Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 1115 ggr
dalamormor
0

healing olidlig smärta

god förmiddag alla healing vänner.

sitter här med smärtor i höger skinka.

sängen har varit mitt allt nu i 8dagar.

kan inte äta eller sova på grund av denna hemska värk.

har varit till läkare fick ingen hjälp,han påstod att det var ryggskott.ta en värktablett och sjukskriv dig en vecka var rådet jag fick,vadå värktabletter hjälper inte.

sökte då en naprapat som sa att smärtan komm från magen.fått två behandlingar.den 3dje om en vecka.

men smärtan kvarstår.snart står jag inte ut.

SNÄLLA SNÄLLA FINNS DET NÅGON SOM KAN HJÄLPA MIG.

griper efter alla halmtråd.KRAMAR I MASSOR.

[yodhe]
0

Jag skickar till dig nu..

korseett
0

jag skickar med

nillanb
0

Jag skickarGlad

Pysslan
0

Skickar efter bästa förmåga

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

[rore]
0

Jag skickar också.

tilja65
0

Jag börjar skicka nu…

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

dalamormor
0

nu har jag lyckats sovit 1timme när ni har sänt er healing

jag blir varm i hjärtat av alla underbara medmänniskor som finns på denna sajt.

jag tackar ALLA för er HJÄLP.KRAM

[asamaria]
0

Självklart skickar jag. Rekommenderar dig att gå till en kraniosakral terapeut.

Kram Åsa

dalamormor
0

8 tack för ditt svar var får man tag på någon sådan i Dalarna.

kram

[asamaria]
0

Har för mig att det finns en lista över terapeuter här www.tranbergs .net.

Kram

dalamormor
0

godmorgon

tack för er hjälp i går.

natten har varit någorlunda,sovit lite bättre.

kom just in från en liten promenad,ca10min.

gick runt vår vackra ö som jag har aldeles utan för mitt hus.

man går över en bro och kommer in på kyrkogården,stannade till där en stund och andades in stillheten.

hoppas att värken inte stegras under dagen.

återigen TUSEN TACK.KRAM

korseett
0

det är ju också bra att få igång rörelseapparaten nu när du varit så stilla.

tilja65
0

Vad skönt för dig att du nu även kunnat komma ut på en promenad och att du fått sova lite Skrattande

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[GunillaR]
0

# 8 - Vad är kraniosakral terapi?

dalamormor
0

jippi har varit uppe nästan hela dagen,smärtorna finns,men är uthärdliga.blir lite rastlös när jag inte vill börja med några stora projekt.har nog suttit lite för länge vid datorn,annat än den halvminut jag har orkat tidigare.GOD NATT blir att lägga sig tidigt.

KRAM

[rore]
0

Skönt att höra att det går åt rätt håll. Glad

dalamormor
0

god förmiddag.

har ett bakslag i dag,även om inte värken är som värst.

men har i alla fall varit ute på en 20min promenad.

blir nog till att inte sitta vid datorn förlänge,vilket är lätt hänt,tiden flyger i väg,när man har roligt.

KRAM

dalamormor
0

uppdatering,i går var värken besvärlig,men sov nog 20tim vilket var välbehövligt efter 2veckors sömmnproblem.i dag har jag varit på ny behandling,men det är inte bara ryggproblemet som behandlas.

har ju fler blockeringar som behandlas,så det blir en genomgång av kroppen vilket känns skönt.

just nu är smärtan kvar om än inte så stark,men det mal hela tiden.

får väl ha tålamod så blir nog hela jag i bättre form så småningom.

kram

korseett
0

låter som om det rör på sig åt det positiva hållet iallafall. Sömn är viktigt för läkningen

dalamormor
0

dags för uppdatering.

var hos napprapaten i fredags,så lördagen var jobbig.men sön-mån känndes det någolunda okey.

men i dag skulle jag vilja dra täcket över huvudet och gråta.var uppe kl5ock tog värktabletter men inget hjälper.den värsta smärtan är borta men det värker konstant i alla fall.soliga o varma KRAMAR till er alla här inne.

Choklad
0

# 20 Stackars dig..om jag kunde så skulle jag sänt massor av ljus till dig…

U R us

[Spanaren]
0

Lilla du stackare … skickar änglar att hjälpa dig med att mota bort din smärta/kram Spanaren

dalamormor
0

tusen o åter tusen tack ni som tänker på mig.

jag är helt förundrad smärtan har minskat,jag har inte tagit någon värktablett på 5timmar.

det är ju inte meningen jag ska beklaga mig,men det känns skönt att man kan skriva av sig.

åter igen TUSEN TACK CHOKLAD O SPANAREN för er medmänsklighet.

kram

Choklad
0

# 23 Vassego,,jag önskar dig mera ljus..riktigt så det sprakar och blir mjukt och varmt omkring dig…Glad

jag förstår att du har ont, och jag vill att du ska må bra…

U R us

jamenvisst
0

Hej.

Disken mellan L-4 och L-5 är ensidigt belastad och trycker på

nervsystemet/roten. detta kan då ge ischiassmärta eller ryggvärk

det kan också störa tarmen,som i sin tur kan ge reflexmässig värk.

Disken har också viktiga embryologiska kopplingar,men ansvar för

ändtarm,muskler mm..Mitt råd är att söka ngn med kunskap om detta.Jag ska på håll försöka hjälpa dig lite,men du behöver antagligen mer behandling..rent fysiskt. mvh rg

dalamormor
0

jamenvisst.

tack för ditt råd enligt din beskrivning är det nog ischias jag har.

går hos en napprapat,han klämmer på tjocktarmen som han säger inte mår så bra.han har även klämmt på kotor och rätat ut dom.

värken har ju gett med sig något efter dessa behandlingar,ska tillbaka om en vecka.försöker med någon behandling till hos denna mannen.kommer att uppdatera er om min situation.

TACKSAM FÖR ALL HJÄLP.KRAM

jamenvisst
0

En naprapat kan inte hjälpa dig med den biten även om han är duktig vad det gäller strukturell behandling,så måste man djupare in i disken.En erfaren välutbildad kraniosakral terapeutet kan kanske hjälpa dig med det.

Med erfaren menar jag en terapeut med god kännedom om

fosterutvecklingen och livets uppkomst ifrån en mittlinje..Kroppen

utvecklas tidigt ifrån ngt som kallas notochord,detta notochord bestämmer fostrets riktning,tex vad som ska bli vad och vad detta ska sitta.. i kraniell rikting,eller kaudal..på framsidan,eller baksidan.

Notochord är också det som ger signal till nervsystemet att börja utvecklas,/redan efter ett par veckor),resterna av detta notochord utgörs i vuxen ålder av de sk. diskarna mellan kotorna..I den vanliga skolmedicinen tas ingen hänsyn till detta,man anser

att denna rest nu inte har några funktioner..skulle det som utgör

livets start nu vara overksamt??????

Är dessa diskar belastade störs viktiga signaler.Vi föds och utvecklas från en mittlinje,Belastningen kommer också att störa kroppens

tänkta gravitation och ge kompensationssymtom..dvs felställningar med mer värk osv. mitt i disken sitter en kärna,dvs resten av notochord,mkt viktigt att denna kärna får vara i mitten.

Jag förstår att informationen kan vara lite svår på en lekmannanivå

men fråga om du undrar över ngt..

Jag har nu försökt behandla detta..ska se över systemet om 5 dagar igen,skulle det inte ge effekt,så behöver du antagligen

en mer fysisk närvaro…kom ihåg att disken behöver återhämtning

och tid för att svullna av.

dalamormor
0

Å,TUSEN TACK för ditt enormt bra utlägg om än lite krångligt.

men det du skriver är ju förnuftigt för hur det än är så kroppen mer komplicerad än vad läkarna vet jag tror nog läkarna behöver en bättre utbildning än vad dom har i dag.dom ser ju inte till helheten,bara den aktuella symtomen.både kropp o själ hör ju ihop.

jag har ju både diabetes o högt blt,och när jag är på kontroll blir det bara mer piller,istället för att man blir skickad till någon som har kunskap om hela kroppen.ett team med dietister friskvård healing och vad allt som finns för att hjälpa mänisskans helhet vore något att satsa på dyrt ja visst men det kunde dom spara in på sjukhusplatser.

detta blev ju utöver ditt inlägg men kände bara föra att skriva av mig.

fick rådet i ett tidigare inlägg om kraniosakral behandling ska söka på hemmsidan hon föreslog var närmast behandling finns för mig. KRAM

Choklad
0

# 28 I England har de visst healers som arbetar tillsammans med "vanliga " doktorer..önskar det fanns i Sverige också..

U R us

dalamormor
0

håller fullständigt med dig.läkarna måste börja tänka om det är helheten som ska räknas.KRAM

korseett
0

dalamormor- kan LCHFkosten vara något för dig tro?

dalamormor
0

funderar skarpt på det skulle få låna en bok av min syster om just den metoden.och jag bara älskar smör o grädde.ska gå in på någon sida här och få tips.men har så svårt att komma i gång med något nytt.KRAM

korseett
0

fråga mig annars, jag har ätit så sen 2006. Kolhydrater heter systersajten annars. men låna en bok- finns även på bibblan

dalamormor
0

jag ska läsa boken sen återkommer jag till dig med frågor.Kram

korseett
0

jag finns här. kram

moniqa
0

#27 Jag har pm:at dig!

Kram MoniqaGlad

Songhios
0

Älskade storasyrra!

Eländes elände för Dig! Men ge inte upp. Jag håller med Korseett!

TESTA LCHF, jag har börjat den här veckan. Ska Du följa med på föreläsningen på måndag med Dr Dahlkvist?

OT Om Ni bara visste vilken GOD mat min syrra lagar, snålvattnet rinner när man tänker på det. Sen frågar man HUR har Du gjort det här? Ähh, jag tog bara lite av det och det inte kommer jag ihåg säger hon. Tyvärr gör hon samma vid bakning också och det blir inte alltid så bra att använda nåt annat istället för….Flört

Korseett, KAN man fuska och äta potatis IBLAND, tänker på surströmming och glödstekt sill, inte så kul utan mandelpotatis. Eller förstör man allt då?

Kram/Inga-Lill

korseett
0

#37 det där är så olika hur man kan använda andra matvaror. jag äter lite färskpotatis på sommaren men jag samlar vatten i kroppen då.  Man får prova sig fram men det rekommenderas inte förrän kosten har gett resultat.
Å andra sidan är det så gott med någon kålsort till maten så det uppväger potatisen på långa vägar.
När det gäller kolhydratmängden så varierar det väldiga inom LCHF. En del klarar max 5 gram medan andra kan gå uppemot 50 gram och ändå räknas som LCHF.

dalamormor
0

godmorgon moniqa.

hittar inget pm.

söstra mi.

klart jag vill med på föreläsningen.bara jag orkar sitta.

kram till er från ett regnigt Öje,och en dag i smärta.

Songhios
0

Tack Korseett, fast kål till surströmming o glödstekt sillRynkar på näsan

Sorry syrran, snodde Din tråd, PUSS Puss

dalamormor
0

uppdatering.

2a dagen jag är så gott som smärtfri,har dragit ner värktabletterna i dag.ska få 4e behandling i morgon.så nu börjar humöret återvända men det gäller nog att vara försiktig ett tag till.TUSEN TACK ALLA NI SOM HAR HJÄLPT MIG.KRAM.

jamenvisst
0

Har varit på Utbildning i fem dagar,just hemkommen,kul att du är bättre.

[rore]
0

Härligt att höra att det käns bättre Dalamormor.