smärtan satte in sprang jag till Vc och fick kortison spruta.

Smärtan försvann och jag slapp fundera.

Första sprutan höll i sig nästan ett år. Efter detta blev det värre.

Fick flera sprutor som inte hjälpte. Axeln gjorde allt mer ont och blev stelare allt eftersom tiden har gått.

Min axel har egentligen talat till mig hela tiden, men jag förstod inte vad den ville säga.

För jag ville undvika smärtan.

När jag var till ortopeden fick jag en riktig aha upplevelse om ursprunget och uppkomsten.

Jag tror att den är sann. För den kommer inifrån mig.

[Spanaren]
0

Antar att du vill säga att vi ska lyssna på var smärtan kommer ifrån och inte döva den med falska medel som typ, sprutor, medicin osv… Ta reda på orsaken på smärtan och det hela kan kanske åtgärdas medicinskt, psykiskt, kroppsligt osv…

/kram Spanaren

Ps Fast diffusa smärtor som hela tiden flyttar på sig och är extremt väderkänsliga osv. Var i i himlens namn söker jag då felet *gapskratt* kan jag för mig själv undra?!?!

[rore]
0

Hahaha!

Egentligen så menade jag ingenting till någon annan så där,, egentligen.

Bara bekräfta och sätta ord på min egna Tanke och känsla i detta.

Det här med värk i kroppen har jag haft sedan barns ben. Jag förstår grund orsaken till varför det är så….

Svåra trauman osv,,,

Men jag har hela tiden letat efter De logiska svaren, trots att det aldrig har funnits någon logik i det som skett.

För utan logiken så kände jag under många år att jag inte hade rätten att sörja det som har varit.

Och det var ju så fel, så det är inte klokt, i mitt fall.

Kram

korseett
0

jag håller med. Lyssna på din smärta och acceptera vad som kommer upp. Jag vill påstå att det är den sistnämnda delen med att acceptera som är det svåraste.

[rore]
0

Ja!

Under många år ville jag bara slå ifrån mig,, acceptansen har varit långt borta,,

Men närmat sig succesivt de sista åren

Ranamir
0

Hejsan!

Något som kanske kan hjälpa dig att förstå din smärta lite mer, vad den kan komma ifrån osv, är denna boken. kroppen talar till dig. Den har hjälpt mig iaf med vissa fysiska besvär.

[rore]
0

Åh, den hade jag glömt bort. Var på jakt efter den för flera månader sedan. men då fanns den inte i butiken..

Tack för påminnelsen.Glad